اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری

یکی از روش های قدیمی برای تست باتری، اندازه گیری میزان مقاومت داخلی باتری بود. ولی روش جدید به این گونه است که به کمک تخلیه ی شارژ و سپس شارژ مجدد پارامترهای مختلف را اندازه گیری می کند. در این جا اجازه دهید که به معرفی دو دستگاه تست باتری مختلف بپردازیم.

دستگاه آنالیز کننده ی باتری( Battery Analyzer)

دستگاه آنالیز کننده ی باتری یا Battery Analyzer در دهه ی 1980 و 1990 میلادی به دنیای الکترونیک وارد شد. این دستگاه معمولا برای تست سلامت باتری های نیکل کادمیم مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه از این دستگاه معمولا برای تست سلامت باتری خودروهای الکتریکی استفاده می شود.

نحوه ی کارکرد آنالیز کننده ی باتری

نحوه ی کارکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا شارژ باتری را به طور کامل تخلیه کرده و مجددا آن را شارژ می کند. همچنین این دستگاه امکاناتی همچون انتخاب نوع شارژر و تکرار چرخه ی شارژ را دارد. یکی دیگر از امکانات این دستگاه اندازه گیری میزان مقاومت و میزان جریان ورودی و خروجی می باشد.

نرم افزار مورد نیاز برای دستگاه

این دستگاه بدون کمک گرفتن از محتوای بصری نرم افزاری قابل استفاده نیست. نرم افزار PC-BatteryShop برای مدیریت دستگاه های آنالیز کننده ی باتری مورد استفاده قرار گرفته اند. با استفاده از این نرم افزار، کامپیوتر شما همانند یک مرکز فرماندهی می شود. بنابراین از طریق آن می توانید فرایند تست باتری را کنترل کنید. حدود 3000 مدل باتری مختلف در این نرم افزار ثبت شده است.

سیستم تست باتری ( Battery Test System)

سیستم تست باتری نسل جدیدی از دستگاه تست باتری می باشد. این دستگاه چند سال پس از دستگاه های آنالیز کننده ی سلامت باتری وارد بازار شد. سیستم تست باتری از عملکرد پیشرفته تری برخوردار بود. این دستگاه عملکرد باتری را در سیستم نمایش داده و همچنین سلامت هر سلول را به صورت مجزا بررسی می کند.

معرفی یک مدل سیستم تست باتری

Cadex C8000 یکی از مدل های این دستگاه است. این دستگاه قادر است که حتی یک سلول را به تنهایی تست کند. این دستگاه، دارای چندین الگوریتم ایمنی است که در صورت بروز خطر، بتواند از مشکل احتمالی جلوگیری کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>