اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با توجه به تولید بالای گوجه در ایران، صنایع وابسته به آن در جهت تولید رب (کنسرو) فعالیت بالقوه ای دارند. لذا بهترین برندهای جهانی در ایران برای رب گوجه پدید آمده است.

رب_گوجه

در ایران کارخانه های زیادی وجود دارد که در ارتباط با گوجه فرنگی به تولید انواع محصولات پرکاربرد می پردازند که خوشبختانه در صادرات نیز نقش دارند.

با توجه به تولید باکیفیت رب گوجه فرنگی توسط کارخانه های معتبر، همه مراکز فروش باکمی جست وجو می توانند بهترین مارک و برند گوجه و رب مخصوص آن را برای فروش به صورت عمده و درنهایت کیفیت و قیمت مثال زدنی تهیه کنند.

رب گوجه فرنگی تهیه شده از گوجه مرغوب و سالم:
بهترین رب گوجه فرنگی ازنظر افراد می تواند متفاوت باشد ولی مسلماً معیارهایی برای تشخیص رب گوجه فرنگی خوب از رب نامرغوب وجود دارد. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین برندهای رب گوجه فرنگی و لیست کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی را در اختیار شما قرار دهیم. آنچه خواهید خواند به این ترتیب به شما ارائه می شود:

  • سرگذشت گوجه فرنگی.
  • ویژگی های بهترین رب گوجه فرنگی ایرانی.
  • لیست کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی.
  • سرگذشت گوجه فرنگی.

در گذشته صیفی جات یا تابستانی ها در فصول سرد اصلاً به دست نمی آمدند و مردم به ناچار راه هایی برای نگهداری آن ها در زمستان می یافتند. انگورها را در زیرزمین ها آویزان می کردند و هندوانه و خربزه را زیر کاه نگه می داشتند و گوجه فرنگی را در آب نمک می گذاشتند.

تا همین چند سال پیش و قبل از رواج انواع کشت های جدید گلخانه ای، زمستان ها گوجه فرنگی به دست نمی آمد. اندک محصولی هم که از جنوب می رسید، قیمت گزافی داشت.

تا دهه پنجاه شمسی، کارخانه های رب گوجه فرنگی یکی، دو تا بیشتر نبودند و کدبانویان سنتی اغلب رب کارخانه ای را نمی پسندیدند و هر پاییز، خود دست به کار پختن رب گوجه فرنگی برای شش ماه سرد سال می شدند. علاوه بر پختن رب، گوجه فرنگی های کوچک را هم در آب نمک غلیظ می انداختند و در گوشه ای خنک نگاه می داشتند و به وقتش از آن استفاده می کردند.

گوجه فرنگی، میهمان تازه پرسیده اما چنان عزیز شده ای بود که زود سر از سفره های شهری و روستایی درآورد و کشت آن رواج پیدا کرد. آشپزان ایرانی وفادار به سنت هر وقت ماده ای به دستشان افتاده که طعم و عطر و رنگ و لعاب خوراکشان را بهتر کرده، در به کاربردنش تردید نکرده اند.

گوجه فرنگی مانند سیب زمینی، اهل این خاک نبود اما سریع تر و گسترده تر از آن به سفره های ایرانی وارد شد و در حال حاضر چنین به نظر می رسد که گوجه فرنگی هزار سال است بر سر سفره ایرانی ها بوده است. امروز حضور گوجه فرنگی در خورشت ها، آش ها، آبگوشت ها و حتی بساط نان و پنیر بسیار رواج دارد.

ورود گوجه فرنگی به ایران مدیون همت مرحوم معیرالممالک و خوردن و به کارگیری اش در خوراک های ایرانی مدیون مرحوم عزالدوله است.

معیرالممالک از خدمت دولتی خسته و دل زده بود، اغلب در سفر فرنگ به سر می برد و زمانی را که در وطن بود گل و گیاه پرورش می داد و کتاب و روزنامه می خواند.

در زمان یکی از توقف هایش در اروپا مقداری تخم سبزی ازجمله گوجه فرنگی که در آن زمان هنوز در فارسی نامی نداشت- فرستاد و سفارش به کشت و پروش آن ها کرده بود و خانواده اش در حیاط منزلشان در باغ فردوس چنین کرده بودند.

