اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیترات منیزیم یک افزودنی غذایی است که برای افزودن منیزیم به رژیم غذایی استفاده می شود و به عنوان یک ماده بافر کننده در صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شود.

سیترات_منیزیم

سیترات منیزیم نمک منیزیم اسید سیتریک و پودر سفید رنگی است که دارای ویژگی های زیادی هم در تغذیه هم در درمان می باشد.

منیزیم یک ماده معدنی است که برای سلامتی لازم است. این ترکیب برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله، تنظیم عملکرد عضلات و اعصاب، سطح قند خون و فشار خون و همچنین تولید انرژی و سلامت استخوان مهم است. منیزیم علاوه بر نقش آن در چندین عملکرد بدن، نقش مهمی به عنوان یک افزودنی غذایی دارد.

منیزیم برای سیستم گوارش بسیار مهم است زیرا به تسریع متابولیسم بدن کمک می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن بدن می شود، همچنین به خواب خوب کمک می کند. این ترکیب به عنوان یک قرص خوراکی یا ملین سالین مایع نیز عرضه می شود.

کاربرد سیترات منیزیم در پزشکی:
سیترات منیزیم یک مکمل غذایی است که برای درمان سو هاضمه مفید است و برای رفع مشکلات زیر تجویز می شود:

  • تخلیه روده (آماده سازی یا تمیز کردن روده).
  • درمان یبوست.
  • درمان بی نظمی های روده.

سیترات منیزیم یک ملین اسمزی است که به شکل مایع در می آید که به راحتی استفاده شود. این محلول ترکیبی از عنصر منیزیم است که به اسید سیتریک متصل شده است. سیترات منیزیم را می توان بدون نسخه از داروخانه خریداری کرد.

این دارو ممکن است برای درمان یبوست گاه به گاه و سو هاضمه در مقادیر تجویز شده مفید باشد. همچنین در علم پزشکی برای کمک به پاکسازی روده بزرگ از مدفوع قبل از آزمایش (مانند کولونوسکوپی) و همچنین قبل از عمل سیستم گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیترات منیزیم با مکانیسم اسمز، آب را در روده نگه می دارد، افزایش آب در روده به تحرک روده ها کمک می کند و معمولاً طی یک و نیم تا شش ساعت باعث ایجاد حرکات روده می شود که دفع را راحت تر می کند.

این مکمل همچنین می تواند میزان منیزیم را در بدن افزایش دهد، اما شکل های دیگری از منیزیم نیز وجود دارد که اثر یکسانی را در بدن ایجاد می کنند اما به عنوان ملین ملایم عمل نمی کنند.

کاربرد سیترات منیزیم در صنایع غذایی:
سیترات منیزیم به طور گسترده ای در مکمل های غذایی، دارویی و غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. در صنایع غذایی، سیترات منیزیم به عنوان یک افزودنی در غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی های آماده استفاده می شود.

این ترکیب در مقایسه با سایر اشکال منیزیم به راحتی توسط بدن جذب می شود. این ماده به طور گسترده ای به عنوان ملین نمکی در داروسازی استفاده می شود.

با افزایش آگاهی در مورد نگرانی های بهداشتی در بین مصرف کنندگان، اهمیت منیزیم در رژیم غذایی نیز افزایش می یابد. سیترات منیزیم به عنوان یک مکمل به مقدار کم در زمینه های سلامت استخوان، سلامت دستگاه گوارش، سلامت قلب استفاده شده و همچنین باعث بهبود خلق و خو می شود.

فواید سلامتی سیترات منیزیم:
یبوست باعث سختی و مشکلات زیادی در دفع مدفوع می شود. یبوست یک مشکل شایع است که بسیاری از بزرگسالان هر از گاهی آن را تجربه می کنند. در برخی از افراد به دلیل بیماری های زمینه ای، یبوست می تواند بیشتر اتفاق بیفتد یا مزمن شود.

این امر می تواند ناراحت کننده باشد و در بعضی موارد به دلیل فشار آوردن برای دفع مدفوع منجر به مشکلاتی دیگری مانند بواسیر یا شقاق مقعدی شود. محصولات متنوعی برای درمان یبوست موجود است یکی از پرکاربرد ترین آنها استفاده از سیترات منیزیم به صورت قرص یا محلول می باشد.

سیترات منیزیم چگونه باعث درمان یبوست می شود؟
ترکیباتی مانند سیترات منیزیم با کشیدن آب به سمت روده ها انجام وظیفه می کنند. این آب با مدفوع خشک شده ترکیب شده و دفع آن را آسان تر می کند. به داروهایی که از این طریق کار می کنند، ملین اسمزی گفته می شود. در صورت استفاده صحیح این ترکیب یک راه حل ساده برای درمان یبوست های گاه به گاه است.

آیا استفاده از سیترات منیزیم بی خطر است؟
سیترات منیزیم برای بزرگسالانی که هیچ گونه بیماری زمینه ای ندارند و هر از گاهی از این ماده به عنوان ملین استفاده می کنند هیچ خطری ندارد.

از آنجا که این ترکیب آب را از مناطق دیگر بدن به سمت روده ها می کشاند، افرادی که از آن استفاده می کنند باید مقدار زیادی آب با آن بنوشند. آنها همچنین باید از مایعات اضافی در طول روز استفاده کنند تا از کمبود آب بدن جلوگیری کنند.

البته بهتر است بدانید که این مکمل برای درمان یبوست مزمن یا یبوستی که نیاز به درمان جدی دارد گزینه مناسبی نمی باشد. زیرا استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به کم آبی بیش از حد بدن و از دست رفتن تعادل الکترولیت بدن شود.

پزشکان اغلب قبل از جراحی از دوزهای بالای سیترات منیزیم به عنوان پاک کننده روده بزرگ استفاده می کنند. اگر فرد بیش از حد از این ماده مصرف کند به دلیل اثرات بسیار قدرتمند می تواند سلامتی فرد را به خطر بیندازد. هر زمان که می خواهید از سیترات منیزیم استفاده کنید، لازم است دستورالعمل های سازنده آن را با دقت بخوانید.

عوارض جانبی سیترات منیزیم:
سیترات منیزیم برای یبوست معمولا تجویز شده و به درمان آن کمک می کند اما ممکن است چند عارضه جانبی دیگر نیز ایجاد کند. عوارض جانبی معمول استفاده از آن عبارتند از:

  • کرامپ های معده.
  • گاز روده.
  • حالت تهوع یا استفراغ.
  • افزایش سطح منیزیم در بدن.
  • تغییر در الکترولیت های دیگر خون، مانند سدیم، کلسیم یا پتاسیم.
  • اسهال.
  • نفخ.
  • عدم تعادل الکترولیت بدن.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>