اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخمر یک میکروارگانیسم یوکاریوتی، تک سلولی است که جزء قارچ ها طبقه بندی می شوند. اولین مخمر صدها میلیون سال پیش ایجاد شده است و در حال حاضر حداقل 1500 گونه شناخته شده دارد.

کاربرد_مخمر

تخمین زده می شود که آنها 1٪ از کل گونه های قارچی را تشکیل دهند.شما می توانید مخمر را با عنوان خمیر مایه از فروشگاه های مختلف خریداری کنید.

مخمرها چگونه تولید مثل می کنند؟
مخمرها موجودات تک سلولی هستند که از اجداد چند سلولی تکامل یافته اند، بعضی از گونه ها توانایی ایجاد ویژگی های چند سلولی را با تشکیل رشته هایی از سلول های جوانه دار متصل به نام هیف های کاذب دارند.

اکثر مخمرها با میتوز به صورت غیر جنسی تکثیر می شوند و بسیاری از آنها نیز با فرآیند تقسیم نامتقارن معروف به جوانه زدن، تولید مثل می کنند. همه ما در درس علوم پایه ششم و هشتم با این ارگانیسم آشنا شده ایم و به خصوص در رابطه با مخمر نان اطلاعات زیادی کسب کرده ایم.

چگونه از مخمر استفاده کنیم؟
پس از خرید اگر مطمئن نیستید که مخمر شما زنده است یا نه می توانید به راحتی آن را آزمایش کنید. برای این منظور حدود 2/1 فنجان آب ولرم را در یک کاسه روی خمیر مایه بریزید و یک پیمانه شکر روی آن بپاشید.

سپس آن را هم بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. اگر کاملا حل شود و حباب تولید کند، نشان می دهد مخمر فعال است.

مخمر برای فعال شدن به هوای گرم نیاز دارد بنابراین هنگام استفاده در خمیر آنها را در مکانی گرم و در دمای 70 تا 80 درجه فارنهایت قرار دهید. اگر دستور پخت و پز شما شامل مقدار زیادی تخم مرغ، کره، شکر و شیر باشد، ممکن است کمی صبر بیشتری لازم داشته باشید.

زیرا این مواد روند تخمیر را کند می کنند. در ضمن به یاد داشته باشید اگر بلافاصله از خمیر مایه فعال یا تازه استفاده نکنید فقط می توانید سه روز آن را در یخچال نگهداری کنید، بنابراین بهتر است در مقادیری خریداری شود که به سرعت بتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

مخمر تازه بوی قوی تری نسبت به مخمر خشک دارد. رنگ آن بژ روشن و بافتی نرم و شکننده دارد. از آنجا که این ترکیب بسیار فساد پذیر است، کیک های حاوی مخمر تازه در جعبه های لبنی در نزدیکی کره ذخیره می شوند. مخمر تازه اغلب گرانتر از انواع خشک است و طعم خاصی دارد و با بویی جا افتاده، طعمی شبیه به نان و کمی ترش دارد.

شما می توانید از جوش شیرین به عنوان جایگزین مخمر استفاده کنید. برای این کار باید یک اسید به مخلوط اضافه کنید. به این منظور از مقادیر مساوی جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید تا برابر مقدار مخمر مورد استفاده در دستور العمل باشد.

فواید استفاده از مخمر در غذاها:
غذاهای غنی از این میکروارگانیسم ها می توانند پروتئین و ویتامین های گروه B را تأمین کنند. از آنجا که مخمر در باکتری های روده شما وجود دارد برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش بسیار ضروری است و بدن با کمک آن می تواند ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاها را بهتر جذب کند.

کاربرد مخمر چیست؟
بیشترین استفاده از مخمر در تهیه نان است زیرا با اکسیژن واکنش نشان می دهد و به افزایش حجم نان کمک می کند. ما در درس علوم پایه ششم و هشتم با این کاربرد آشنا شده ایم. شواهدی وجود دارد که مصریان باستان حدود 4000 سال پیش از این ترکیب برای تهیه نان استفاده می کردند.

برای تهیه شراب و آبجو نیز از قرن ها قبل از آن برای تخمیر استفاده شده و به تولید نوشیدنی های الکلی نیز کمک می کند. انواع مختلفی از مخمرها برای تهیه خمیرمایه، خمیر ترش، شراب و مشروبات الکلی استفاده می شود. مخمر شراب در واکنش با قندهایی که به طور طبیعی در این نوشیدنی ها وجود دارد، الکل ایجاد می کند.

آبجوها و سایر نوشیدنی های غیر الکلی از این ماده برای افزودن عطر و طعم استفاده می کنند، اما روند تخمیر قبل از الکلی شدن نوشیدنی متوقف می شود.

این بدان معناست که این نوشیدنی ها بسیار شیرین تر از الکل ها هستند و حاوی دی اکسید کربن بیشتری نیز می باشند. آنها همچنین به طور معمول دارای میزان الکل بسیار کمی هستند، این مقدار معمولاً در حدود 0.1 درصد است.

علاوه بر موارد فوق این ارگانیسم ها برای تهیه محصولات لبنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا انواع مخمر پنیر برای تولید فراورده های لبنی تخمیری به دلیل توانایی تحمل PH بسیار پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

مخمر شراب سیب، انگور سیاه و انار انواع دیگری از این ارگانیسم هستند که برای تهیه شراب مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر برای راحتی کار قرص مخمر شراب و آبجو در دسترس است تا روند تولید شراب را در خانه یا در صنعت تسهیل کند.

قرص مخمر همچنین به عنوان مکمل جهت تامین ویتامین B مورد استفاده قرار می گیرد و یک پروبیوتیک است که به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند. لازم به ذکر است که قرص مخمر آبجو از باقی مانده فرآیند تهیه آبجو تولید می شود و کاربرد گسترده ای در صنعت تولید آبجو دارد.

طرز تهیه مخمر شراب:
برای تهیه مخمر شراب کافی است انگورهایی که تهیه کرده اید بدون شستن وارد محلول آب نیمه گرم و شکر کرده و در یک ظرف در بسته در جای گرم قرار دهید. قرار دادن ظرف در مقابل آفتاب باعث می شود تخمیر شدیدتر و زودتر صورت بگیرد.

پس از دور روز تخمیر فعال در ظرف رخ داده و پس از حدود یک هفته مخمر شراب آماده خواهد شد که می توانید آن را تا 10 روز در یخچال نگهداری کنید یا اینکه آن را خشک کنید تا طول مدت ماندگاری آن افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>