اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در سال 2016 بازار MEG در حدود 23.12 میلیارد دلار بوده است که بر اساس پیش بینی ها با رشد 4.5 درصدی تا سال 2022 میلادی این عدد به 30.40 میلیارد دلار خواهد رسید.

پلی_یرتان

بر اساس گزارشات موجود این افزایش به دلیل بالارفتن تقاضای فیبر پلی استر و پلی اتیلن ترفتالات (PET) در منطقه آسیا پاسفیک خصوصا کشورهای هند و چین است.

در حال حاضر میزان تقاضای مونو اتیلن گلیکول بر اساس کاربردهای آن به صورت زیر است:

  • تولید فیبر پلی استر: 55%.
  • تولید پلی اتیلن ترفتالات: 25%.
  • مابقی آن به عنوان ضد یخ، خنک کننده (خنک کننده)، تهیه فیلم، کشاورزی، معدن کاری و ….

از مشاهده نتایج گزارشات موجود می توان به این نتیجه رسید که کشورهای در حال صنعتی شدن بهترین انتخاب برای صادرات مونو اتیلن گلیکول هستند.

صادرات دی اتیلن گلایکول (DEG):
در میان کاربردهای فراوانی که DEG می تواند داشته باشد، می توان به استفاده از آن در تولید رزین های پلی استری غیر اشباع، پلی اورتان ها و پلاستی سایزرها و همچنین استفاده به عنوان حلال برای نیتروسلولز، رزین ها، رنگ و تعدادی ماده آلی دیگر، اشاره کرد.

بر اساس مطالعاتی که بر بازار عرضه و تقاضای این ماده صورت گرفته است، رشد بازار دی اتیلن گلایکول در چند سال اخیر مربوط به استفاده از آن در ساخت پلاستی سایزرهاست.

همچنین نقشی که DEG به عنوان خنک کننده و پایین آورنده نقطه انجماد در ترکیباتی مانند رنگ های پایه آبی، پاک کننده شیشه، واکس و چسپ ها دارد نیز سهم مهمی از بازار واردات و صادرات دی اتیلن گلیکول را در کشور های مختلف به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر کشورهای هند، چین و کره جنوبی به دلیل افزایش ساخت و سازهای ساختمانی که ناشی از حرکت به سوی صنعتی شدن و افزایش شهر نشینی است، بزرگ ترین بازار جهت صادرات دی اتیلن گلیکول به شمار می آیند.

صادرات تری اتیلن گلایکول (TEG):
در بازارهای جهانی بر اساس نوع محصول، TEG در دو گرید معمولی و خلوص بالا معامله می شود که هر کدام بر اساس نوع کاربرد در صنایع مختلفی مشتری دارند. در حال حاضر مهم ترین استفاده TEG در موارد زیر است:

  • تولید حلال ها.
  • تولید پلاستی سایزرها.
  • آب زدایی (دی هیدراته کردن) گاز طبیعی.
  • ساخت رزین های پلی استری.

تولید پلی اورتان ها:
بر اساس گزارشات منتشر شده از مراکز تحقیقاتی مختلف، به دلیل رشد روز افزون صنایع خودروسازی، رزین ها، پلیمر و لاستیک بازار تری اتیلن گلیکول در آینده همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

کشورهای جنوب شرقی آسیا، هند و چین به دلیل رشد اقتصادی و حرکت به سوی صنعتی شدن بیشترین نقش را در این رشد بازار ایفا کرده و صادرات تری اتیلن گلیکول به این مناطق می تواند سودی دو جانبه را هم به تولید کنندگان و هم به مصرف کنندگان برساند.

با توجه به آنچه که در سه بخش قبلی به آن اشاره شد، به دلیل رشد اقتصادی و صنعتی که در کشورهای آسیا پاسفیک در حال وقوع است، در آینده نیز شاهد رشد تقاضا برای ترکیبات EG خواهیم بود.

در این بین کشورهایی همانند چین، هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا گزینه های مناسبی جهت صادرات ترکیبات اتیلن گلایکول ایرانی می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>