اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیکلو هگزیل آمین(Cyclohexylamine) یک ترکیب آلی و متعلق به کلاس آمین های آلیفاتیک است. سیکلو هگزیل آمین یک مایع بی رنگ تا زرد است، اگرچه مانند بسیاری از آمین ها نمونه ها اغلب به دلیل آلودگی ها رنگی می شوند.

سیکلو_هگزیل_آمین

این ترکیب با نام های دیگری از جمله هگزاهیدروبنزن امین، هگزاهیدروآنیلین، آمینوهگزاهیدروبنزن و آمینوسیکلو هگزان نیز شناخته می شود.این ترکیب به صورت مایع شفاف و بی رنگ تا زرد با بوی آمونیاک ظاهر می شود.

نقطه اشتعال آن 90 درجه فارنهایت است و چشم و سیستم تنفسی را تحریک می کند. تماس این ماده با پوست ممکن است باعث سوختگی شود. تراکم این ماده کمتر از آب است و بخارات آن سنگین تر از هواست.

این ترکیب در هنگام احتراق اکسیدهای سمی نیتروژن تولید می کند. این ماده به عنوان یک متابولیت زنوبیوتیک انسانی و یک متابولیت موش نقش دارد و باز مزدوج سیکلوهگزیل آمونیوم است.

مانند سایر آمین ها، این ترکیب در مقایسه با بازهای قوی مانند NaOH یک باز ضعیف است اما در قیاس با آنالوگ های های آروماتیک مانند آنیلین باز قوی تری است. این ماده متابولیت سیکلمات است و واسطه مفیدی در تولید بسیاری از ترکیبات آلی دیگر است.

کاربردهای سیکلو هگزیل آمین:
سیکلوهگزیل آمین پیش ماده معرف های مبتنی بر سولفونامید است که به عنوان تسریع کننده های ولکانیزاسیون استفاده می شوند.

این ترکیب در داروسازی (به عنوان مثال، موکولیتیک ها، ضد درد ها و برونکودیلاتورها) نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از شیرین کننده ها از این آمین، به ویژه سیکلمات، گرفته می شوند. علف کش هگزازینون و هگزیل کایین بی حس کننده نیز از سیکلوهگزیل آمین گرفته شده است.

سیکلو هگزیل آمین به عنوان امولسیفایر، تولید صابون، مرطوب کننده و پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین در تصفیه آب و پساب، به عنوان ماده اولیه واسطه جهت تولید بسیاری از مواد شیمیایی و به عنوان سیال فلز کاری و عامل بازدارنده خوردگی، استفاده در صنعت چاپ و تولید چسب PVC استفاده می شود.

روش تولید سیکلو هگزیل آمین:
این ماده شیمیایی را می توان به دو روش تهیه کرد:

  • با هیدروژناسیون آنیلین با استفاده از کاتالیزورهای نیکل یا کبالت.
  • توسط آلکیلاسیون آمونیاک با استفاده از سیکلوهگزانول.

این ترکیب به عنوان ماده اولیه در ساخت شیرین کننده و سموم دفع آفات استفاده می شود. این ماده همچنین یک مهار کننده خوردگی و ماده ضد جرم است.

ایمنی و خطرات سیکلو هگزیل آمین:
این ماده شیمیایی در آب و حلال های آلی رایج مانند الکل، استرها، کتون ها، استون ها، اترها و در روغن و اتانول حل می شود.

این ترکیب خورنده است و جزء مواد شیمیایی بسیار خطرناک طبقه بندی شده است که در صنعت جوهر چاپ به عنوان کمک فلاشینگ استفاده می شود. انستیتوی ملی ایمنی و بهداشت شغلی پیشنهاد کرده است که کارگران طی 8 ساعت کاری در معرض بیش از ppm 10 یا 40 میلی گرم در متر مکعب قرار نگیرند.

مصرف و استنشاق این ماده شیمیایی هم سمی است و هم ممکن است کشنده باشد. این ترکیب به راحتی از طریق پوست جذب شده و می تواند باعث سوختگی شدید در بافت های انسان شود.به همین دلیل استفاده از این ماده آلی بدون تجهیزات محافظ شخصی مناسب کاملاً ممنوع است.

سیکلوهگزیل آمین باید در ظرف محکم بسته و دور از شعله های باز، جرقه ها، گرما یا سطوح گرم نگهداری شود، زیرا بسیار قابل اشتعال است و دارای نقطه اشتعال 6/28 درجه سانتی گراد است.

این ماده با اسیدهای قوی، عوامل اکسید کننده قوی، مس (از جمله آلیاژها و نمک های آن)، چرم و لاستیک سازگار نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>