اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نوار مغناطیسی

از نوار مغناطیسی ذخیره داده برای نگهداری اطلاعات به معنای ذخیره کردن دیتا استفاده می شود. این درایو ذخیره سازی در حجم های بالا کاربرد دارد. اگرچه نوار مغناطیسی از نظر شکل و شمایل قدیمی به نظر می سد اما کاربرد آن شگفت آور است. برای ذخیره کردن و دسترسی به دیتا دو موضوع مهم وجود دارد:

  • مساله زمان به معنای سرعت نقل و انتقال
  • مبحث حجم به معنای میزان فضای ذخیره سازی است

فرم فاکتور نوارهای مغناطیسی قانون رقابت بر سر سرعت ( در فناوری های جدید حافظه) را نقض می کند اما در برخی مواقع بسیار پرکاربرد هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر درباره کاربرد این تکنولوژی به دست آورید.

تفاوت و مزیت نوار مغناطیسی

حافظه ها به ما ثابت کرده اند که هرچه سرعت نوشتن و خواندن بالا تری داشته باشند و توان دسترسی به دیتای ذخیره شده فراوان باشد در واقع هزینه ها نیز بالا می روند. انواع حافظه های اس اس دی و ساختار هائی مانند بلوک های NAND از فناوری های پر سرعتی استفاده می کنند که در حجم های بالا بسیار گران قیمت هستند.

از طرفی اطلاعات روی بلوک NAND فرار است و برای ذخیره آرشیو ماندگار مناسب نیست.با توجه به چنین نکاتی است که: نوار های مغناطیسی ذخیره داده توجه ما را جلب می کنند. اگر می خواهید بدانید اولین نوار مغناطیسی ذخیره داده ( کامپیوتری) را چه کسی اختراع کرد به IBM مراجعه کنید.

معیار اصلی قدرت سنجی نوار مغناطیسی ذخیره داده چیست ؟

اس اس دی ها به سرعت بالا مشهورند. اما سرعت شگفت انگیز حافظه موقت RAM با قابل مقایسه نیست. شهرت S.D.D در مقابل H.D.D باعث شده که حافظه های S.S.D به محصولی تجاری و عامه پسند تبدیل شود که برای نصب سیتم عامل و برنامه هایی که به سرعت نیازمند هستند، کاربرد زیادی دارند.

در کنار این حافظه های معمول، غول های قدرتمندی به نام: نوار های مغناطیسی برای ذخیره بیگ دیتا وجود دارد. آنها نسبت به حجم بالای دیتایی که ذخیره می کنند، سرعت خواندن و نوشتن کمی دارند. پس قدرت اصلی نوار مغناطیسی در واقع: توانایی ذخیره اطلاعات در حجم های بسیار زیاد است.

بودن یا نبودن مساله این است

یکی از کاربردهای انواع نوارهای مغناطیسی در واقع به استفاده از آن در مراکز جمع آوری اطلاعات منعطف می گردد. در برخی از این مراکز میلیون ها مگابایت از انواع دیتا تولید می شود. وجود این اطلاعات ضروری است. شاید به حجم انبوهی از آنها نیاز نداشته باشیم.

اما در یک هزارم موارد ممکن است یک واحد از این دیتا در قالب: آماری که تحت پلتفرم اطلاعات، روی نوار مغناطیسی نوشته شده است، به اندازه تمام یک پروژه چند میلیون دلاری ارزشمند باشد. تحت این شرایط است که: وجود دیتای حجیم و ارزشمند تحت قالب نوار مغناطیسی ذخیره داده قابل درک خواهد شد.

 فروشگاه های اینترنتی با وجود میلیون ها کاربر فعال و یا شرکت های سرویس دهنده حساب های جیمیل و سایر مراکز دیتا محور، نیاز دارند که بتوانند از اطلاعات کاربران خودشان بکاپ های منظم تهیه کنند. یکی از آسیب های پر خطر برای انواع دیسک های حافظه مغناطیسی به ضعف آنها در برابر مخاطرات الکترونیکی، الکترو مغناطیسی و محیطی مربوط است.

این در حالی است که نوار های مغناطیسی، به طور معمول ( پس از ذخیره نسخه بکاپ) از سخت افزار خود جدا شده و در محل امن، آرشیو و نگهداری می شوند. نوار مغناطیسی کامپیوتری می تواند بدون ترس از آسیب هایی که حافظه دیسک سخت را تهدید می کند، برای سال های زیادی دیتای شما را ذخیره کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>