اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلوتامین فراوانترین اسید آمینه آزاد موجود در خون انسان با غلظت حدود 500-900 میکرومول در لیتر است.

گلوتامین

گلوتامین یک اسید آمینه شرطی است یعنی در شرایط نرمال بدن قادر است به حد کافی آن را سنتز کند ولی در وضعیت هایی مانند فعالیت بدنی شدید و بیماری باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.

ال گلوتامین به دلیل توانایی در حفظ یکپارچگی دیواره روده یکی از مهم ترین مواد مغذی برای داشتن دستگاه گوارش سالم است.

این آمینو اسید در تمام بافت های بدن به ویژه بافت های تحریک شده دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. این ماده همچنین به عنوان اسید آمینه آرام کننده شناخته می شود زیرا در کاهش اضطراب و همچنین ولع مصرف قند و الکل بسیار موثر است.

گلوتامین نقش مهمی در حفظ تعادل نسبت اسید و باز بدن دارد. این اسید آمینه برای از بین بردن آمونیاک اضافی که یک ماده زائد سمی است نقش بسیار مهمی دارد. این ترکیب برای تولید سایر مواد در بدن مانند گلوکز یا سایر اسیدهای آمینه نیز لازم است.

فواید و عوارض مصرف گلوتامین:
این آمینو اسید در عضلات ساخته می شود و سپس از طریق جریان خون در اندام های مختلف بدن توزیع می شود. معمولاً بدن مقدار کافی گلوتامین مورد نیاز برای عملکردهای منظم بدن را تولید می کند، اما شرایط خاصی مانند آسیب، جراحی، استرس مداوم یا عفونت می تواند سطح گلوتامین را کاهش دهد.

هنگامی که بدن به مقدار بیشتری از این آمینو اسید نسبت به آنچه به طور طبیعی تولید می کند، نیاز دارد، ممکن است یک مکمل گلوتامین برای شما تجویز شود. گلوتامین برای خانم ها و آقایان خصوصا در سنین بالا یک آمینو اسید مفید است که می تواند به حفظ توده عضلانی و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

وقتی بدن به دلیل جراحی، جراحت یا عفونت تحت تنش های شدید قرار می گیرد هورمون کورتیزول در خون آزاد می شود. این افزایش سطح کورتیزول می تواند مقدار گلوتامین ذخیره شده در بدن را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از مکمل گلوتامین می تواند به کاهش میزان مرگ و میر در افراد مبتلا به بیماری یا تروما کمک کند. همچنین نشان داده شده است که این آمینو اسید سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و عفونت را کاهش می دهد، به ویژه اگر به دنبال یک جراحی رخ داده باشد.

افرادی که از سرطان رنج می برند غالباً مقدار کمی گلوتامین دارند و برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند این آمینو اسید به رژیم های شیمی درمانی یا رادیوتراپی افراد اضافه شود. برخی مطالعات نشان داده اند که این ترکیب به کاهش اسهال و التهاب دهان (استوماتیت) که در نتیجه شیمی درمانی رخ می دهد، کمک می کند.

از آنجاییکه این اسید آمینه به طور طبیعی در بدن تولید می شود و در بسیاری از غذاها یافت می شود، هیچ نگرانی برای مضر بودن آن در مقادیر طبیعی وجود ندارد.

مطالعات انجام شده روی مکمل های گلوتامین از دوزهای بسیار متنوع از حدود 5 گرم در روز تا دوزهای بالای تقریبا 45 گرم در روز به مدت شش هفته عوارض خاصی را نشان نداده است.

اگرچه هیچ عارضه جانبی منفی با این دوز بالای این مکمل گزارش نشده است اما در این تحقیقات مارکرهای ایمنی خون به طور خاص مورد بررسی قرار نگرفتند.

به طور کلی، اعتقاد بر این است که استفاده کوتاه مدت از این مکمل احتمالاً بی خطر است. با این حال، برخی از دانشمندان نگرانی هایی را در مورد استفاده مداوم آنها مطرح کرده اند.

قیمت خرید و فروش گلوتامین:
گلوتامین به عنوان یک مکمل غذایی در بسته بندی های مختلف در بازار موجود است و قیمت آن با توجه به کیفیت و برندی که آن را تولید کرده است متفاوت خواهد بود. انواع و بهترین مکمل های گلوتامین را می توانید در بین محصولات برندهای مطرح دنیا پیدا کنید.

این اسید آمینه به طور طبیعی در انواع غذاها یافت می شود. تخمین زده شده است که یک رژیم غذایی معمولی حاوی 3 تا 6 گرم گلوتامین در روز است، اما این مقدار می تواند بر اساس رژیم غذایی خاص شما متفاوت باشد.

بیشترین مقادیر به دلیل محتوای پروتئین زیاد در محصولات حیوانی یافت می شود. با این حال، برخی از غذاهای گیاهی نیز حاوی مقدار بالایی از این آمینو اسید هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>