اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاندربولت 3 چیست؟

اینتل در زمانی که USB 3.0 بسیار خروشان بود و می توانست داده ها را با سرعت حداکثر 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد، پلت فرم Thunderbolt را در سال 2011 معرفی کرد. تاندربولت دو برابر این توانایی را داشت، به علاوه می توانست چندین نوع داده را انتقال دهد، نه فقط داده های سریال را به دستگاه های ذخیره سازی؛ به عنوان مثال، می تواند داده های ویدئویی را برای نمایش لوله کند.

همچنین می تواند دستگاه ها را به صورت زنجیره ای مانند دیسک سخت بر روی رایانه و نمایشگر هارد دیسک شما را ارتباط دهد.USB 4 اکنون در راه است که شامل مشخصات Thunderbolt 3 در آن است. به عبارت دیگر، تمام پورت های USB 4.x قابلیت Thunderbolt را دارند. Thunderbolt 3 آخرین نسخه از Thunderbolt است و از همان طراحی اتصال USB-C آشنا استفاده می کند.

این اتصال از همه مهم تر برای ایجاد سادگی و سهولت استفاده می شود، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. نسخه های اولیه تاندربولت به کانکتور سبک Mini DisplayPort متکی بودند و اپل تنها تولید کننده اصلی بود که از تاندربولت استقبال می کرد.تاندربولت 3 از پروتکل DisplayPort نیز پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از یک کابل برای (اتصال سری) استفاده کنید و چندین نمایشگر 4K را در 60 هرتز هدایت کنید.

Thunderbolt 3 امکان اتصال تا 40Gbps، دو برابر سرعت نسل قبلی، USB 3.1 10Gbps و DisplayPort 1.2 را فراهم می کند. همچنین سرعت USB تا 10Gbps را ارائه می دهد و می تواند تا دو نمایشگر 4K را به هم متصل کند و همزمان از سیگنال های صوتی و تصویری پشتیبانی کند. همچنین از شبکه سریع DisplayPort 1.2، HDMI 2.0 و 10GbE پشتیبانی می کند. به علاوه، Thunderbolt 3 با Thunderbolt 2 سازگار است.

بنابراین USB-C چیست؟

USB-C آخرین اتصال دهنده فیزیکی USB است. این جایگزین اتصالات میکرو USB شده است که قبلاً در اکثر تلفن های اندرویدی استفاده می شود و در نهایت حتی جایگزین USB Type-A می شود که اتصال استاندارد USB است که همه با شنیدن "USB" به آن فکر می کنند. مشخصات USB 4 که قبلاً ذکر شد، همچنان از اتصال USB-C استفاده خواهد کرد.

USB Type-C شناخته شده است زیرا امکان انتقال سریعتر داده ها را فراهم می کند. به طور پیش فرض، USB Type C انتقال قدرت 7.5W و 15W را ارائه می دهد، در حالی که USB 3.0 انتقال 4.5W را ارائه می دهد. USB Type-C همچنین امکان شارژ دستگاه های شما را فراهم می کند، زیرا می تواند توانی تا 100 وات را انتقال دهد که برای شارژ بیشتر لپ تاپ ها کافی است. این بدان معناست که شما می توانید از یک کابل با اتصال USB Type-C برای انتقال سریع داده ها به دستگاه خود هنگام شارژ استفاده کنید.

اما جالبترین نکته در مورد USB-C برگشت پذیر بودن کانکتور است یعنی از هر طرف، پشت یا روی وصل کنید کار خود را انجام می دهد به عبارتی شما فقط می توانید آن را کورکورانه به یک پورت روی یک دستگاه بچسبانید، و به راحتی کار می کند.

چرا لپ تاپ های بیشتری از Thunderbolt 3 استفاده می کنند؟

سازندگان Thunderbolt 3 به دلیل ویژگی های Thunderbolt 3 بیشتر انتقال سریع داده ها برای ذخیره سازی پرونده های بزرگ، استقبال کرده اند. این واقعیت که از اتصال دهنده USB-C رایج استفاده می کند یک امتیاز خوب است. یک درگاه رایانه می تواند شما را به دستگاه های Thunderbolt، همه نمایشگرها و میلیاردها دستگاه USB متصل کند.

چهار برابر داده و دو برابر پهنای باند ویدئو از هر کابل دیگر فراهم می کند، در عین حال تا 100 وات نیز برق تأمین می کند.می توانید از آن برای اتصال Mac یا PC به نمایشگرها، انتقال سریع داده ها بین رایانه ها و درایوهای سخت استفاده کنید؛ اتصال سری و قدرت - همه فقط با یک اتصال فیزیکی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>