اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زایلن

صادرات زایلن:
زایلن مایعی شفاف است که به صورت عمده در تولید پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات (PET)، پلاستی سایزر PVC، سوخت ها و حلال ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده از سه ایزومر پارا - اورتو و متا زایلن تشکیل شده است.

بر اساس مطالعات و گزارش های ارائه شده میزان تقاضا برای زایلن تا سال 2021 با رشد 4.5% روبرو خواهد بود و تقاضا برای این ماده به حدود 72 میلیون تن در سال 2021 خواهد رسید.

موتور این رشد کشورهای آسیا _ اقیانوسیه هستند که در حال حاضر بیش از سه چهارم تقاضای زایلن را در دنیا به خود اختصاص می دهند. این منطقه جعرافیایی تا سال 2021 به میزان قابل توجهی افزایش حجم بازار را تجربه خواهد کرد.

پارازایلن مهم ترین محصول در بازار زایلن است و بیشترین حجم بازار این ماده را به خود اختصاص می دهد. عموما این ماده به ترفتالیک اسید تبدیل شده که در نهایت به PET تبدیل می شود.

بزرگ ترین بازار فروش پارازایلن مربوط فیبرهای پلی استری است که این بازار در حال حاضر در کشورهای آسیا پاسفیک از رشد خوبی برخوردار است.

بازار صادرات اروتوزایلن و متازایلن:
در حدود 94% از تقاضای جهانی برای ارتوزایلن مربوط استفاده از آن برای تولید آنهیدرید فتالیک است. از سویی میزان تولید متازایلن محدود و کاربرد محدودی نیز دارد که مهم ترین آن استفاده برای تولید ایزوفتالیک اسید است.

بر اساس آن چه که گفته شد، مطالعات نشان از رشد بازار زایلن و ایزومزهای مختلف آن خصوصا در کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه می دهند.

در میان سه ایزومر زایلن بازار پارازایلن از دو ایزومر دیگر بهتر بوده و سهم بیشتری از بازار کلی را به خود اختصاص می دهد.

با توجه به شرایط موجود می توان نتیجه گرفت که صادرات زایلن، خصوصا ایزومر پارا به کشورهای آسیایی همانند چین و هند و … از آینده خوبی برخوردار باشد. سایر کشور های منطقه آسیا پاسفیک نیز به دلیل رشد اقتصادی و حرکت به سوی صنعتی شدن می توانند مقاصد خوبی برای صادرات زایلن باشند.

صادرات تولوئن:
تولوئن هیدروکربنی آروماتیک است که به صورت گسترده به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان حلال پاک کننده در تولید رنگ ها و پوشش ها، چسپ ها و رزین ها و در صنایعی مانند نساجی و … کاربرد فراوان دارد.

بر اساس مطالعاتی که بر روی بازار جهانی خرید تولوئن بین سال های 2018 تا 2023 صورت گرفته است، به نظر می رسد که بازار این ماده با رشد 5.5 درصدی در طول این دوره روبه رو خواهد شد.

دلیل این امر افزایش کاربرد تولوئن به عنوان حلال در موارد مختلفی همچون تینر رنگ، پاک کننده لاک ناخن، چسپ ها و لاک های غاط گیر است. بر اساس مشتقات حاصل از تولوئن، استفاده تولوئن در تولید بنزن و زایلن بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص می دهد.

در حال حاضر چین بزرگ ترین مصرف کننده تولوئن در جهان است و انتظار می رود در آینده بازار این ماده تحت سلطه چین و سپس آمریکای شمالی باشد.

با توجه به پیشرفت صنعت خودرو سازی و رشد صنایع مختلف در کشورهایی همانند چین، هند؛ اندوزی و تایلند انتظار می رود که بالاترین رشد بازار خرید تولوئن مربوط به این مناطق باشد. با این حال کم شدن پالایشگاه ها در اروپا باعث کاهش تقاضا در این منطقه شده و می تواند بر بازار اثر بگذارد. بر اساس نکات مطرح شده کشورهای شرق آسیا و هند بهترین مناطق جهت صادرات تولوئن هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>