اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سولفات آمونیوم نمک سولفات معدنی است که از واکنش اسید سولفوریک با دو اکی والان آمونیاک به دست می آید.

سولفات_آمونیم

سولفات آمونیوم پودری سفید رنگ، بی بو، غیرقابل اشتعال با دمای ذوب بالا و بسیار محلول در آب است که بیشتر به عنوان کود در خاک های قلیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

سولفات آمونیم یک نمک معدنی با انواع کاربردهای تجاری است که در کشاورزی، صنایع غذایی تولید رنگ، چسب و درزگیر و مواد ضد حریق کاربرد دارد.

آمونیوم ترکیبی نیتروژن دار با بار مثبت است که با هیدروژنه شدن آمونیاک به دست می آید. این ماده به طور طبیعی در بدن به وجود می آید و مقدار بالای آن در خون نشان دهنده نقص عملکرد کبد است.

آمونیوم یکی از متابولیت های دفعی موجودات زنده و منبع مهمی از ازت برای بسیاری از گونه های گیاهی، به ویژه آنهایی است که در خاک هایپوکسی رشد می کنند. آمونیوم در عین حال برای اکثر گونه های زراعی سمی است و بندرت به تنهایی به عنوان منبع ازت استفاده می شود.

لازم به ذکر است که تقریباً 90٪ سولفات آمونیم تولید شده، مستقیماً به عنوان کود یا در فرآوری مخلوط های چند جزئی استفاده می شود. 10٪ دیگر از این ماده در صنایع شیمیایی یا در تولید فلزات مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، مواد اکسید کننده / احیاء کننده و مواد فعال کننده سطحی مورد استفاده قرار می گیرد. سولفات آمونیوم در تولید منسوجات، تولید چرم، پوشش کف، چمن باغچه ای و لوازم مراقبت از باغ کاربرد دارد.

کاربردهای گسترده سولفات آمونیوم:
سولفات آمونیم به عنوان افزودنی برای کاربردهای تولید کود کشاورزی و نیز بیوتکنولوژی و تولید محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در تصفیه آب و آماده سازی واکسن کاربرد دارد و کمک می کند تا پروتئین های اضافی یا آلودگی ها را حذف کند.

این ماده در تولید شراب، کالاهای پخته شده، سوسیس و کالباس و سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. افزودن این ماده به کالاهای پخته شده مزایای زیادی دارد که شامل تقویت خمیر، تثبیت خمیر، بافر کردن محصول، افزایش کیفیت نان و کمک به بقاء و رشد مخمر است.

این ماده به عنوان نرم کننده خمیر استفاده شده و با بهبود ظرفیت تخمیر مخمر و تامین نیتروژن به راحتی می تواند برای سنتز پروتئین مورد استفاده قرار بگیرد. تامین نیتروژن اضافی برای رشد و مصرف مخمر باعث افزایش قوام و حجم، تردی و ماندگاری محصول می شود.

سولفات آمونیم همچنین نوسانات pH ناشی از فعالیت مخمر برای تبدیل قند به دی اکسید کربن را تعدیل می کند. این ماده در محصولات پخته شده مانند سورفاکتانت عمل کند و در پخت نان ها، کلوچه و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآورده های فرعی صنایع مختلف بیشترین تقاضای فعلی برای سولفات آمونیوم را برآورده می کنند. به عنوان مثال فرآیند تولید نایلون این ماده را به عنوان یک محصول مشترک تولید می کند. از طرف دیگر، برخی فرآورده های جانبی حاوی آمونیاک یا اسید سولفوریک معمولاً برای استفاده در کشاورزی به سولفات آمونیوم تبدیل می شوند.

ایمنی سولفات آمونیم برای انسان و محیط زیست:
سولفات آمونیوم یک افزودنی مجاز است و FDA حداکثر سطح استفاده از آن را با شیوه های فعلی تولید 0.15٪ توصیه می کند.

سولفات آمونیوم به عنوان یک بلور بسیار محلول با ویژگی ذخیره سازی عالی به فروش می رسد و اندازه ذرات آن نیز بسته به هدف مورد نظر می تواند متفاوت باشد.

سولفات آمونیم در مواجهه کوتاه مدت برای ماهی ها خطرناک است اما برای بی مهرگان آبزی و جلبک ها مشکلی ایجاد نمی کند.

این ماده در آب فورا به اجزاء یونی تبدیل می شود و به طور طبیعی در محیط زیست وجود دارد ولی در زنجیره غذایی انباشته نمی شود.

کارگرانی که در کارخانه های تولید سولفات آمونیوم کار می کنند بیشتر از سایر افراد در معرض این ماده شمیایی قرار می گیرند و برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از آن، تهویه محل باید مناسب باشد و از ماسک و دستکش حین کار با این ماده استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>