تابستان 1302 قمری مرحوم عزالدوله، برادر تنی ناصرالدین شاه قاجار، به رسم هرسال برای دیدن خاندان معیر به باغ فردوس می آید و چشمش به گوجه فرنگی های باغچه می افتد و از اینکه اهل خانه آن ها را نمی خورند و گوجه های نازنین را سمی و مهلک می دانند، متعجب می شود.

دستور می دهد آن ها را بچینند و آب بگیرند و در چند خوراک متناسب برای همان روز به کار برند. بر سر سفره، شاهزاده عزالدوله خوراک های گوجه دار را بااشتهای زیاد می خورد و دیگران با اطمینان از این که شاهزاده قصد آسیب زدن به خود را ندارد و لابد خوراک خوش طعمی است از آن استفاده می کنند و پس از آن بود که ایرانیان میل زیاد و تمام و کمالی به گوجه فرنگی پیدا می کنند و با آن خوراک های رنگارنگ خوش عطر و خوش رنگ می پزند.

کم کم ایرانیان آموختند که با له کردن و حرارت دادن گوجه فرنگی می توانند از آن رب تهیه کنند و به عنوان چاشنی در غذاهای مختلف استفاده کنند.

در هر پاییز مردم در منازلشان رب گوجه فرنگی موردنیاز خود را تهیه می کردند اما سپس با افزایش جمعیت و کمبود وقت و توان این وظیفه به کارخانجات صنعتی تولید مواد غذایی سپرده شد و روزانه هزاران قوطی رب گوجه فرنگی را وارد بازار می کنند.

ویژگی های بهترین رب گوجه فرنگی ایرانی:
خصوصیات رب گوجه فرنگی مرغوب:
رب گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین مواد اولیه غذاهای ایرانیست. بدون شک هر ایرانی طعم رب گوجه فرنگی را در زندگی خود چشیده است و از آن به عنوان یک چاشنی غذا بسیار مهم در بسیاری از غذاهای ایرانی یاد می شود. بهترین مارک رب گوجه فرنگی باید دارای خصوصیات مثبت فراوانی باشد.

خصوصیات بهترین رب گوجه فرنگی در ایران باید به صورت زیر باشد:

  • کیفیت بالا: در تولید بهترین مارک رب گوجه فرنگی باید از گوجه های مرغوب و مواد افزودنی مجاز و سالم استفاده شده باشد.
  • طعم عالی: مطمئناً مهم ترین ویژگی برای انتخاب بهترین رب گوجه فرنگی ایرانی برای مردم طعم آن است.
  • سالم بودن: در سال های اخیر و با گسترده شدن بحث لاغری و سالم بودن بدن، رب گوجه فرنگی خوب باید دارای کالری مناسب و قند و چربی کم باشد.
  • خوش رنگی: برای هر بانوی ایرانی رنگ رب گوجه فرنگی بسیار مهم است تا در کنار طعم عالی غذا، رنگ آن نیز زیبا باشد.

کیفیت بالا، طعم خوب، سالم بودن و حتی رنگ رب گوجه فرنگی عواملی هستند که بهترین برندهای رب گوجه فرنگی را تعیین می کنند.

لیست کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی:
کارخانه رب آتا:
کارخانه کنسروسازی آتا در سال 1342 توسط آقای مهندس عظیمی تبریزی در منزل شخصی ایشان واقع در سه راه ضرابخانه تأسیس گردید.

ایشان به همراه خانواده خود مشغول به تهیه رب به صورت سنتی و فروش آن به صورت فله نمودند. پس از مدتی محل فعلی شرکت واقع در کیلومتر 5 جاده قدیم کرج خریداری شده و شرکت به محل کنونی منتقل گردید.

این کارخانه دارای مساحتی حدود 32 هزار مترمربع بوده و دارای قسمت های مختلف از قبیل سالن تولید رب گوجه فرنگی و سالن قرنطینه و برچسب زنی مربوط به آن فرآورده و سالن بسته بندی رب گوجه فرنگی دربسته های تتراپک (550 گرمی)، سالن تولید کنسرو لوبیاچیتی و خوراک بادمجان کدو، سالن تولید و بسته بندی کنسرو ماهی و سالن بسته بندی مربای تک نفره و سالن قوطی سازی (که در حال حاضر قوطی سازی این واحد تعطیل می باشد)

4 انبار، سردخانه، گرمخانه (جهت قرنطینه گذاری)، تراشکاری، آهنگری و نیز آزمایشگاه کنترل کیفی که مجهز به دو بخش میکروبی و شیمیایی می باشد و در انتها بخش اداری که در قسمت در ورودی کارخانه قرار دارد.

