اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ کارموزین (Carmoisine) یک رنگ سنتتیک در محدوده رنگ قرمز تا قهوه ای است و جزء رنگ های آزو است.

کارموزین

رنگ کارموزین یک رنگ قرمز خوراکی است که با نام های آزوروبین یا اسید قرمز نیز شناخته می شود و رنگ های قرمز جذابی در مواد غذایی را ایجاد می کند.

کارموزین یکی از نمک های دی سدیم است که ارزان و پایدار بوده و 60 تا 70% رنگ های بکار رفته در صنایع غذایی و نساجی را تشکیل می دهد.

از آنجاییکه این رنگ خوراکی یک رنگ مصنوعی است استفاده از آن در برخی کشورها مانند کانادا، سوئد، ژاپن و نروژ ممنوع شده است.

اما در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله انگلیس و کشور خودمان در بسیاری از محصولات غذایی برای ایجاد رنگ قرمز آلبالویی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ کارموزین چیست؟
کارموزین یک رنگ خوراکی مصنوعی بسیار پرمصرف است که به صورت پودر و مایع محلول در آب و روغن در دسترس است. این رنگ با شماره E122 شناخته می شود و نام علمی آن دی سدیم هیدروکسیل است.

کارموزین پودری قرمز رنگ است که در سطل های 1 تا 25 کیلوگرمی موجود است و نقطه ذوب آن 300 درجه سانتی گراد است.

این رنگ به دلیل محلول بودن در آب و روغن در طیف گسترده ای از خوراکیها مورد استفاده قرار گرفته و می توان با کم و زیاد کردن دوز آن به رنگ قرمز روشن یا بسیار تیره دست یافت.

کاربردهای رنگ کارموزین:
کارموزین به دلیل توانایی ایجاد رنگ های قرمز خوشرنگ در طیف گسترده ای از خوراکی ها مانند ژله، نوشابه ها و نوشیدنی ها، شیرینی ها، لبنیات، دسر، آدامس، دراژه، کمپوت، بستنی و بسیاری از خوراکی های دیگر مانند کیک ها و برای تزئین مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارموزین به عنوان یک ماده پایه و همچنین در ترکیب با اسانس ها در فرمولاسیون بسیاری از نوشیدنی ها استفاده شده و طرفداران بسیاری دارد.

این ماده در مرباها از جمله مربای آلبالو و توت فرنگی، کمپوت های قرمز، پودرهای آشپزی، شربت رز، نوشابه (فانتا)، دهان شویه، چیز کیک و پاستیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض مصرف رنگ کارموزین:
رنگ های غذایی مصنوعی اغلب باعث ایجاد عوارضی در مصرف کنندگان می شوند و به همین جهت همواره سعی می شود که آنها با رنگ های طبیعی که تأثیری بر روی سلامتی ندارند، جایگزین شوند.

یکی از مهم ترین عوارض حاصل از کارموزین ایجاد آلرژی در افراد است بنابراین برای افراد مستعد حساسیت مناسب نیستند زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک از جمله کهیر و التهابات پوستی شود.

علاوه بر این تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی این رنگ برای افراد مبتلا به آسم نیز خطرناک است زیرا می تواند منجر به تشدید حملات و تنگی نفس شود.

استفاده از خوراکیهای قرمز حاوی این رنگ مثل پاستیل ها که در بین کودکان محبوبیت زیادی دارد می تواند باعث بیش فعالی شود بنابراین توصیه می شود از مصرف خوراکیهای حاوی کارموزین در کودکان خودداری شود.

علاوه بر موارد فوق تحقیقات تائید نشده از منابع گوناگون معتقدند که رنگ های آزو از جمله رنگ کارموزین سرطان زا بوده و نباید آنها را مصرف کرد به همین جهت مصرف این رنگ در برخی از کشورها ممنوع شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>