اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری

آیا می خواهید بدانید که باتری هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟ در این مقاله قصد داریم باتری هوشمند را به شما معرفی کرده و روش کار آن توضیح دهیم. این نوع باتری قابل شارژ بوده و دارای یک سیستم مدیریت باتری به نام SBS می باشد. آیا ساختار و عملکرد باتری هوشمند با نمونه های معمولی آن تفاوت خاصی دارد؟ جالبه بدونید که لپ تاپ های جدید از تکنولوژی smart battery پشتیبانی می کنند.

معایب باتری های معمولی

  • کاربر دقیقا نمی داند چه مقدار از شارژ باتری مصرف شده است؟
  • کاربر مطمئن نیست که چه میزان برقی قرار است برای باتری مصرف شود
  • میزان برق رسانی آداپتور و شارژر باید متناسب با میزان مواد شیمیایی به کار رفته در باتری باشد. که برای باتری های قدیمی این طور نیست.

چرا باتری هوشمند

باتری های معمولی این ویژگی را دارند که نمی توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند. یعنی توانایی ندارد که وضعیت سلامت سلول های خود را به کاربر اطلاع دهند. برای همین کاربران زمانی که از باتری معمولی استفاده می کنند، خیلی دیر متوجه خرابی باتری لپ تاپ و یا دستگاه های مشابه می شوند.

باتری های هوشمند دارای یک چیپ داخلی هستند که علاوه بر کنترل روند شارژ، سلامت سلول های باتری را بررسی می کند. در موارد نظامی و پزشکی، این باتریها کاربرد زیادی دارند. چون در مراکز گفته شده از دستگاه های با حساسیت بالا استفاده می کنند. و اگر به طور کامل از سلامت باتری مطمئن نباشند، خسارات جبران نا پذیری به بار خواهد آمد.

باتری های هوشمند در صنایع نظامی و پزشکی

اکثر باتری های موجود در صنایع نظامی و دستگاه های پزشکی هوشمند هستند. بنابراین کاربران به راحتی می توانند با سیستم ارتباط برقرار کرده و از وضعیت باتری آن مطلع شوند. برای باتری هوشمند تعاریف متفاوتی بین افراد وجود دارد. تکنولوژی این باتری از تراشه ای که عملیات شارژ را طبق الگوریتم صحیح مدیریت می کند فراتر است.

ایمنی در باتری های هوشمند

هدف اصلی طراحی این باتری ها ایمنی است که از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری می کند. در هنگام شارژ، باتری با تراشه مدیریتی ارتباط برقرار می کند. اکثر شارژر های هوشمند به سیگنال های آنالوگ باتری هوشمند متکی هستند و در هنگام تکمیل ظرفیت باتری، عملیات شارژ را خاتمه می دهند. همچنین این باتری ها به یک حسگر حرارتی مجهز هستند. به کمک این فناوری جدید در صورت افزایش بیش از حد دما، روند شارژ تا زمانی که باتری به دمای مطلوب خودش برسد متوقف می شود.

سیستم مدیریت باتری هوشمند (SBS)

این سیستم به عنوان یک رابط بین باتری و کاربر عمل می کند. معمولا در قالب یک نرم افزار کمکی در لپ تاپ و یا کامپیوتر شما نصب می شود. همچنین به سیستم عامل اجازه می دهد که بتواند روند شارژ و تخلیه و همچنین سلامت سلول های باتری را بررسی کند. ارتباطات از طریق یک گذرگاه ارتباطی به نام SMBus انجام می شود. این مشخصات در سال 1994 توسط شرکتهای Duracell و Intel تولید شد، اما بعداً توسط چندین کمپانی تولید کننده باتری و قطعات الکترونیکی پذیرفته شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>