اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آن چه در این مقاله از نظر شما می گذرد، نتایج چهاردهمین نظرسنجی سالانه KMPG از مدیران کمپانی های بزرگ خودروسازی دنیا نسبت به میزان مشارکت شرکت های خودروسازی در بازار جهانی از هم اکنون تا سال 2018 است.

خودروسازی

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در ماه آوریل منتشر شده است، این که کدام برند ترقی خواهد کرد و جلودار این صنعت خواهد شد، یا چه برندی از عرصه رقابت جا خواهد ماند، صنعت خودروسازی را به چالش کشیده است. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به لیستی از 10 کمپانی خودروسازی برتر دنیا که در این نظرسنجی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رتبه 10 - تاتا موتور (Tata Motors):
کمپانی تاتا موتورز (Tata Motors) یک شرکت خودروساز هندی است. این کمپانی برندهای گران قیمتی نظیر لندروور و جگوار را نیز در پرونده کاری خود داشته است.

20% از کسانی که در این نظرسنجی رأی داده اند بر این عقیده اند که تاتا موتورز از جمله شرکت هایی است که موقعیت خود را در بازار جهانی از دست خواهد داد اما در مقابل 50% از رأی دهندگان بر این باورند که جایگاه این شرکت در بازار جهانی تا سال 2018 ترقی خواهد کرد.

رتبه 9 - نیسان (Nissan):
کمپانی نیسان (Nissan) مجموعه ای چند ملیتی اما به نام ژاپنی ها است و در بازارهای جهانی برند مشهوری به شمار می رود.

50% از مدیران کمپانی های خودروسازی بر این باورند که سهم نیسان در بازارهای جهانی تا 5 سال آینده افزایش می یابد.

این در حالی است که تنها 14% از پاسخ دهندگان نظرسنجی گمان می کنند که فروش نیسان سیر نزولی در پیش خواهد گرفت. البته ناگفته نماند که نیسان را به عنوان تولیدکننده خودروهای لوکس دنیا نیز می شناسند.

رتبه 8 - جیلی (Geely):
51% از پاسخ دهندگان به نظرسنجی سالانه KPMG می گویند که سهم کمپانی جیلی (Geely) در بازارهای جهانی رو به افزایش است؛ اما 11% هم بر این عقیده اند که روند آن رو به نزول خواهد گذاشت.

جالب است بدانید که کمپانی چینی جیلی سهام دار شرکت ولوو (Volvo) نیز می باشد.

رتبه 7 - گروه فاو FAW Group)):
گروه فاو (FAW Group) یکی از قدیمی ترین شرکت های خودروسازی در چین است که در سال 1958 ماشین Hong Qi را عرضه کرد.

علی رغم قدمت زیاد این کمپانی، این رقیب پیر که یک سرمایه گذاری مشترک نیز با شرکت فولکس واگن (Volkswagen) انجام داده است، هنوز هم یکی از چهار شرکت بزرگ خودروسازی در جهان به شمار می رود و با 53% رأی مثبت، انتظار می رود که در پنج سال آتی سهم فروش خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. گفتنی است، تنها 9% از رأی دهندگان نظر مخالف داده اند.

رتبه 6 - سایک موتور (SAIC Motor):
سایک موتور (SAIC Motor) یکی از چهار شرکت بزرگ خودروسازی کشور چین است. این کمپانی با رکوردی بیش از 50% یعنی با 61% از آراء، توانسته جایگاهی نسبتاً تثبیت شده را در پیش بینی پنج سال آتی برای خود رقم بزند.

اما به هرحال همانند سایر برندها، این شرکت هم با رأی 10% از مخالفین مواجه است که بر این باورند، جایگاه آن در 5 سال آینده چندان هم با ثبات به نظر نمی رسد. حتماً می دانید که کمپانی سایک موتور، تولیدکننده خودروی MG است.

گذشته از این، جالب است بدانید که سایک موتور یک سرمایه گذاری مشترک با جنرال موتورز (General Motors) آغاز کرده است که طی آن به کمپانی جنرال موتورز کمک می شود تا بتواند شورولت چینی تولید کند.

رتبه 5 - هیوندای و کیا (Hyundai and Kia):
هیوندای (Hyundai) یکی از دو شرکت موفق کره ای است که طبق پیش بینی های انجام شده، سهم خود را ظرف پنج سال آینده در بازارهای جهانی به شدت توسعه خواهد داد.

این پیش بینی با رأی مثبت 61% از مدیران تأیید شده است؛ در حالی که 14% از مخالفان بر این باورند که هیوندای آینده رو به رشدی را تا سال 2018 نخواهد داشت، چه بسا با سیر نزولی روبرو خواهد شد. کیا (Kia) نیز که در رقابت تنگاتنگی با برند هم وطن خود یعنی هیوندای قرار دارد، رتبه 5 را در این نظرسنجی به دست آورده است و آراء آن دقیقاً مشابه هیوندای است.

رتبه 4 - تویوتا (Toyota):
همان طور که انتظار می رفت، تویوتا (Toyota) در این بررسی با 68% قاطع آراء به عنوان یک شرکت پایدار و غالب در بازارهای جهانی باقی خواهد ماند و هم چنان بر ثروت خود خواهد افزود.

اما با وجود این، 7% بر این باورند که در 5 سال آینده، بازی ورق خواهد خورد و تویوتا جایگاه سلطه گرانه خود را در بازارهای جهانی به رقبا خواهد داد!

رتبه 3 - کمپانی خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Company - BAIC):
BAIC یا همان کمپانی خودروسازی بیجینگ، یکی دیگر از شرکت های چینی است که در لیست طویل نام خودروسازان آسیایی و به ویژه چینی قرار دارد.

باور 70% از مدیران صنعت خوروسازی این است که بی شک BAIC در 5 سال آینده به سوی اوج می تازد و سهم بیش تری از بازار را تسخیر می کند. این در حالی است که 5% از مدیران مخالف این نظر هستند.

رتبه 2 - بی ام و (BMW):
بی ام و (BMW) یک کمپانی خودروسازی آلمانی است که با قدرت تمام در این لیست یکه تازی می کند. با ارقامی مشابه نتایج نظرسنجی کمپانی خودروسازی بیجینگ، 70% و 5% از نظردهندگان به ترتیب معتقد بر تسخیر بازار توسط این برند و سیر نزولی آن در بازار هستند.

رتبه 1 - فولکس واگن (Volkswagen):
بر اساس نتایج این نظرسنجی، 81% بر این باورند که فولکس واگن (Volkswagen) بی شک تا سال 2018 ضمن داشتن سهم رو به رشد در بازارهای جهانی، سلطان خودروسازی جهان نیز خواهد شد.

گفتنی است، تنها عده قلیلی که 3% را تشکیل می دهند، سلطه این برند بر بازار را در 5 سال آینده باور ندارند.

در خاتمه، اگرچه نظرسنجی KMPG از مدیران کمپانی های بزرگ خودروسازی دنیا بوده است، اما شما بدون توجه به نتایج این نظرسنجی، فکر می کنید کدام برند طی 5 سال آینده، بازار جهانی خودرو را در انحصار خود در خواهد آورد؟

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>