اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رتبه بندی کردن شرکت ها در جایی که به دلائل مختلف دریافت آمار شرکت ها از خودشان کار سختی است ولی با این حال با توجه به موارد و پارامترهای فوق و نظر مشتریان خریدار استخراج شده و سابقه تولید باید رتبه بندی کنیم.

کمپوست_قارچ

این رتبه بندی براساس پارامترهای فوق نتیجه محصول تولیدی در بازار و فیدبک مشتریان در این خصوص است.
ذکر این نکته لازم است که این رتبه بندی نسبی بوده و لیکن ما عملکرد شرکت های تولیدی کشور را در طول دو سال گذشته بررسی کرده ایم و مبنای این رتبه ها هم دقیقاً موارد بالا بوده است،

  • اول کیفیت کمپوست (در طول سال و نه برای یک مورد خاص).
  • و دوم نحوه پاسخگویی به مشتری و خدمات بعد از فروش.
  • و موقعیت جغرافیایی تولید کننده.

این رتبه بندی به معنای تایید کامل محصولات این شرکت ها نیست بلکه ضمن اینکه اعلام می کنیم تمامی تولید کنندگان در تولید خود دارای افت و خیز هستند ما اولویت بندی را بر اساس معدل عملکرد سالیانه و تولید با افت خیز کمتر انجام داده ایم.


رتبه اول: کمپوست یکتای سپاهان:
جمله معروفی در مورد این شرکت بین مشتریان وجود دارد که می گویند کمپوست یکتا در بدترین حالت خرج خودش را می دهد. سابقه تولید کمپوست مکانیزه این شرکت به سال 1385 برمی گردد و افتخار مدیران این شرکت بومی سازی کل خط تولید و بر عکس رقبای خود هیچ گونه ماشین آلاتی را از خارج وارد نکرده است و از توانمندی های داخلی استفاده نموده است، تکنولوژی تولید این شرکت، الگو گرفته از دالسم ولی کاملاً ایرانی است.
محاسن:
در حال حاضر سه دستگاه بلوکر در این مجموعه به کار گرفته شده که باعث شده بتواند نیاز مشتری هایش را در زمان کمتری به دستشان برساند.

قرار گرفتن در منطقه مرکزی ایران امکان دسترسی به بازارهای زیادی را برای این شرکت فراهم کرده است دسترسی به بازارهای استان های فارس و جنوبی و غرب کشور و شرق قدرت رقابت خوبی به این شرکت داده است (پارامتر موقعیت جغرافیایی).

افت و خیز نسبتاً کم در کیفیت کمپوست یعنی در کل معدل تولید بهتری نسبت به رقبای خود دارد که همان طور که گفتیم بسیار مهم است و باز تأکید می کنیم منظور از باردهی بالاتر متوسط و معدل بالاتر نسبت به رقبا و ماکزیمم باردهی نباید ملاک عمل باشد.

ابداع روش حذف خاک موجود در کلش و سوفال گندم با تکنولوژی خط شستشوی کامل کلش گندم برای اولین بار در ایران که به تازگی تعدادی از شرکت ها هم از این کار شرکت یکتا الگو گرفته اند.

نقطه قوت این شرکت را باید عقد قراردادهای مشخص و خدمات بعد از فروش دانست؛ داشتن برنامه مشخص برای واحد خدمات و کارشناس آموزش دیده بازدید از واحدهای مشتریان و تماس های مرتب برای پیگیری عملکرد کمپوست از مشتری

(برای هر پارتی کمپوست حداقل سه بار تماس با مشتری گرفته می شود) برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در نقاط مختلف کشوربرگزاری دو دوره کارگاه آموزشی کشوری با حضور دو کارشناس بین المللی برای مشتریان خود 

معایب:

  • قیمت بالاتر.
  • گاهاً افت خیز در تولید اما با دامنه کمتر از بقیه.
  • عدم وجود سیستم فروش انلاین و اینترنتی.

رتبه دوم: کمپوست ملارد:
رتبه دوم را باید به با سابقه ترین تولید کننده کمپوست بلوک در ایران یعنی کمپوست ملارد داد. این کمپوست توسط شرکتی به همین نام (شرکت کشت وصنعت ملارد) که در سال 1364 راه اندازی شد تولید می شود و همان طور که گفته شد از با سابقه ترین واحد های تولیدی در کشور می باشد.

در حال حاضر ظرفیت تولید کمپوست ملارد با ظرفیت حدود 65 هزار تن و از نظر قارچ در کشور، رتبه یک را دارد (توجه داشته باشید که رتبه بندی ما فقط براساس ظرفیت نیست بلکه بر اساس پارامترهایی است که عنوان شد چون ظرفیت تولید برای مصرف کننده و مشتری ها یک مزیت محسوب نمی شود بلکه ممکن است برای تولید کننده یک مزیت رقابتی باشد آن هم نه الزاماً).

