اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بر اساس مطالعاتی که در زمینه بازار اتانول آمینها صورت گرفته است، بازار عرضه و تقاضای این مواد تا سال 2022 با شیب معقولی افزایش پیدا خواهد کرد.

بازار_اتانول

مواردی که بیشترین پتانسیل رشد را دارند عبارتند از: علف کش ها ( برای DEA) - اتیلن آمین ها و تریازین ها ( برای MEA) و استرکوات ( برای TEA).

به صورت تقریبی میزان صادرات ترکیبات اتانول آمینی از گمرکات کشور به سایر نقاط جهان در سال 97 چیزی بالغ بر 40 میلیارد دلار بوده است که کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه، کره جنوبی، هند و … عمده ترین وارد کنندگان این ترکیبات از ایران هستند.

افزایش تقاضا برای محصولات شیمیایی کشاورزی، سورفکتانت ها و رشد زیر بناها در منطقه آسیا پاسفیک و همچنین رشد تقاضا برای استفاده در فرآیندهای تصفیه گاز طبیعی از جمله مواردی هستند

که باعث رشد احتمالی بازار جهانی اتانول آمینها خواهند شد. انتطار می رود که افزایش کندتر هزینه مواد خام و سایر فاکتورها باعث افزایش درآمد در این زمینه گردد. تقاضا برای

سایر کاربردها از جمله رنگ و پوشش ها، مواد آرایشی و بهداشتی، منسوجات و افزودنی ها نیز به نظر می رسد که در سال های آینده باعث افزایش رشد بازار این ترکیبات شود.

بر اساس گزارشات منتشر شده انتظار می رود که در چند سال آینده در حدود 40% تقاضا برای این مواد در حوزه واسطه های شیمیایی و علف کش ها باشد و سورفکتانت ها نیز سهم 25% را به خود اختصاص دهند.

صادرات مونو اتانول آمین:
بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است بازار مونو اتانول آمین تحت تأثیر تقاضا برای اتیلن آمین ها، تریازین ها و همچنین رشد مواردی همچون حذف گازهای طبیعی مانند هیدروژن سولفید از گاز طبیعی، ترکیبات اولفینی و جریان های پالایشگاهی باشد.

در حال حاضر کشورهای آسیا اقیانوسیه و خاور میانه و آفریقا بهترین گزینه ها برای صادرات مونو اتانول آمین به شمار می روند.

صادرات دی اتانول آمین:
بازار DEA می تواند تحت تأثیر افزایش چشم گیر بازار علف کش ها شاهد تغییراتی مثبت در زمینه افزایش تقاضا باشد. در چند سال اخیر یکی از مواردی که بر بازار این ماده تأثیر بسزایی گذاشته است،

ممنوعیت استفاده از دی اتانول آمین در ساخت مواد آرایشی و بهداشتی است. همین امر باعث شده است که مصرف و واردات این ماده در اتحادیه اروپا کاهش پیدا کند و در حال حاضر کشورهای آسیایی ( چین، هند، امارات) و آفریقایی سهم بیشتری از بازار این ترکیب را به خود اختصاص دهند.

بر این اساس صادرات دی اتانول آمین به کشورهای شرق آسیا و خاور میانه گزینه مناسب تری جهت سرمایه گذاری به نظر می رسند.

صادرات تری اتانول آمین:
بازار تری اتانول آمین به صورت مستقیم تحت تأثیر بازار استرکوات قرار دارد و به نظر در آینده شاهد افزایش تقاضا و صادرات تری اتانول آمین خواهیم بود.

بر اساس آنچه که در نقشه زیر مشاهده می شود، کشورهای آسیایی ( چین، هند و …) بیشترین رشد بازار را در بین سال های 2019 تا 2024 به خود اختصاص داده اند.

پس از آن کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی دارند و در نهایت کشورهای آمریکای شمالی و اتحادیه اروپا کمترین میزان رشد را خواهند داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>