اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


روغن صنعتی


روغن صنعتی از جمله محصولات صنعتی می باشد که با توجه به موارد استفاده و کاربردهای آن در مصارف مختلف استفاده می شود که مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی می توان به یک سری خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت ( متناسب با نوع روغن تولید شده) اشاره کرد.

مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی چیست؟

روغن صنعتی از جمله محصولات صنعتی می باشد که با توجه به موارد استفاده و کاربردهای آن در مصارف مختلف از یک سری خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت ( متناسب با نوع روغن تولید شده) برخوردار است.روغن ها در صنعت انواع گوناگونی دارند که روانکارها نیز جز این دسته از محصولات صنعتی گنجانده می شود.

افزودنی های روغن صنعتی از هر نوعی که باشد با توجه به کاربرد و خواص آن ها دارای دو ماده اصلی است:1. روغن پایه، 2٫ مواد افزودنی. در واقع روغن پایه دارای یک ماده نفتی می باشد که به سه روش متفاوت تهیه می شود. یک روش آن است که مواد نفتی را برش دهی.

در روش دیگر روغن هایی که قبل استفاده شده اند و یا قدیمی هستند تصفیه کرده و دوباره از آن ها استفاده می کنند و در روش سوم نیز روغن های صنعتی را به صورت مصنوعی تولید می کنند. اما در حال حاضر برای تهیه روغن پایه از روش اول ( یعنی برش مواد نفتی بهره) استفاده می کنند.اما مواد افزودنی شامل موادی هستند که به روغن پایه اضافه خواهند شد تا با توجه به نوع روغن و کاربرد آن به خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوتی برسند.

روغن های صنعتی طی چه مراحلی تولید می شوند ؟

مرحله 1: در اولین گام باید نفت خام را تقطیر کرد که این کار در دو مرحله انجام می شود:

  • تقطیر در جو
  • تقطیر در خلاء. انجام این مراحل برای این است تا ماده ای متناسب دمای اشتعال و گرانروی معین تولید شود.

مرحله 2: در گام بعدی باید حلال پروپان را به نفت خام تقطیر شده تزریق کرد که این عملیات باعث شده باقی مانده مواد برج تقطیر استخراج شود. ( به بیانی دیگر این کار در بخش آسفالت گیری انجام می گیرد به این صورت که باقی مانده مواد آسفالتی که در برج تقطیر در خلاء می باشند حلال پروپان را به آن تزریق کرده سپس به مرحله استخراج می رسد)

مرحله 3: در این مرحله ( مرحله موم گیری) از تولید روغن صنعتی با روش های شیمیایی ترکیبات و مواد نا مناسب و نا مرغوب آروماتیکی را جداسازی می کنند.

مرحله 4: در اینجا پارافین های سنگینی که جامد هستند را با روش های انحلال و فیلتراسیون جداسازی می کنند.

مرحله 5: و در آخرین گام به روغن پایه یک سری مواد افزودنی را اضافه کرده تا به روغن های صنعتی با خواص متفاوت ( با توجه به نیاز مشتریان و موارد استفاده آن) برسند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>