آب این کارخانه از چاه عمیق تأمین می گردد که مجهز به کلریناتور می باشد. انرژی پخت جهت تهیه محصولات از نیروی بخار تأمین می شود؛ که این بخار توسط دیگ های بخار تولید می شود.

رب_گوجه2

کارخانه گلستان عصاره (دلند):
این شرکت در ابتدا برای حصول اطمینان از مرغوبیت مواد اولیه موردنیاز رب گوجه فرنگی در سطح وسیع و بهره گیری از روش های نوین کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت اقدام کرد با عنایت به موضوع این مجموعه به یکی از بزرگ ترین واحدهای کشت و صنعت ایران تبدیل گردیده است.

خطوط تولید رب گوجه فرنگی دلند با استفاده از ماشین آلات تمام اتوماتیک اروپایی که متکی به آخرین تکنولوژی روز جهان می باشد، در سالن هایی به مساحت 15000 مترمربع نصب و راه اندازی گردید.

گوجه فرنگی ورودی به این شرکت پس از تأیید توسط واحد کنترل کیفی با کامل ترین روش مطابق با استانداردهای جهانی در چند مرحله شستشو و سورت شده، پس از گذراندن مراحل تولید توسط ماشین آلات تمام اتوماتیک در سایزهای 75 گرم، 500 گرم، 1000 گرم و همچنین اسپتیک 20 کیلویی و 220 کیلویی بسته بندی می شود.

کیفیت رب گوجه فرنگی دلند در حین تولید توسط کارشناسان صنایع غذایی در آزمایشگاه مدرن کنترل کیفیت این شرکت بررسی و کنترل می گردد. صادرات پیوسته رب گوجه فرنگی دلند باعث گردید در سال 1382 و 1383 عنوان صادرکننده نمونه استان گلستان را از آن خود نماید.

امروزه رب گوجه فرنگی دلند دستاوردی خوب و بهینه است که ضمن رعایت اصول بهداشتی بتواند محصول طبیعی سالم را که لقب ارگانیک نیز به آن اطلاق می شود عرضه نماید. در میان اغلب مارک های معتبر شناخته در ایران شامل زشک، دلند، شاهسوند و … تنها دلند پارامتر ارگانیکی را به نام خود زده است.

کارخانه زشک:
منطقه زشک یکی از ییلاقات بسیار خوش آب وهوا است که دارای باغات میوه مرغوب بوده و در 30 کیلومتری مشهد واقع شده است.

طراوت و طبیعت بسیار زیبای این منطقه موجب شده تا نام زشک جهت محصولات تولیدی این شرکت برگزیده شود. شرکت حسنانو تولیدکننده فرآورده های غذایی زشک خراسان نیز در سال 1358 کار خود را با تولید انواع کمپوت و کنسرو آغاز و در سال 1375 با مدیریت جدید در کیلومتر 22 جاده سنتو در زمینی به وسعت 5 هکتار با زیربنای 8000 مترمربع احداث گردید.

با خرید ماشین آلات داخلی و خارجی به ظرفیت و تنوع این واحد افزود و هم اکنون با زیربنای حدود 14000 مترمربع و با به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص و با به خدمت گرفتن تکنولوژی روز دنیا، تعهد و مسئولیت پذیری مدیران مجرب ضمن کشت مزارع الگویی گوجه فرنگی با واریته های خاص در زمینی به مساحت 30 هکتار و تولید انواع رب در اوزان متفاوت.

انواع کنسرو گوشتی و غیر گوشتی شامل:
خوراک مرغ، خوراک لوبیا، خوراک لوبیا و قارچ، خوراک لوبیا و سوسیس، خوراک بادمجان، کنسرو نخود سبز، خورشت قیمه، خورشت قورمه سبزی و تن ماهی

انواع کمپوت شامل:
آلبالو، گیلاس، سیب، گلابی، هلو، زردآلو

و انواع مربا شامل:
هویج، بالنگ، آلبالو و توت فرنگی و انواع سس های کچاپ و مایونز گام درراه اعتلای صنعت ایران اسلامی نهاده و توانسته در این راه به افتخارات زیادی نائل گردد.

