اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ دیواری در سالیان پیش در چین باستان با نصب کاغذهای نقاشی شده بزرگ بر دیوارها ابداع شد و در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین دیوارها به شمار می آید.

کاغذ_دیواری

در این مقاله قصد داریم به معرفی برندهای کاغذ دیواری خارجی، کاربردهای آن ها و مقایسه قیمت برندهای موجود بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع کاغذ دیواری:
انتخاب نوع کاغذ دیواری به بودجه، ویژگی های کاغذ دیواری ها، کاربری آن در فضای مورد نظر و سلیقه افراد بستگی دارد. دسته بندی های مختلفی برای انواع کاغذ دیواری وجود دارد که دسته بندی آن ها بر اساس فرایند تولید، جنس، سبک و طرح بهترین شیوه برای معرفی آن ها است.

راهنمای خرید کاغذ دیواری:
برای اینکه نتیجه نصب و اجرای کاغذ دیواری شما را راضی کند، متعاقبا باید یک مدل کاغذی مناسب انتخاب کنید. در انتخاب بهترین کاغذ دیواری باید فاکتورهایی مانند مدل، طرح، رنگ، ساده بودن، شلوغ بودن، تطابق با سبک دکوراسیون داخلی شما و صد البته قیمت را مد نظر قرار داد.

از دو راهی انتخاب نوع کاغذ دیواری تا انتخاب طرح و رنگ همگی از جمله چالش هایی هستند که به آن مواجه خواهیم شد. کاغذ دیواری از حیث جنس، مدل، رنگ و طرح انواع مختلفی دارد که هر یک نیز دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

کاغذ دیواری خارجی، آلبوم و شرکت های تولید کننده:
یک نکته بسیار مهم در رابطه با کاغذ دیواری در ابتدا لازم به یاد آوری است؛ به طور کلی شرکت های تولید کننده کاغذ دیواری چه خارجی و چه ایرانی به صورت سالیانه آلبوم هایی را جهت معرفی محصولات جدید به نمایندگی های فروش خود ارائه می کنند.

این آلبوم ها معمولا در استایل ها و سلیقه های مختلف موجود هستند و نام مشخصی هم دارند. مثلا شرکت دکو اند وال (DECO & WALL) سالانه بیش از ده ها آلبوم را با نام های مختلف مانند لوسیا، کاسا دوریا، ولوت و... را روانه بازار می کند.

نکته جالب توجه در این است که هر آلبوم نامی برای خود دارد و در صورت درخواست یک نوع کاغذ دیواری مشخص باید نام شرکت تولید کننده و نام آلبوم مورد نظر را بدانید تا بتوانید طرح مورد نظر خود را به طور دقیق انتخاب کنید.

چه برندهایی از کاغذ دیواری خارجی در ایران موجود هستند؟
به طور کلی برندهای کاغذ دیواری بیشتر از برندهای معروف اروپایی، آسیایی و آمریکایی در ایران موجود هستند که از این بین می توان به کاغذ دیواری های خارجی ساخت کشورهای چین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، انگلیس، اسپانیا، بلژیک و آمریکا اشاره کرد.

بهترین برندهای کاغذ دیواری خارجی که در ایران به فروش می رسند:

  • بی ان (BN).
  • یورک (YORK).
  • سی بروک (seabrook).
  • کوردون (coordone).
  • گراهام بروان (graham brown).
  • بلو (BLUE).
  • دیور (Dior).
  • ورساچ (Versace).
  • فابریکات (Fabricut).
  • دی اند سی (D&C).
  • ترند (trend).
  • وکا (voca).
  • وینتیج (vintage).
  • دیزاینر (designer).
  • ماربرگ (marburg).
  • لوسو (lusso).
  • روبرتو کاوالی (Roberto cavalli).
  • اوپرا (opera).
  • زاوی (zavi).
  • کرون (crown).
  • دکورلاین (decorline).
  • کاسلیو (caselio).


2کاغذ_دیواری

کدام نوع کاغذ دیواری بهتر است؟
ممکن است با این عبارت که بهترین نوع کاغذ دیواری به بودجه شما بستگی دارد روبرو شده باشید که حرفی بی راه نیست.

کاغذ دیواری ها در رنج قیمت متنوع و با کیفیت و کاربری متفاوت در بازار توسط شرکت های تولید کننده عرضه می شوند. اینکه کدام کاغذ دیواری بهتر است به نوع مصرف آن کاغذ دیواری و بودجه خریدار بستگی دارد.

