اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی وینیل استات (PVA) یک پلیمر سنتتیک لاستیکی آلیفاتیک از خانواده پلی وینیل استرها است.

پلی_وینیل_استات

پلی وینیل استات نوعی ترموپلاستیک است که به عنوان چسب چوب، چسب نجاری، چسب سفید یا چسب PVA شناخته می شود.

PVA رزینی بی رنگ، بی بو، غیر سمی، شفاف، ترموپلاستیک و محلول در آب است که به عنوان چسب در رنگ های خاص و به عنوان واسطه در سنتز پلی وینیل استال و الکل پلی وینیل استفاده می شود.

این ترکیب در آلمان در سال 1912 توسط Fritz Klatte کشف شد. مونومر وینیل استات، ابتدا در مقیاس صنعتی با افزودن اسید استیک به استیلن همراه با نمک جیوه (I) تولید شد، اما اکنون این ماده با افزایش اکسیداتیو کاتالیز شده پالادیوم اسید استیک به اتیلن ساخته می شود.

ویژگیهای پلی وینیل استات (PVA):
درجه پلیمریزاسیون پلی وینیل استات معمولاً 100 تا 5000 است در حالی که گروه های استری آن به هیدرولیز بازی حساس هستند و به آرامی PVA را به پلی وینیل الکل و اسید استیک تبدیل می کنند. دمای انتقال شیشه این ترکیب بسته به وزن مولکولی بین 30 تا 45 درجه سانتی گراد است.

امولسیون PVA مانند Elmer’s Glue-All حاوی پلی وینیل الکل به عنوان یک کلوئید محافظ است. در شرایط قلیایی، ترکیبات بور مانند اسید بوریک یا بوراکس باعث می شود که پلی وینیل الکل پیوند متقاطع ایجاد کند و رسوبات پونز مانند یا اسباب بازی هایی مانند Slime و Flubber ایجاد کند.

تعدادی از میکروارگانیسم ها می توانند پلی وینیل استات را تخریب کنند. این ترکیب معمولا توسط قارچ های رشته ای دچار آسیب دیدگی می شود. با این حال جلبک ها، مخمرها، گلسنگ ها و باکتری ها نیز می توانند باعث تخریب پلی وینیل استات شوند.

کاربردهای پلی وینیل استات (PVA):
بیشتر پلی وینیل استات (PVA) تولیدی در بازار چسب استفاده می شود زیرا این ماده یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده چسب های پایه آب است.

از امولسیون PVA به عنوان چسب مواد متخلخل به ویژه چوب، کاغذ و پارچه استفاده می شود. عمده ترین کاربردهای این ماده چسباندن مبلمان و بسته بندی و صحافی کتاب است. چسب PVA همچنین به عنوان چسب پاکت، به عنوان پرایمرهای دیواری خشک و برای اتصال کاغذ دیواری استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی این ترکیب تولید پیش ساخت های کف سازی و نصب پانل است. در صورت نیاز به استحکام زیاد، PVA معمولاً به عنوان اتصال دهنده اصلی استفاده نمی شود.

PVA ها کاربردهای دیگری به عنوان نرم کننده، غلیظ کننده رنگ، پرداخت پارچه، مواد افزودنی پلاستیکی، سیمانی و آدامس ها دارند.

PVA به طور قابل توجهی ارزان تر از رزین های اکریلیک است بنابراین گاهی اوقات برای کاهش هزینه ها به رنگ لاتکس اکریلیک اضافه می شود. با این حال، بهترین رنگ های خارجی با پایه آب، به دلیل خاصیت ارتجاعی و سایر عوامل اکریلیک 100٪ هستند.

پلی وینیل الکل، مهم ترین مشتق PVA است که به عنوان یک اصلاح کننده برای چسب های امولسیون و به عنوان یک کلوئید محافظ در پلیمریزاسیون امولسیون استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به چسب های کاغذی، پوشش پارچه ای و تصفیه سطح کاغذ اشاره کرد. این ماده همچنین به عنوان چسب و غلیظ کننده برای انواع پوشش ها و به عنوان امولسیون کننده / غلیظ کننده برای محصولات آرایشی استفاده می شود.

PVA همچنین ماده اولیه چندین مشتق دیگر از جمله پلی وینیل بوتیرال (PVB) و پلی وینیل فرمال (PVF) است.

PVB در رنگ ها، لاک ها و چسب ها استفاده می کند و به دلیل چسبندگی خوب آن به شیشه، مقاومت در برابر نور مناسب و شفافیت عالی، به عنوان لایه ای برای شیشه های مقاوم در برابر شکستگی و ترک خوردگی استفاده می شود.

این ترکیب همچنین به عنوان چسب برای خمیرهای ضخیم در کاربردهای الکترونیکی و به عنوان چسب (موقت) برای ساخت سرامیک های تک لایه و چند لایه کاربرد دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>