اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوکرالوز یک شیرین کننده بدون کالری است که بدون افزودن کالری یا کربوهیدرات به شیرینی غذاها و نوشیدنی ها کمک می کند.

انواع_سوکرالوز

سوکرالوز قند نیست ولی از طریق فرآیندی تهیه می شود که از ساکارز یا قند معمولی شروع می شود.

اگرچه سوکرالوز باعث شیرینی خوراکیها می شود اما ساختار آن از تجزیه آن توسط آنزیم های دستگاه گوارش جلوگیری می کند و بیشتر سوکرالوز مصرفی (حدود 85 درصد) جذب نمی شود.

تنها حدود 15 درصد از این قند جذب بدن می شود و تقریبا تمام سوکرالوز جذب شده به سرعت از طریق ادرار دفع می شود.

سوکرالوز چیست؟
سوکرالوز یک شیرین کننده و جایگزین قند مصنوعی است که در اتحادیه اروپا نیز با شماره E955 شناخته می شود. این شیرین کننده با کلرینه شدن ساکارز تولید می شود و حدود 320 تا 1000 برابر شیرین تر از ساکارز، سه برابر شیرین تر از پتاسیم آسپارتام و آسولفام و دو برابر شیرین ساخارین سدیم است.

در حالی که سوکرالوز تا حد زیادی ماندگار است و برای استفاده در دمای بالا (مانند کالاهای پخته شده) ایمن در نظر گرفته شده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که در دمای بالاتر از 119 درجه سانتی گراد تجزیه می شود.

موفقیت تجاری محصولات مبتنی بر سوکرالوز از مقایسه آن با سایر شیرین کننده های کم کالری از نظر طعم، ثبات و ایمنی ناشی می شود. این ترکیب معمولاً با نام تجاری Splenda به فروش می رسد.

کاربردهای سوکرالوز:
از سوکرالوز در بسیاری از محصولات غذایی و آشامیدنی استفاده می شود زیرا یک شیرین کننده بدون کالری است و باعث ایجاد پوسیدگی دندانی نمی شود. این ترکیب همچنین برای مصرف بیماران دیابتی و غیر دیابتی بی خطر است و بر میزان انسولین تأثیری ندارد.

اگرچه فرم پودر شده این شیرین کننده مبتنی بر سوکرالوز یعنی اسپلندا حاوی 95٪ (به صورت حجمی) مواد حجیم کننده دکستروز و مالتودکسترین است که بر سطح انسولین تأثیر می گذارد.

سوکرالوز به عنوان جایگزین یا در ترکیب با سایر شیرین کننده های مصنوعی یا طبیعی مانند آسپارتام، پتاسیم استول سولفام یا شربت ذرت با فروکتوز بالا در خوراکیها استفاده می شود.

این شیرین کننده در محصولاتی مانند آب نبات، میان وعده های صبحانه، قهوه آماده و نوشابه استفاده می شود و در میوه های کنسرو شده نیز وجود دارد.

این ماده در نوشیدنی های مختلف مانند آب میوه ها، نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا، نوشیدنی های حاوی کافئین و الکلی وجود دارد و معمولا مقدار مصرف آن در این نوشیدنی ها 8% تا 10% است.

سوکرالوز در تولید شیر سویا برای از بین بردن بوی لوبیای سویا و بهتر شدن طعم شیر استفاده شود. این ترکیب برای نوشیدنی های الکلی نیز مناسب است به عنوان مثال در شراب میوه ای، مقدار کمی از آن می تواند طعم و مزه را بهبود بخشد، این ترکیب اسیدیته برخی از محصولات شراب را پوشانده و طعمی شیرین، ملایم و بدون بو ایجاد کند.

برخلاف آسپارتام، سوکرالوز در برابر حرارت پایدار است و می تواند در پخت و پز استفاده شود. این ترکیب می تواند مقدار قند موجود در محصولات قهوه را کاهش دهد بنابراین مصرف انرژی را کاهش می دهد. این ماده به تنهایی یا در ترکیب با سایر شیرین کننده ها مانند ساکارز، فروکتوز و شربت ذرت با فروکتوز بالا قابل استفاده است.

جالب است بدانید بیشتر ماست های سنتی با سوکرالوز شیرین می شوند و در مجموع 6 تا 10 درصد سوکرالوز باید در طول تولید ماست به آن اضافه شود.

همه ما می دانیم که خوردن بیش از حد زیاد محصولات قندی باعث بیماری هایی مانند چاقی، تصلب شرایین کرونر می شود و خطری برای افراد دیابتی است که با اثرات ماست بر سلامتی مغایرت دارد.

استفاده از این ترکیب برای جایگزینی ساکارز و سایر شیرین کننده ها می تواند به طرز موثری طعم ماست را بهبود بخشد و آن را شیرین و جذاب کند.

انواع سوکرالوز موجود در بازار:
3 نوع سوکرالوز در بازار وجود دارد. سوکرالوز خالص به صورت پودر و گرانول موجود است و چین بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده ای ماده در جهان است.

سوکرالوز مایع یک مایع شفاف و بی رنگ است و معمولاً از 25٪ سوکرالوز یا غلظت های دیگر تولید می شود و ممکن است حاوی ترکیبات دیگری از جمله مواد نگهدارنده (مانند سوربات پتاسیم، بنزوات سدیم)، مواد اسیدی (به عنوان مثال اسید سیتریک، اسید سوکسینیک) باشد. فرم مایع پایدارتر است و ماندگاری بیشتری دارد.

آیا مصرف سوکرالوز ایمن است؟
مانند دیگر شیرین کننده های مصنوعی، سوکرالوز بسیار بحث برانگیز است. برخی ادعا می کنند که کاملاً بی ضرر است، اما مطالعات جدید نشان می دهد که ممکن است تأثیراتی بر متابولیسم بدن داشته باشد.

برای برخی افراد مصرف آن ممکن است سطح قند خون و انسولین را افزایش دهد. همچنین ممکن است به محیط باکتریایی روده آسیب برساند، اما این مورد باید در انسان مورد بررسی قرار گیرد.

ایمنی سوکرالوز در دمای بالا نیز زیر سوال رفته است بنابراین ممکن است بخواهید از پختن آن خودداری کنید زیرا می تواند ترکیبات مضر آزاد کند.

همانطور که گفته شد اثرات طولانی مدت سلامتی این شیرین کننده هنوز مشخص نیست، اما مقامات بهداشتی مانند سازمان غذا و دارو (FDA) آن را بی خطر می دانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>