اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلیسیرین مونو استئارات (Glycerol monostearate) که عموما با نام GMS شناخته می شود یک امولسیفایر شناخته شده در صنایع غذایی است.

گلیسیرین_مونو_استئارات

این ترکیب یک پودر سفید، بدون بو، شیرین و جاذب رطوبت است که کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی دارد.

گلیسرول مونو استئارات به صورت سه استریوایزومر وجود دارد، جفت انانتیومری مونواستئارات 1-گلیسرول و مونواستئارات 2-گلیسرول. این ترکیبات به صورت مخلوط وجود دارند و خواص مشابهی دارند.

این ترکیب به طور طبیعی در بدن به عنوان محصول تجزیه چربی ها توسط لیپاز پانکراس تولید شده و در بعضی از دانه های روغنی در سطوح بسیار کم وجود دارد. 

گلیسیرین مونو استئارات چیست؟
گلیسرول مونواستئارات یک مکمل آبرسان و قدرتمند است که ورزشکاران، بدنسازان و تولیدکنندگان مواد غذایی از آن استفاده می کنند. پودر GMS ترکیبی از گلیسرول و اسید استئاریک، یک اسید چرب طبیعی است.

از آنجا که این ترکیب طبیعی و غیر سمی است، مصرف کنندگان از گلیسرول و گلیسرول مونواستئارات برای اهداف مختلف استفاده می کنند. به عنوان یک مکمل مناسب و پودر شده، GMS می تواند بدن را هیدراته نگه دارد و به عضله سازی کمک کند.

گلیسرول به بدن کمک می کند مایعات را حفظ کند و هیدراتاسیون را بهبود می بخشد. هنگامی که شخصی گلیسرول مصرف می کند، بدن آن را سریع جذب می کند و خیلی سریع آن را به قسمت های مختلف بدن می فرستد.

گلیسرول به آن قسمت از بدن کمک می کند تا مایعات را حفظ کند. پزشکان از آن برای کمک به تأمین آب بدن بیماران استفاده می کنند. علاوه بر این، گلیسرول آب را به روده ها می کشد و می تواند یبوست را برطرف کند، بنابراین ممکن است یک ملین موثر باشد.

کاربردهای گلیسیرین مونو استئارات:
این ترکیب یک افزودنی غذایی است که به عنوان ماده ضخیم کننده، امولسیون کننده، آنتی کیک و نگهدارنده استفاده می شود و یک عامل امولسیون کننده برای روغن ها، موم ها و حلال ها است.

GMS یک پوشش محافظ برای پودرهای جاذب رطوبت، ماده تقویت کننده و کنترل کننده آزادسازی ترکیبات دارویی در داروسازی و یک ماده روان کننده رزین است. این ماده همچنین در محصولات آرایشی و مراقبت از مو استفاده می شود.

این ترکیب تا حد زیادی در پخت و پز برای افزودن قوام به غذا استفاده می شود و تا حدی مسئول فرم گرفتن بستنی و خامه است. گاهی اوقات به عنوان یک ماده ضد بیات شدن در نان ها استفاده می شود.

این امولسیفایر در بستنی، خامه، دسرهای یخ زده، شکلات های داغ، نوشیدنی ها، روغن های خوراکی، پودینگ های اسفنجی، محصولات لبنی، مارگارین، محصولات پوست و مو استفاده می شود.

این ترکیب در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی از جمله در لوسیون، کرم، پودر، محصولات پاک کننده پوست، ریمل مژه و ابرو، سایه چشم، خط چشم، کرم های ضد آفتاب نیز استفاده می شود و به پوست ظاهر نرم و صاف بخشیده و با ایجاد یک مانع بر روی سطح پوست مانع از دست رفتن آب محتوای پوست می شود.

گلیسرول می تواند تجمع مایعات را در برخی از قسمت های بدن مانند چشم و مغز کاهش دهد. به همین دلیل، پزشکان ممکن است از گلیسرول برای کاهش فشار چشم ناشی از گلوکوم یا برای کاهش مایعات قبل از معاینه چشم استفاده کنند.

کاربرد گلیسیرین مونو استئارات در صنایع مختلف:
این ماده در صنعت پلاستیک به عنوان روان کننده، آنتی استاتیک و پلاستیک ساز مورد استفاده قرار گرفته و باعث انعطاف پذیری پلاستیک و افزایش طول عمر آن می شود.

در صنایع غذایی GMS به عنوان امولسیفایر، تقویت کننده عطرو طعم و تثبیت کننده بافت در مواد غذایی استفاده می شود.

این ماده اصطکاک را در فرایند اکستروژن کاهش داده و در بافت نشاسته باعث کاهش تورم و ژلاتینه شدن آن می شود. این ترکیب در کشاورزی به عنوان ضد مه در گلخانه ها استفاده می شود.

عوارض جانبی گلیسرول مونو استئارات:
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برچسب GMS را به طور کلی بی خطر می داند. با این حال، استنشاق GMS خالص سمی است و ممکن است باعث تحریک پوست، چشم ها و دستگاه های تنفسی و گوارشی شود.

اگرچه این ترکیب به طور کلی بی خطر است، اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. از آنجا که این ماده مایعات را از مغز و چشم به عضلات و سایر قسمت های بدن می کشد، مقادیر بیش از حد GMS ممکن است باعث سردرد یا تاری دید شود.

برخی دیگر از عوارض جانبی این ترکیب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تشنگی بیش از حد.
  • اسهال.
  • استفراغ.
  • سرگیجه.
  • نفخ شکم.
  • دل درد.
  • التهاب در دستگاه گوارش.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>