اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید هیدروفلوئوریک (hydrochloric acid) اسیدی ضعیف و بسیار سمی و خورنده است. این ماده را می توان به دو صورت بدون آب (Anhydrous) و یا در فرم رقیق استفاده کرد.

اسید

دو گرید محبوب محلول در آب آن عبارتند از 40-50% و 70-80%.

بازار هیدروفلوئوریک اسید در سال 2018 چیزی بالغ بر 1.6 میلیون تن بوده است که بر اساس پیش بینی ها این میزان به 2.1 میلیون تن تا سال 2023 خواهد رسید. کاربردهای این ماده به دسته های اصلی زیر تقسیم می شوند:

  • تولید فلوئوروکربن.
  • تولید مشتقات فلوراید شده (مانند سدیم فلوراید).
  • آبکاری شیشه و تمیز کاری.
  • پالایش نفت.
  • تولید سوخت اورانیوم.
  • غیره ( محصولات دارویی، محصولات شیمیایی کشاورزی، محصولات مصرفی).

چین، هم در زمینه تولید و هم در زمینه مصرف، بازار جهانی این اسید را در اختیار دارد. به دلیل سهولت در تهیه مواد خام تولیدکنندگان چینی قادر به ارائه ارزان قیمت این محصول هستند.

افزایش تقاضا برای مواد خنک کننده فلوئوری مورد استفاده در سیستم های خنک کننده و تهویه هوا می تواند باعث رشد بازار این محصول شود.

هند نیز از جمله مناطقی است که به نظر می رسد در سال های آتی شاهد رشد خوبی در بازار اسید هیدروفلوئوریک باشد.

اروپا که یک بازار نسبتا مهم برای این ماده به حساب می آید، به دلیل محدود شدن استفاده از ترکیبات فلوئوروکربنی به نظر می رسد که شاهد افت بازار این ترکیب باشد.

در بازه زمانی بررسی شده کشورهای آمریکای لاتین و خاور میانه شاهد افزایش میزان تولید خواهند بود.

بر اساس آنچه که گفته شد به نظر می رسد صادرات اسید هیدروفلوئوریک از کشورهای خاورمیانه نظیر ایران به کشورهای آسیایی همانند هند و چین افزایش پیدا کند.

صادرات سدیم استات:
استات سدیم (sodium acetate) ماده ای بی رنگ است که به صورت گسترده در تولید مواد غذایی و نوشیدنی ها به عنوان نگهدارنده، طعم دهنده و امولسیفایر مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش درآمد مصرف کنندگان، تغییر ساعات کاری و عوض شدن عادات غذایی همگی مواردی هستند که باعث افزایش تقاضا برای این ماده می شوند.

نیاز به ماندگاری بالای مواد غذایی باعث خواهد شد که تا سال 2024 شاهد رشد بازار سدیم استات باشیم.

صنایع چرم، نساجی، پزشکی و دارویی عمده ترین مصرف کنندگان استات سدیم هستند و در حدود 60% از بازار کل این ماده را به خود اختصاص می دهند.

خواص منحصر به فردی همانند حلالیت بالا، چگالی مناسب و.. باعث شده است تا استفاده از این ترکیب در صنایع مختلف رشد داشته باشد.

بر اساس کاربرد بازار این ماده را به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • صنعت.
  • غذا و نوشیدنی.
  • پزشکی و دارویی.

بازار جهانی سدیم استات را می توان به 6 منطقه اساسی تقسیم کرد که عبارتند از: آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، کشورهای مستقل مشترک المنافع و روسیه (CIS)، آفریقا و کشورهای آسیا پاسفیک (APEH).

در میان مناطق گفته شده پیش بینی می شود که APEJ بر بازار سدیم استات تسلط پیدا کند. کشورهایی همانند هند، کره جنوبی و چین به دلیل داشتن جمعیت زیاد به عنوان عامل اصلی رشد بازار این ماده شناخته می شوند.

با توجه رشد قابل توجه بازار این ماده در سال های آینده و نیاز روز افزون کشورهایی که در حال رشد هستند، صادرات سدیم استات به کشورهایی همانند هند، کره جنوبی و چین گزینه مناسبی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>