اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ابرون (اسپیرومسیفن) یک حشره کش - کنه کش تماسی از گروه تترونیک اسید است که از ساخت چربی خصوصا تری گلیسیرید و اسیدهای چرب در بدن حشرات جلوگیری می کند. ویژگی اصلی این حشره کش از بین بردن آفات مقاوم به سموم شیمیایی دیگر با یک مکانیسم متفاوت است.

اسپیرومسیفن

ابرون را می توان برای مقابله با عسلک، کنه ها و مگس سفید جالیز در مراحل فعال بر روی سبزیجات و جالیز، درختان میوه، ذرت، لوبیا، چای و بعضی گیاهان زینتی مورد استفاده قرار داد.قیمت خرید و فروش این سم در بازار با نوسانات قیمت دلار تغییر می کند. 

موارد مصرف سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
اوبرون یک حشره کش - کنه کش جدید و متعلق به گروه شیمیایی کتوانول ها است که در سراسر جهان برای کنترل کنه و مگس سفید روی سبزیجات، میوه ها، پنبه و چای استفاده می شود.

این آفت کش در برابر تمام مراحل رشد کنه ها و مگس های سفید فعال است و منجر به کنترل طولانی مدت این آفات می شود. این سم برای حشرات مفید بی خطر است و با عملکرد جدید مدیریت عالی برای کنترل مگس های سفید و کنه ها ارائه می دهد.

این حشره کش با گیاهان فوق کاملا سازگار است و اثرات خوب تا عالی علیه مگس سفید یا عسلک ارائه می دهد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از مصرف ابرون جز در موارد ذکرشده خودداری کنید.

مکانیسم اثر سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
اسپیرومسیفن با یک روش جدید یعنی با جلوگیری از بیوسنتز چربی آفات را از بین می برد. فعالیت بیولوژیکی اسیدهای تترونیک مهار لیپوژنز خصوصاً تری گلیسیریدها و اسیدهای چرب آزاد است در نتیجه با روشی متفاوت از سموم قدیمی می تواند برای کنترل حشراتی که نسبت به سموم دیگر مقاوم شده اند، مورد استفاده قرار گیرد.

این آفت کش باروری عسلک های ماده را کاهش می دهد و روی تمام مراحل پوره عسلک تأثیرگذار است.

این حشره کش کنه های مقاوم به سموم پیروتیروئیدی، ارگانوفسفره، کاربامات، سیکلودینو و نئونیکوتینوئیدها را نیز به خوبی کنترل خواهد کرد. ابرون کنه های دو نقطه ای، کنه های قرمز و کنه های خانواده ازیوفیده را نیز از بین می برد.

مقدار و نحوه مصرف سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
برای تهیه محلول سمپاشی ابتدا قوطی محتوی سم را به خوبی تکان دهید و در یک ظرف تمیز مقدار توصیه شده سم را با آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید سپس مخزن سمپاش را تا نیمه از آب پر کرده و محلول آمده شده را درون مخزن ریخته و خوب هم بزنید، سپس مخزن را از آب پر کنید و در طول سمپاشی همزن سمپاش را فعال نگه دارید.

بهترین زمان مصرف این حشره کش به محض مشاهده اولین علائم آلودگی قبل از تشکیل جمعیت عسلک و قبل از تغییر رنگ و یا خسارت برگ محصولات زراعی است. این حشره کش هنگامیکه تخم ها و پوره های کنه سنین اولیه را طی می کنند بیشترین اثربخشی را دارد.

مقدار مصرف این سم برای محصولات ذکر شده 0.4 لیتر در هکتار برای مقابله با پوره سن و یک تا دو نوبت در سال است. دوره کارنس یا آخرین سمپاشی تا برداشت محصول برای این آفت کش در گوجه فرنگی، فلفل شیرین، لوبیا، بادمجان، توت فرنگی، خربزه و طالبی 3 روز است.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
موقع سمپاشی زیر و روی برگ ها را به طور یکنواخت و کامل سمپاشی کنید. ابرون را حداکثر دو بار و با فاصله 7 تا 10 روز مورد استفاده قرار دهید.

برای کسب بهترین نتیجه و جلوگیری از وجود آمدن گونه های مقاوم، حشره کش را در دوزهای توصیه شده و در زمان مناسب استفاده کنید. این آفت کش روی حشرات بالغ سن هیچ تأثیری ندارد.

شما می توانید از این آفت کش برای پیشگیری از مقاومت سفید بالک ها به صورت مخلوط یا متناوب با سایر حشره کش ها استفاده کنید. ابرون را نباید با سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید.

3 تا 7 روز بعد از سمپاشی بهترین زمان برای دیدن آفات مرده است یعنی زمانی که پوره های مرده روی زمین می افتند و پوره های زنده چسبیده به گیاه قابل مشاهده هستند. در صورت مصرف صحیح در مقایسه با سایر سموم رایج، ابرون قدرت کنترل و دوام اثر خوبی دارد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
این حشره کش در دوزهای توصیه شده برای زنبور عسل، حشرات مفید و میکروارگانیسم های مفید خاک مثل کرم های خاکی سمی نیست ولی برای ماهی ها و سایر موجودات آبزی خطرناک و سمی است. بنابراین باید از آلودگی آب های سطحی و رودخانه با ظروف آلوده سم یا سمپاشی در حوالی آب ها خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
موقع سمپاشی از وسایل حفاظتی مانند لباس کار، دستکش، چکمه، عینک و ماسک استفاده کنید و در طول سمپاشی از خوردن، آشامیدن و کشیدن سیگار اجتناب کنید.

هرگز برخلاف جهت باد سمپاشی نکنید و در صورت تماس سم با پوست یا چشم ها محل را با آب فراوان شستشو دهید. بعد از سمپاشی قسمت های آلوده بدن را با صابون و آب کافی شستشو دهید.

شرایط نگهداری سم حشره کش ابرون (اسپیرومسیفن):
سم را دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی در ظروف اصلی به دور از نور آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید. بهترین دما برای نگهداری بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>