اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ پاپریکا (Paprika) یک ماده روغنی به رنگ نارنجی - قرمز است که از فلفل قرمز شیرین استخراج می شود.

رنگ_پاپریکا

رنگ پاپریکا در آب محلول نیست و به راحتی در روغن نباتی حل می شود و با افزودن پلی سوربات در آب پراکنده می شود.

پاپریکا برای استفاده به عنوان رنگ در درجه اول به صورت اولئورزین وجود دارد. اولئورزین با نفوذ یک حلال فرار مانند هگزان از پاپریکای خشک ( کامل، برش خورده یا پودر) به دست می آید و حلال با تبخیر خارج می شود.

اولئورزین ماده ای چسبناک و بسیار رنگی است که حاوی گزانتوفیل، کپسانتین و کپسوروبین (جزء قرمز) و بتاکاروتن (جزء زرد) است. رنگدانه های قرمز می توانند تا 50-40٪ اولئورزین را تشکیل دهند. 

در سیستم های حاوی روغن، پاپریکا رنگ نارنجی تا قرمز تولید می کند. رنگ اولئورزین به شرایط رشد و برداشت، شرایط نگهداری و شستشوی فلفل، روش استخراج و کیفیت روغن مورد استفاده برای رقت یا استاندارد سازی بستگی دارد. رنگ محصول نهایی به مقدار اولئورزین مصرفی بستگی خواهد داشت.

کاربرد رنگ پاپریکا:
پاپریکا به عنوان یک رنگ خوراکی در بسیاری از غذاها در سراسر جهان استفاده می شود. این ماده در اصل به عنوان چاشنی و رنگ دادن به برنج ها، خورش ها و سوپ ها و در تهیه کالباس، مخلوط با گوشت و سایر ادویه ها استفاده می شود.

در ایالات متحده، فلفل قرمز معمولاً به عنوان تزئین روی مواد غذایی خام پاشیده می شود و با گرم کردن آن در روغن، عطر و طعم موثرتری ایجاد می شود.

پاپریکا برای رنگ بخشیدن به سیستم های مبتنی بر روغن و سیستم های پودری استفاده می شود. نمونه هایی از محصولات رنگی حاوی پاپریکا عبارتند از: سوسیس، سس های پنیری، گندم ها، چاشنی ها، سس سالاد، کالاهای پخته شده، میان وعده ها، مایه های بستنی، غلات، شامپوها، صابون ها و رژ لب ها.

شاید رایج ترین کاربرد اولئورزین پاپریکا در ترکیبات ادویه باشد، جایی که اولئورزین برای رنگ آمیزی نمک استفاده می شود که به نوبه خود، با ادویه و فلفل مخلوط می شود تا ترکیب ادویه کامل شود.

توجه داشته باشید که اولئورزین پاپریکا تا حدودی نسبت به نور حساس است و می توان با افزودن اسید اسکوربیک تا حدی مانع از بین رفتن آن شد اما به نظر نمی رسد استفاده از آن در همه سیستم ها موثر باشد.

حتی در تاریکی کاهش رنگ به دلیل حساسیت فلفل قرمز به تخریب اکسیداتیو هنگام قرار گرفتن در معرض هوا محتمل است. به نظر می رسد افزودن آنتی اکسیدان هایی مانند آلفا توکوفرول در این رابطه کمک کننده باشد.

فواید استفاده از رنگ پاپریکا برای سلامتی:
آنتی باکتریال:
یکی از خواص بسیار مهم پاپریکا کند کردن رشد باکتری هایی چون سالمونلا و اشرشیاکلی است.

ضد تورم:
از مهم ترین فواید پاپریکا خاصیت ضد تورم کاپسسین موجود در آن است که می تواند به بهبود آرتروز و درد مفاصل کمک کند.

آنتی اکسیدان:
پاپریکا به دلیل غنی بودن از ویتامین های A و E خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد بنابراین می تواند با رادیکالهای آزاد آسیب رسان مقابله کرده و از بدن در مقابل بیماریها محافظت کند.

تسکین دهنده درد:
کاپسسین موجود در ترکیب پاپریکا در صورت استعمال خارجی نقش موثری در تسکین درد دارد به همین جهت پمادها و کرم های کاپسسین برای تسکین سر درد، آرتروز و پسوریازیس استفاده می شوند.

بهبود گوارش و گردش خون:
کاپسسین با تحریک ترشح بزاق و اسید معده به هضم و جذب غذا کمک کرده و باعث بهبود گردش خون و کاهش فشار خون می شود.

بهبود بینایی:
پاپریکا با دارا بودن رنگدانه گزانتین با خواص آنتی اکسیدانی از ابتلا به کاتاراکت ( آب مروارید) و مشکلات بینایی در دوران کهولت جلوگیری می کند. این ترکیب از سلول های چشم که مسئول دید واضح و تشخیص رنگ هستند محافظت می کند.

بهبود کیفیت خواب:
پاپریکا بر روی سیستم عصبی نیز تأثیرگذار است و با تحریک تولید ملاتونین به تنظیم سیکل خواب کمک کرده و باعث بهبود کیفیت خواب شده و از اختلالات خواب جلوگیری می کند.

مواد مغذی موجود در رنگ پاپریکا:
آهن:
پاپریکا یک ادویه غنی از آهن است و مصرف یک قاشق غذا خوری از آن 9% از آهن مورد نیاز روزانه را تامین می کند. همانطور که می دانید آهن به حمل اکسیژن در بدن کمک کرده و باعث افزایش سطح انرژی و همچنین رشد بهتر موها خواهد شد.

ویتامین A:
رنگدانه های موجود در پاپریکا در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند و تحقیقات نشان داده است که مصرف یک قاشق چای خوری از آن 37% ویتامین A مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند که مهم ترین عملکرد آن حفاظت از بینایی است.

ویتامین E:
ویتامین E یک آنتی اکسیدانی قوی موجود در این ادویه است که برای سلامت عمومی و همچنین حفظ سلامت پوست و مو بسیار حائز اهمیت است. مصرف یک قاشق چای خوری پاپریکا 5% از ویتامین E مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

ویتامین B6:
B6 یکی از ویتامین های گروه ب است که در تولید هموگلوبین و بهبود خونرسانی به بدن و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نقش دارد.

دریافت مقدار کافی ویتامین B6 در جلوگیری از خستگی و بی حالی و افسردگی موثر است و این ویتامین با تحریک تولید ملاتونین می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. مصرف یک قاشق چای خوری پاپریکا 4% ویتامین B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

ویتامین C:
پاپریکا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است و می توان با مصرف مقدار کافی آن از ابتلا به بیماریهای فصلی و مزمن جلوگیری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>