به طور مثال کاغذ دیواری های قابل شستشو از جنس ونیل هستند و به دلیل تکنولوژی پیشرفته و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن از قیمت بالاتری نسبت به دیگر کاغذ دیواری های غیر قابل شستشوی کاغذی دارند.

اگر کاغذ دیواری را برای پوشاندن دیوار محل هایی مانند اتاق پذیرایی نیاز دارید و از جمله افرادی هستید که دکوراسیون داخلی را پس از مدتی تغییر میدهید پس به شما پیشنهاد می شود از کاغذ دیواری های کاغذی ارزان غیرقابل شستشو استفاده کنید.

اگر کاغذی دیواری در محلی مانند آشپزخانه و اتاق خواب کودک یا بالکن اجرا می شود توصیه می شود که از نوع قابل شستشو استفاده شود چون هم ماندگاری بالاتری دارد و هم نگرانی برای تمیزکاری آن ندارد.

اگر از کاغذ دیواری برای محیط اداری استفاده می شود توصیه می شود از انواع قابل شستشو استفاده شود زیرا از آنجایی که این کاغذ دیواری ها از جنس ونیل هستند پس طول عمر بالاترین نیز دارند.

نرخ قیمت کاغذ دیواری چقدر است؟
از آنجایی که کاغذ دیواری های خارجی به کشور وارد می شوند؛ پس عوارض گمرکی نیز بر روی قیمت آن ها تأثیرگذار است و نسبت به انواع ایرانی آن قیمت بالاتری دارند. به طور کلی هرچه مقصد کشور تولید کننده کاغذ دیواری از ایران دورتر باشد قیمت آن هم بالاتر است.

به طور مثال قیمت کاغذ دیواری آمریکایی و اروپایی از کاغذ دیواری کره ای و چینی گران تر است و این گرانی صرفا به دلیل کیفیت بالاتر آن نیست و بیشتر به دلیل هزینه حمل آن است پس در هنگام خرید به این نکته نیز توجه کنید.

برخی از شرکت های عرضه کننده کاغذ دیواری ایرانی، سفارش ساخت کاغذ دیورای خود را به کشورهایی مانند چین می دهند و کاغذ دیواری مورد نظر در کشور چین ساخته می شود و سپس به ایران وارد می شود و با برند ایرانی به فروش می رسد که بعضا از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

درست است که این برندها ایرانی هستند ولی در اصل در کشور چین ساخته می شوند؛ در موقع خرید نیز به این نکته توجه فرمایید.

تفاوت پوسترهای دیواری و کاغذ دیواری خارجی در چیست؟
پوسترهای دیواری که به تازگی رواج زیادی پیدا کرده اند در واقع یک تصویر یا طرح چاپ شده روی کاغذ یا ونیل هستند که در دو یا چند رول به فروش می رسند و توسط نصاب نصب می شوند.

پوسترهای دیواری با کاغذهای دیواری از نظر جنس و نحوه اجرا با یکدیگر تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آن ها در این است که معمولا پوسترهای دیواری در ابعاد مشخص چاپ می شوند و برای نصب روی یک دیوار مناسب هستند و نمی توان برای پوشش تمام دیوارها از یک نوع پوستر استفاده کرد.

البته شرکت های ایرانی تولید پوستر هم در بازار فعالیت دارند که با در نظر گرفتن ابعاد دقیق دیوار اقدام به تولید پوستر مورد نظر مشتری با توجه به ابعاد مورد نظر می کنند و یک پوستر با ابعاد دلخوا به مشتریان ارائه می دهند.

خوشبختانه بهترین برندهای کاغذهای دیواری خارجی در ایران توسط نمایندگی های آن ها ارائه می شوند. کاغذ دیواری های خارجی با برندهای اروپایی و آمریکایی از نظر قیمت نسبت به برندهای آسیایی کمی گران تر هستند.

به طور کلی انواع کاغذ دیواری خارجی با جنس های کاغذی، ونیل و نانو در بازار وجود دارند که انتخاب هر کدام به نوع کاربری از آن ها بستگی دارد. مهم ترین عامل در انتخاب یک کاغذ دیواری بودجه و سلیقه هستند که با اولویت قرار دادن هر کدام از این دو مورد گزینه های انتخاب محدود می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>