اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ال کارنیتین (L-carnitine) یک مشتق طبیعی آمینواسیدی است که اغلب به عنوان مکمل مصرف می شود.

ال_کارنیتین

ال کارنیتین معمولا برای کاهش وزن استفاده می شود و ممکن است بر عملکرد مغز تأثیر مثبت داشته باشد.

این ماده به بدن کمک می کند که انرژی بیشتری تولید کند و برای عملکرد قلب و مغز، حرکت عضلات و بسیاری از دیگر فرآیندهای بدن مفید است.

این ترکیب با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری ها نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می کند. میتوکندری ها به عنوان موتور درون سلولی عمل کرده و با سوزاندن چربی ها آنها را به انرژی قابل استفاده تبدیل می کنند.

ال کارنیتین در بدن با استفاده از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین تولید می شود. همچنین شما می توانید با خوردن محصولات حیوانی مانند گوشت یا ماهی نیز مقادیر کمی از این ماده را دریافت کنید.

فواید مصرف ال کارنیتین چیست ؟
مکمل های خوراکی ال کارنیتین همچون ال آرژنین برای دریافت سطح طبیعی این ماده در افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی افراد از این ماده برای کاهش مشکلات قلب و عروق، تیروئید بیش فعال، عدم توانایی در بارداری در طی یک سال، بیماری های وخیم کلیه و بسیاری شرایط دیگر استفاده می کنند، اما شواهد علمی خوبی در این رابطه در دست نیست.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این ماده توسط افراد توانایی چربی سوزی آن است. از آنجاییکه ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندی کمک می کند ممکن است فکر کنید این مسئله باعث افزایش توانایی شما در سوزاندن چربی و کاهش وزن می شود.

نتایج مطالعات مختلف در این رابطه ضد و نقیض است ولی از نتایج تحقیقات می توان متوجه شد که مصرف این ترکیب فقط در افراد مسن و چاق در کنار رژیم و فعالیت بدنی به کاهش وزن کمک می کند.

ال کارنیتین همچنین می توان به بهبود عملکرد مغز کمک کند و مانع کاهش عملکرد ذهنی ناشی از افزایش سن شود.

مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف روزانه این ماده از کاهش عملکرد مغز در بیماری آلزایمر و سایر بیماری های مغزی جلوگیری می کند. در موارد خاص، این مکمل حتی ممکن است مغز شما را از آسیب سلولی محافظت کند.

برخی مطالعات، پتانسیل این ماده برای کاهش فشار خون و روند التهابی مرتبط با بیماری های قلبی را نشان داده اند. ال کارنیتین همچنین به بهبود بیماران مبتلا به اختلالات شدید قلبی، مانند بیماری قلب و عروق کرونر قلب و نارسایی مزمن قلب کمک می کند.

در یک مطالعه 12 ماهه، کاهش نارسایی قلبی و مرگ و میر در بین شرکت کنندگانی که مکمل های ال کارنیتین مصرف می کردند، مشاهده شده است.

برای ورزشکاران استفاده از این ماده در طولانی مدت به طور غیرمستقیم باعث بهبود ریکاوری شده و باعث افزایش اکسیژن رسانی به عضلات می شود. این ماده جریان خون و تولید نیتریک اکسید را افزایش داده و باعث کاهش خستگی می شود و بدین ترتیب استقامت ورزشکار را افزایش می دهد.

همچنین با مصرف ال کارنیتین ممکن است تولید گلبول های قرمز که اکسیژن را در بدن و به عضلات شما منتقل می کنند، افزایش یابد و بدین ترتیب سطح انرژی شما افزایش پیدا کند.

این مکمل ممکن است علائم دیابت نوع 2 و ریسک فاکتورهای آن را کاهش دهد. مطالعات صورت گرفته نشان داده است که مکمل های کارنیتین در مقایسه با دارونما، قند خون را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

مقدار مصرف ال کارنیتین:
مقدار مصرف استاندارد ال کارنیتین 500 تا 2000 میلی گرم در روز است که توسط پزشک تعیین می شود.

تحقیقات نشان داده است بدن این ماده را از طریق رژیم غذایی نسبت به مکمل بهتر جذب می کند و شما با مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت و ماهی می توانید مقدار کافی این ماده را دریافت کنید.

ایمنی و عوارض جانبی:
برای بیشتر افراد مصرف 2 گرم یا کمتر در روز از این ماده نسبتاً بی خطر و عاری از عوارض جانبی جدی است. در یک مطالعه، افرادی که روزانه 3 گرم از این ترکیب را به مدت 21 روز مصرف کردند، هیچ عوارض منفی مشاهده نشد.

مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که دوزهای تقریباً 2 گرم در روز این ماده برای استفاده طولانی مدت بی خطر است. با این حال احتمال برخی از عوارض جانبی خفیف از جمله تهوع و ناراحتی معده وجود دارد.

شایان ذکر است که مصرف این مکمل ها ممکن است سطح خون تری متیل آمین- اکسید (TMAO) را به مرور زمان افزایش دهند. مقادیر بالای TMAO با افزایش خطر آترواسکلروز مرتبط است - بیماری که عروق خونی را مسدود می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>