اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باریت یک ماده معدنی است که از سولفات باریم (BaSO4) تشکیل شده است و نام خود را از کلمه یونانی "barys" دریافت می کند که به معنی "سنگین" است، این نام در پاسخ به وزن مخصوص بالای باریت یعنی 4.5 است که برای یک ماده معدنی غیر فلزی استثنایی است.

باریت

باریت به دلیل وزن مخصوص بالایی که دارد برای طیف گسترده ای از مصارف صنعتی، پزشکی و ساختمانی مناسب است و همچنین به عنوان سنگ معدن اصلی باریم عمل می کند. 

باریت اغلب به صورت سفت شدگی ها و بلورهای پر کننده خلا در رسوبات و سنگ های رسوبی وجود دارد و به خصوص به عنوان پر کننده رگه ها در سنگ آهک و دولوستون معمول است.

در جاهایی که این سنگ های کربناته به شدت هوازده شده اند، گاهی اوقات در تماس خاک و بستر تجمع زیادی از این ترکیب وجود دارد. بسیاری از معادن باریت تجاری از این ذخایر باقیمانده تولید می شوند.

این ماده همچنین در ماسه و سنگ های ریگی یافت می شود. بعضی اوقات بلورهای آن در ماسه به شکل های جالبی در می آیند. این سازه ها به "گل باریت" معروف هستند و طول آنها می تواند تا چندین اینچ باشد و تعداد زیادی دانه شن را در خود جای می دهد.

خصوصیات فیزیکی باریت:
تشخیص این ماده معدنی معمولاً آسان است زیرا یکی از معدود مواد معدنی غیر فلزی است که وزن مخصوص آن چهار یا بیشتر است.

در کلاس، دانش آموزان اغلب در شناسایی نمونه های باریت عظیم با بلورهای ریز دانه مشکل دارند. آنها به نمونه نگاه می کنند، شکل ظاهری قند را می بینند، آن را به درستی نسبت می دهند و قطره ای از اسید کلریدریک رقیق را استفاده می کنند ولی مواد معدنی جوش می خورد و آنها فکر می کنند که کلسیت یا یک تکه سنگ مرمر دارند.

مسئله این است که جوشش ناشی از آلودگی است. این ترکیب همچنین ماده معدنی خوبی برای استفاده در هنگام آموزش وزن مخصوص است.

کاربردهای باریت:
این ترکیب بیشترین استفاده را به عنوان عامل توزین در لجن های حفاری دارد. این همان چیزی است که 99٪ باریت در ایالات متحده برای آن استفاده می شود.

این ماده معدنی همچنین به عنوان رنگدانه در رنگها و به عنوان پرکننده وزن برای کاغذ، پارچه و لاستیک استفاده می شود. کاغذی که برای ساخت برخی از کارت های بازی استفاده می شود بین الیاف کاغذی خود حاوی این ترکیب است.

این ماده تراکم بسیار بالایی به کاغذ می دهد که به شما اجازه می دهد کارت ها به راحتی به بازیکنان اطراف یک میز منتقل کنید. از این ماده به عنوان پرکننده وزن در لاستیک و برای ساخت چادرهای ضد باد برای کامیون استفاده می شود.

این ترکیب سنگ معدن اولیه باریم است که برای ساخت طیف گسترده ای از ترکیبات باریم استفاده می شود. برخی از این موارد برای محافظت در برابر اشعه ایکس استفاده می شود.

باریت توانایی جلوگیری از انتشار اشعه ایکس و اشعه گاما را دارد و از آن برای ساخت بتن با چگالی بالا برای جلوگیری از انتشار اشعه ایکس در بیمارستان ها، نیروگاه ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

از ترکیبات باریت در آزمایش های پزشکی تشخیصی نیز استفاده می شود. اگر بیمار یک فنجان مایع کوچک که حاوی پودر باریم با قوام میلک شیک بنوشد، این مایع مری بیمار را می پوشاند.

با اشعه ایکس بلافاصله پس از "بلع باریم" از بافت نرم مری (که معمولاً در برابر اشعه ایکس شفاف است) تصویر گرفته می شود زیرا باریم در برابر اشعه ایکس مات است و راه عبور آنها را مسدود می کند. از "انما باریم" می توان به روشی مشابه برای تصویربرداری از روده بزرگ استفاده کرد.

روش تولید باریت:
صنعت نفت و گاز مصرف کننده اصلی این ترکیب در سراسر جهان است. در آنجا از آن به عنوان عامل وزنی در حفاری گل استفاده می شود. این یک صنعت در حال رشد است، زیرا تقاضای جهانی نفت و گاز طبیعی در دراز مدت افزایش یافته است.

این امر باعث افزایش قیمت خرید و فروش باریت شده است. سطح قیمت ها در سال 2012 در بسیاری از بازارهای مهم بین 10 تا 20 درصد بیشتر از 2011 بود. قیمت معمول گل باریت حفاری حدود 150 دلار برای هر تن در معدن است.

جایگزین های این ترکیب در گل حفاری شامل سلستیت، ایلمنیت، سنگ آهن و هماتیت مصنوعی هستند هیچ یک از این مواد جایگزین موثری نبوده اند زیرا بسیار بسیار گران هستند یا عملکرد رقابتی ندارند.

چین و هند تولید کنندگان برجسته این ماده معدنی هستند و همچنین بیشترین ذخایر را در اختیار دارند. ایالات متحده برای تأمین نیازهای داخلی خود باریت کافی تولید نمی کند. در سال 2011 ایالات متحده حدود 700000 تن از این ترکیب را تولید کرد و حدود 2، 300، 000 تن از آن را وارد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>