چرا کمپوست ملارد را باید پیشکسوت تولید کمپوست در ایران دانست؟
در سال 1380 با کمک شرکت انگلیسی و خرید دستگاه تونل پرکن از شرکت ها تری مستر (https://www.traymaster.co.uk/) و کمپوست ترنر از تیلوت و بلوکر آلپی تونل های جدیدش برای اولین بار در ایران با سیستم کف اسپیگوت را راه اندازی کرد که البته روش تولید همان روش هوادهی و قالب بود که در روش تولید کمپوست سنتی به کار می رفت اما به خاطر اینکه همان کمپوست سنتی را با دستگاه به صورت ماشینی و در تونل های اسپیگوتی و به شکل بلوک تولید می کرد.

با توجه به اینکه چندین سال به خاطر عدم وجود رقیب تنها برند تولید کمپوست بلوک بود، برند با سابقه ای محسوب می شود ولی کم کم رقبای دیگری (مثل مهرچین و آریا) در سال های 83 به بعد پیدا شد و این انحصار از این شرکت گرفته شد و البته یک نکته هم اینکه افتخار مدیران این شرکت مثل شرکت جوانه استفاده کامل از تکنولوژی خارجی است.

مشکلاتی که در سطح مدیریت این شرکت در سال 91 پیش آمد کمی رشد این شرکت را کند کرد و این شرکت در حاضر تمرکز روی تجهیزات واحد های پرورش و استفاده از کمپوست فاز 3 است.

محاسن:

  • عملکرد نسبتاً یکنواخت البته با رکورد متوسط تا خوب دارای افت و خیز کمتر.
  • وجود افراد باتجربه بالا در تیم تولید و هیئت مدیره این شرکت.
  • شناخته بودن برند به همان دلیلی که گفته شد..

معایب:

  • وجود نام های مشابه و تأثیر روی این برند.
  • پاسخگویی بسیار ضعیف نسبت به مشتریان.
  • عدم وجود سیستم فروش آنلاین.

رتبه سوم: کمپوست جوانه:
رتیه سوم را به کمپوست جوانه باید داد این کمپوست محصول شرکت کشت و صنعت قارچ رامند مجار می باشد که از سال 1388 شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر جزء بزرگ ترین واحدهای کشور محسوب می شود.
کمپوست جوانه:
با وجودی که نسبت به رقبای دیگرش مثل یکتا و ملارد و صدف و.. سابقه کمتری در تولید دارد ولی به خاطر حجم تولید بالا در اکثر بازارهای کشور حضور دارد.

تکنولوژی و ماشین الات از شرکت دالسم هلند می باشد و اخیراً کمپوست فاز 3 را نیز راه اندازی کرده اند هر چند فروش کمپوست فاز 3 در حال حاضر نیاز به ایجاد زیر ساخت های لازم در واحد های پرورش دارد و به نظر می آید حداقل در حال حاضر تولید این نوع کمپوست برای فروش بنا به دلایل زیادی امکان پذیر نیست و بیشتر برای واحدهای پرورش خود تولید می شود.

کمپوست جوانه:
اگر می خواهید راجع به کمپوست فاز 3 اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید.

محاسن:

  • تحویل نسبتاً به موقع.
  • استفاده از بذر اورجینال خارجی ایتال اسپان (هرچند به نظر من بذر این شرکت در مقایسه با شرکت سیلوان کیفیت به مراتب پایینی دارد شخصاً با توجه به تجربه ام بذر داخلی را به بذر ایتال اسپان ترجیح می دهم).
  • ظرفیت بالا برای رقابت در بازار.

برگزاری دوره های آموزشی با حضور کارشناسان خارجی البته در این مورد هم از جهت کیفیت و هم کمیت دوره ها به مراتب پایین تر از از رتبه یک یعنی کمپوست یکتا می باشد.

معایب:

  • افت و خیز بالاتر نسبت به بقیه رقبا؛ کمپوست جوانه وقتی افت می کند افت شدیدتری دارد در عین حال رکورد خوب هم دارد ولی معدل و متوسط باردهی جوانه نسبت به رتبه اول و دوم پایین تر است.
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبا.
  • عدم وجود سیستم فروش آنلاین.

رتبه چهارم: کمپوست جلگه دز:
شرکت کمپوست جلگه دز، را هم باید از پیشکسوتان این صنعت بدانیم که در سال 1372 در استان خوزستان شهرستان دزفول با اقلیمی گرم و خشک تأسیس و به ثبت رسید و هم اکنون جزء اعضای فعال انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور هستند.