کارخانه رب چین چین:
تولید نهایی رب گوجه مرغوب:
مجتمع کشت و صنعت چین چین در سال 1351 توسط علیرضا (بیژن) قدس طینت پایه گذاری شد. در آن زمان شرکت چین چین اولین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در ایران بود و یکی از اولین تولیدکنندگان مرباجات و آبمیوه در ایران به شمار می رفت.

هم زمان با تأسیس کارخانه، دستگاه های تولید رب، آبمیوه و مرباجات از ایتالیا وارد و توسط متخصصان اروپایی نصب و راه اندازی شد.

بعد از انقلاب اسلامی این مجتمع تحت نظارت دستگاه های دولتی اداره می شد تا اینکه در سال 1388 گروه تولیدی آریا ملل زرین مجتمع کشت و صنعت چین چین را خریداری کرد. پس ازآن این گروه به عنوان یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران صنایع غذایی، بازسازی و تجهیز ماشین آلات چین چین را آغاز کرد. در سال 1389 کارخانه چین چین بین الملل نیز در کنار این مجموعه قرار گرفت و وارد فرایند تولید رب گوجه فرنگی شد.

در حال حاضر ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی در مجموعه کشت و صنعت چین چین و چین چین بین الملل روزانه بیش از 800 هزار قوطی است که این حجم تولید، چین چین را به یکی از بزرگ ترین مجتمع های تولید رب گوجه فرنگی تبدیل کرده است.

کارخانه رب تبرک:
مجموعه صنعتی تبرک با تأسیس شرکت شهداب ناب خراسان در سال 1377 فعالیت خود را درزمینهٔ تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت مصرف 200 تن گوجه فرنگی در شبانه روز آغاز نموده است.

کارخانه دشت مرغاب (یک و یک):
شرکت دشت مرغاب (سهامی عام) بانام تجاری شناخته شده یک و یک، از باسابقه ترین و بزرگ ترین مجموعه های تولیدی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کشور محسوب می شود که از سال 1346 در منطقه دشت مرغاب واقع در 145 کیلومتری شهر شیراز در استان فارس در مساحتی حدود 25 هکتار شروع به کار نموده است.

شرکت دشت مرغاب با پشتوانه قدمت بالا، برخورداری از دانش فنی، فن آوری و نیروهای متخصص خود همواره درصدد بوده است به عنوان یکی از بنیان گذاران و پیشه وران صنایع غذایی نوین ایران سطح تعالی و توسعه صنایع غذایی کشور را نیز ارتقا بخشد.

نام یک و یک در کشورهای مختلفی هم چون آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، استرالیا، ایتالیا، سوئد، کانادا، ژاپن، مکزیک، چین، هند، عربستان، امارات متحده عربی، کویت، قطر، کشورهای حوزه CIS و بسیاری از کشورهای دیگر نامی آشنا و مورد استقبال است. به زودی نیز شاهد حضور گسترده این نام تجاری در کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا نیز خواهیم بود.
کارخانه رب نازچین:
این کارخانه فعالیت خود را پس از سال ها تولید به صورت سنتی، از سال 1375 به صورت کاملاً صنعتی و مکانیزه در محل ابتدای اتوبان آزادگان آغاز نموده و به تولید رب در بسته بندی های قوطی یک کیلویی، 5 کیلویی و شیشه ای حلب های 10 و 20 کیلوگرمی (مناسب کاربرد در آشپزخانه های بزرگ) می پردازد.

کارخانه رب گوجه فرنگی نازچین با تولید رب و پوره گوجه فرنگی در بسته بندی های مختلف و باکیفیت عالی، محصولاتی در جهت تأمین سلامتی، سلیقه و ذائقه مصرف کنندگان تولید می نماید.

کارخانه رب لئونارد:
لئونارد یکی از خوش نام ترین کارخانجات تولید محصولات کنسروی از جمله رب گوجه فرنگی است. این شرکت که نام اصلی آن هدف عصر طلایی است در سال 1385 تأسیس شده و از همان ابتدا تولید و عرضه محصولات با کیفیت و درجه یک را سرلوحه کار خود قرار داده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رضا شرکاء:
قیمت رب برای صادرات
وازگن زادوریات:
برای صادرات رب اسپتیک در بشکه های 220 کیلویی بریکس 36-38 ماهیانه 200 تن مورد نیازاست لطفان انالیز و بسته بندی همراه قیمت تقریبی اعلام تابررسی و اقدامات بعدی صورت گیرد.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

جلال:
تولید کننده انواع قوی ودرب
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>