اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوربیتان تری استئارات (Sorbitan Tristearate) به عنوان یک امولسیون کننده و تثبیت کننده استفاده می شود.

سوربیتان_تری_استئارات

این ماده توسط استریفیکاسیون سوربیتول با اسید استئاریک تجاری حاصل از چربی ها و روغن های خوراکی تولید می شود.

در واقع سوربیتان تری استئارات با فرمول مولکولی C60H114O8 مخلوطی از استرهای جزئی سوربیتول و مونو و دی هیدرید آن با اسید استئاریک خوراکی است.

استفاده از این ترکیب به عنوان یک افزودنی غذایی در محصولات نانوایی، مواد افزودنی و پوشش، امولسیون چربی، آنالوگ شیر و خامه، سفید کننده های نوشیدنی، یخ های خوراکی، دسرها، شیرینی های قندی از جمله شکلات، سس های امولسیون شده، مکمل های غذایی رژیمی، آدامس و غذاهای رژیمی مجاز است. 

کاربردهای سوربیتان تری استئارات:
سوربیتان تری استئارات که به عنوان اسپن 65 یا STS نیز شناخته می شود یک سورفکتانت غیر یونی است که برای اهداف مختلفی از جمله عامل پراکندگی، امولسیون کننده و تثبیت کننده در غذا و اسپری های آئروسل استفاده می شود.

این ماده از طریق واکنش پلی اول، سوربیتول، با یک اسیدهای چرب (اسید استئاریک، اسید لوریک، اسید اولئیک، اسید پالمیتیک) تولید می شود که همگی به طور طبیعی وجود دارند. این ترکیب غالباً از گیاهان گرفته می شود و برای استفاده در محصولات آرایشی - بهداشتی در اتحادیه اروپا نیز تأیید شده است.

این ماده به عنوان یک امولسیون کننده و تثبیت کننده و افزودنی غذایی با شماره E492 در اتحادیه اروپا شناخته می شود و عملکرد اصلی آن جلوگیری از بلوم زنی چربی در شکلات ها و جلوگیری از ایجاد ابر در روغن های پخت و پز است.

سوربیتان تری استئارات و لسیتین اغلب به عنوان مواد فعال سطحی برای کاهش ویسکوزیته در فرمولاسیون شکلات استفاده می شود. در شکلات این ماده تبلور و شکل ظاهری قند را تنظیم می کند و می تواند چسبندگی را کاهش دهد.

این ترکیب به عنوان یک ماده ضد تبلور در روغن های پخت و پز (به عنوان مثال روغن نخل، روغن نارگیل) برای جلوگیری از کدر شدن ظاهر روغن ها که در دمای سردتر ایجاد می شوند، استفاده شود.

تری استارات سوربیتان به عنوان یک سورفاکتانت در محصولات آرایشی - بهداشتی عمل می کند. غلظت آن معمولاً بین 0.1٪ تا 5٪ (تا 10٪) در نوسان است و در محصولات مراقبت از پوست، محصولات آرایشی و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

کاربرد سوربیتان تری استئارات در صنایع غذایی:
این ترکیب عمدتاً به عنوان ماده ضد چربی استفاده می شود و همچنین باعث حفظ رنگ و براقیت در شکلات ها می شود.

هنگامی که در مارگارین، شورتنینگ و روغن های پخت و پز استفاده می شود، هدف آن حفظ یک بافت جذاب است. این ترکیب در خوراکی های زیر استفاده می شود:

  • محصولات نانوایی.
  • پوشش ها و روکش ها.
  • امولسیون چربی (به عنوان مثال اسپردها).
  • سفید کننده های نوشیدنی.
  • دسرها.
  • مربا، ژله و مارمالاد.
  • محصولات کاکائو و شکلات.
  • آب نبات.

آیا خوردن سوربیتان تری استئارات ایمن است؟
مصرف این ترکیب تقریباً هیچ عارضه ای ندارد به همین دلیل به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود. این ترکیب به عنوان یک افزودنی غیر مستقیم غذایی توسط FDA تأیید می شود. EFSA ایمنی این ترکیب را هنگام استفاده به عنوان افزودنی غذایی به تنهایی یا به صورت ترکیبی در سال 2017 تائید کرد.

JECFA همچنین آن را به عنوان یک افزودنی مستقیم غذایی با مصرف قابل قبول روزانه ADI) "25/0) میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن" که در سال 1973 تنظیم شده، مجاز دانست.

قیمت خرید و فروش سوربیتان تری استئارات:
این ترکیب در کیسه های 25 کیلوگرمی توسط شرکت های مختلف خرید و فروش می شود و امکان خرید اینترنتی و حضوری آن فراهم است.

شرایط نگهداری سوربیتان تری استئارات:
این ماده در بسته بندی اصلی در دمای 25 تا 30 درجه سانتی گراد و خشک و دور از گرمای مستقیم و نور خورشید قابل نگهداری است و تحت شرایط فوق عمر مفید آن یک سال از تاریخ تولید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>