این شرکت تاکنون در سه مرحله یا سه فاز برنامه توسعه خود را اجرا کرده است در حال حاضر با ظرفیت تولید حدود 50 هزار تن کمپوست فاز 3 که در قسمت های قبلی در مورد آن صخبت شد و حدود 50 درصد از آن را از در واحد های پرورش خود مصرف می کند و الباقی را می تواند به فروش برساند بر همین اساس در حدود 3000 تن قارچ در سال نیز تولید قارچ دارد.

در سال 1388 در مرحله سوم توسعه این شرکت با همکاری شرکت هلندی پروژه افزایش ظرفیت خود را کلید زد. و تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز این پروژه را از شرکت دالسم کشور هلند خریداری و راه اندازی نمود.

مدیران این شرکت مدعی اند که در این واحد کمپوست فاز 1و 2و 3 به وسیله ماشین آلات و تجهیزات مدرن روز دنیا که برا ی اولین بار در خاورمیانه، در این شرکت به کار گرفته شده است تولید می گردد.

محاسن:

  • تولید کمپوست فاز 3.
  • سابقه تولید بالا.
  • سرمایه گذاری سنگین.

معایب:

  • موقعیت جغرافیایی نامناسب که فروش کمپوست را برای این شرکت مشکل کرده است. قرار گرفتن در اقلیم آب و هوای گرم باعث شده است که ارسال کمپوست هم از جهت فاصله مکانی و دوری از مشریان اقصی تقاط کشور.
  • نداشتن برنامه ای برای فروش مدون کمپوست در حال حاضر.
  • تمرکز برای تولید قارچ.
  • چون فروش کمپوست این شرکت خیلی زیاد نیست نمی توان دقیق آن را ارزیابی کرد.

رتبه پنجم: کمپوست صدف:
رتبه پنجم به شرکت صدف اختصاص دارد. این کمپوست محصول شرکت گروه واحد های کشاورزی جلگه صدف (سهامی خاص) است که در سال 1371 راه اندازی شد.

سابقه این شرکت همچون شرکت ملارد بالا بوده البته باید سابقه تولید کمپوست مکانیزه را به سال های حدود 84 دانست و در حال حاضر ظرفیت تولید کمپوست صدف حدود 30 هزار تن است.

این شرکت برای راه اندازی واحد کمپوست سازی از شرکت ها خارجی مثل دالسم مشاوره گرفت و لیکن تجهیزات و ماشین الات مورد نیاز را در خود ایران به شکل بومی شده ساخت و در این بین جزء واحد های موفق کشور بود و مدیران این شرکت جزء موسسین انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی بودند.

برنامه توسعه شرکت صدف برای سال های بعد تمرکز برای ساخت و تجهیز سالن های پرورش مدرن بود و در زمینه کمپوست سازی به همان ظرفیت اکتفا کرد.

محاسن:

  • بومی سازی تکنولوژی تولید به روش کمپوست یکتا با هزینه ای پایین تر از شر کت های ملارد و جوانه و البته عملکردی مشابه.
  • بازدید از واحد های هلند و گرفتن مشاوره از شرکت های خارجی.
  • کیفیت کمپوست نسبتاً متوسط تا خوب.

معایب:

  • عدم توسعه کمی و کیفی در واحد کمپوست سازی.
  • پاسخگویی خیلی ضعیف و کمتر از حد انتظار نام صدف.

رتبه ششم: کمپوست سهیل
این کمپوست محصول شرکت کشت و صنعت قارچ سحر می باشد که از سال 1371 تأسیس شده است. اما بحث تولید کمپوست صنعتی به سال 1387 برمی گردد این شرکت نیز با مشاوره شرکت کریستینز گروپ هلند، واحد کمپوست سازی خود را راه اندازی کرد.

ظرفیت تولید شرکت قارچ سحر با 40 سالن مجهز پرورش قارچ خوراکی و اشتغال 50 نفر سالانه تولید 10000 تن قارچ و 1500 تن اسپان قارچ خوراکی می باشد.در حال حاضر کمپوست سهیل یکی از کمپوست های نسبتاً خوب کشور هست.

محاسن:

  • موقعیت جغرافیایی مناسب.
  • قیمت مناسب.
  • پاسخگویی بهتر نسبت به رقبای شماره دو و سه.
  • داشتن زیر ساخت لازم بزای تولید کمپوست.

معایب:

  • افت و خیز در تولید.
  • مدیریت نه چندان مناسب.
  • نداشتن فروش آنلاین.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
کبری قربانی:
با سلام و وقت بخیر 6بلوک کمپوست قارچ دکمه ای همراه با 2بسته خاک پوششی برای سالونکم می خواهم لذا استدعا دارم زمان تحویل کمپوست و خاک پوششی را مشخص نمایید تا آن روز بیاییم و سفارش خرید را انجام دهم.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>