اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضایعات باطری و UPS حاوی مقدار زیادی سرب هستند که می تواند آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کند.

بازیافت-باتری-یو-پی-اس

ضایعات باطری و UPS را می توان بازیافت کرد و مانع از ورود مقادیر زیادی سرب به طبیعت شد که در نهایت سلامت انسان را هدف قرار می دهد.

بهتر است بدانید که باطری های فرسوده خودرو و یو پی اس علاوه بر سرب حاوی الکترولیت هایی هستند که در ترکیب با سرب به ترکیبات سمی و خطرناکی تبدیل می شوند که می تواند سلامت انسان را به خطر بیاندازد.

بنابراین می توان از طریق بازیافت آنها دوباره وارد چرخه تولید کرد و علاوه بر کاهش هزینه ها خطرات احتمالی آنها را نیز از بین برد.

نکات مهم در رابطه با ضایعات باطری و UPS:
باطری و UPS به عنوان منبع انرژی کاربرد گسترده ای در زندگی امروزه بشر دارند و به همین ترتیب ضایعات آنها نیز حجم قابل توجهی از زباله ها را به خود اختصاص می دهد.

از آنجاییکه این ضایعات قابل تجزیه نیستند اگر در طبیعت رها شوند مشکلاتی را به دلیل نشت مواد شیمیایی خطرناک به وجود می آورند.

از طرفی بازیافت ضایعات باطری و UPS باعث صرفه جویی در انرژی و هزینه تولید مجدد آنها شده و می تواند از رها شدن ترکیبات شیمیایی خطرناک در محیط زیست جلوگیری کند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید باطری خودرو با وزنی حدود 15 تا 18 کیلوگرم از حدود 3 تا 4 لیتر اسید و یک کیلو بدنه و پلاستیک تشکیل شده و باقی آن فلز سنگین سرب است که تقریبا همه مردم از عواقب آلودگی محیط زیست با این فلز آگاه هستند.

خرید و فروش ضایعات باطری و UPS:
باطری و UPS به عنوان نیروی محرکه در ماشن آلات صنعتی، کشاورزی و شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

مانند هر وسیله دیگری باطری ها طول عمر مفیدی دارند و زمانی که این عمر به پایان می رسد نمی توان آنها را مانند وسایل دیگر دور انداخت.

باطری و UPS حاوی فلزات سنگینی مانند سرب هستند که در صورت عدم بازیافت آسیب جدی به محیط زیست و موجودات زنده وارد می کند. به همین دلیل در سراسر دنیا باطری های فرسوده از کارخانه ها، بانک ها، تعمیرگاه های ماشین، بیمارستان ها و مراکز دولتی جمع آوری شده و به مراکز بازیافت منتقل می شوند.

سرب فلز ارزشمندی است که هزینه بازیافت آن از هزینه تولید اولیه آن از معادن کمتر است و در بیشتر کشورها از جمله کشور خودمان بازار بازیافت این فلز بسیار داغ است.

خریدار ضایعات باطری و UPS آنها را جمع آوری کرده و به کارخانه ها و کارگاه هایی تحویل می دهد که در اکثر شهرهای ایران مانند تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز، ساری، اراک و.. فعالیت می کنند. در این کارگاه ها سرب بازیافتی به صورت شمش استخراج شده و مجددا وارد چرخه تولید می شود.

بدین ترتیب ضایعات باطری و یو پی اس مجددا بازیافت شده و عوارض ناخواسته آنها در محیط زیست به حداقل می رسد.لازم به ذکر است که قیمت روز هر کیلو از این ضایعات تابعی از قیمت جهانی ضایعات باطری و UPS و قیمت دلار در ایران است.

عوامل مؤثر در قیمت ضایعات باطری و UPS:
فاکتورهای مختلفی بر قیمت باطری و یو پی اس فرسوده تأثیرگذار هستند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • هزینه باربری.
  • روش بازیافت باطری فرسوده.
  • میزان سرب موجود در باطری.
  • شرایط بازار.

فرآیند بازیافت ضایعات باطری و UPS چگونه است؟
باطری و UPS از ترکیبات مختلفی تشکیل می شوند که می توان همه آنها را بازیافت کرد. این ضایعت در کارگاه ها ابتدا با آسیاب چکشی خرد شده و داخل خمره هایی ریخته می شوند که سرب و فلزات سنگین به انتهای آن رفته و پوسته پلاستیکی باتری در سطح آن شناور می ماند.

پلاستیک های خرد شده شسته و خشک شده و مجددا ذوب می شوند تا برای تولید جعبه باتری های جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

سرب جمع آوری شده که اشکال مختلفی دارد در کوره ها دوب شده و پس از جداسازی ناخالصی ها به صورت شمش در می آید و به کارخانه های باتری سازی فرستاده می شود.

اسید موجود در باتری نیز خنثی سازی و دفع شده و یا اینکه تبدیل به سولفات سدیم می شود و برای تولید مواد شوینده، تولید شیشه یا صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد.

بدین ترتیب بازیافت ضایعات باطری ها هیچ تأثیری بر محیط زیست نداشته و باعث صرفه جویی در هزینه های تولید مجدد شده و به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>