اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدروکینون یک ترکیب بلوری است که از آن به عنوان رنگدانه یا ماده روشن کننده پوست در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

هیدروکینون

این ترکیب به روشن شدن مناطقی از پوست مانند هایپرپیگمانتاسیون، کک و مک، لکه های پیری و ملاسما ناشی از آکنه، نوسانات هورمونی یا آسیب های پوستی کمک می کند.

هیدروکینون در واقع نوعی کرم موضعی است که برای روشن کردن لکه های تیره پوست (که به آن هیپرپیگمانتاسیون نیز گفته می شود) مورداستفاده قرار می گیرد.

این کرم به صورت نسخه ای به تنهایی و به صورت کرم ترکیبی حاوی استروئید موضعی و رتینوئید موضعی در دسترس می باشد. در برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده، این کرم بدون نسخه، اغلب در فرمولاسیون 2-3% در دسترس می باشد.

بسیاری از خانم ها برای از بین بردن کک و مک ها، لکه های آکنه یا سایر لکه های تیره از کرم های روشن کننده استفاده می کنند.

بیشتر اوقات، ماده اصلی در این نوع کرم ها هیدروکینون است. این ترکیب یکی از قوی ترین روش های درمانی برای هایپرپیگمنتیشن است، اما به دلیل اثرات مضر بسیار بحث برانگیز می باشد.

نحوه عملکرد هیدروکینون چگونه است؟
هیدروکینون با سرکوب ملانوسیت ها، سلول های پوستی تولید کننده ملانین، پوست را روشن می کند. ملانین رنگدانه ای است که به پوست و موهای ما رنگ می بخشد.

گاهی اوقات، پوست ما به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، التهاب، تغییرات هورمونی یا پیری، ملانین زیادی تولید می کند. هیدروکینون تولید ملانین را کند می کند و باعث می شود لکه های موجود کم رنگ شوند در حالی که از تشکیل لک های جدید جلوگیری می کند. با این حال، دیدن نتایج ممکن است چندین هفته طول بکشد.

متخصصان پوست اغلب از هیدروکینون برای درمان ملاسما استفاده می کنند، ملاسما یک بیماری پوستی می باشد که باعث ایجاد لکه های تیره در پیشانی، گونه ها و لب بالایی می شود. گرچه این بیماری غالباً ژنتیکی است اما ملاسما در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی مانند بارداری، قرص های ضد بارداری یا درمان جایگزینی هورمونی نیز ایجاد می شود.

هیدروکینون همچنین برای تغییر رنگ پوست نیز موثر می باشد. این ترکیب می تواند تغییر رنگ یا لکه های تیره روی پیشانی یا گردن شما را درمان کند، بنابراین پوست شما می تواند روشن تر، زیباتر و بدون لک به نظر برسد.

انواع هیدروکینون:
هیدروکینون ماده ای است که در طبیعت یافت می شود اما اغلب در آزمایشگاه ساخته می شود. در طبیعت، این ماده شیمیایی را می توان در برخی از گیاهان و قارچ ها مانند قارچ Agaricus hondenis مشاهده کنید.

هیدروکینون گیاهی همچنین در بدن حشره ای به نام سوسک بمب افکن تولید می شود که از آن به عنوان ترشح دفاعی استفاده می کند. در حالی که هیدروکینون در طبیعت وجود دارد، اما معمولاً برداشت آن از منابع طبیعی عملی نیست. در نتیجه، تقریباً همیشه در آزمایشگاه تولید می شود.

روش تولید هیدروکینون:
تولید هیدروکینون در آزمایشگاه شامل ترکیب یک ماده، به طور معمول بنزن یا فنل، با یک ماده شیمیایی دیگر برای شروع واکنش در محل تولید هیدروکینون می باشد که همراه با محصولات جانبی است. هیدروکینون خود نتیجه یک مکانیسم ردوکس است که سایر مولکول ها را درگیر می کند.

هیدروکینون همچنین می تواند از طریق سه فرآیند شیمیایی تولید شود که شامل واکنش های اکسیداسیون، احیا و آلکیلاسیون می باشد. در مرحله اول، می تواند توسط اکسیداسیون فنل تولید شود.

در مرحله دوم، اکسیداسیون آنیلین با دی اکسید منگنز در شرایط اسیدی و به دنبال آن کاهش با غبار آهن در محیط آبی انجام شود.

سرانجام، آلکیلاسیون بنزن با پروپیلن برای ایجاد ایزومر پارا -دی-ایزوپروپیل بنزن، علاوه بر ایزومرهای دیگر، که اکسید شده و دی هیدرو پراکسید مربوطه را تولید می کند، متعاقباً با اسید برای تولید هیدروکینون تصفیه می شود.

سمیت و عوارض هیدروکینون:
هیدروکینون یک متابولیت عمده بنزن است که یک ماده مختل کننده خونسازی و سرطان زا شناخته شده است و با بدخیمی در محیط های شغلی مرتبط است.

قرار گرفتن در معرض هیدروکینون توسط انسان می تواند توسط منابع غذایی، شغلی و محیطی اتفاق بیفتد. در محیط زیست این ترکیب برای موجودات آبزی سمی است اما برای باکتری ها و قارچ ها آنچنان سمیتی ندارد.

شواهد اخیر نشان داده است که هیدروکینون قادر است با ایجاد آسیب در DNA، خطر سرطان زایی را افزایش داده و همچنین پاسخ های ایمنی عمومی را که ممکن است در ایجاد اختلال در واکنش ایمنی میزبان نقش داشته باشد، به خطر بیندازد.

کاربردهای هیدروکینون:
هیدروکینون به عنوان متابولیت اصلی بنزن به دلیل کاربرد گسترده ای که در فعالیت های انسانی و صنعتی دارد، یک ماده شیمیایی فراگیر در محیط است.

می تواند به عنوان یک عامل در حال توسعه در عکاسی، واسطه رنگ، تثبیت کننده در رنگ ها، روغن های الکلی و سوخت موتور استفاده شود. علاوه بر این، از هیدروکینون به عنوان یک آنتی اکسیدان در صنایع لاستیک و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. پماد و صابون هیدروکینون نیز برای روشن سازی پوست مورد باعث فروش هیدروکینون در مقیاس گسترده تر می شود.

گاهی اوقات، سوالاتی در مورد رابطه هیدروکینون و کینون مطرح می شود. از نظر لوازم آرایشی، هیچ شباهتی بین این دو ماده وجود ندارد.

هیدروکینون مشتق کینون می باشد، کینون اصطلاحی است که برای توصیف هر ترکیب معطر دارای دو گروه عملکردی کربونیل مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر، کینین یک آلکالوئید است که از پوست درخت گیاه سانچونا گرفته می شود و یک ماده رایج مقوی در آب است.

آیا هیدروکینون بی خطر است؟
در سال 1982، FDA ایالات متحده هیدروکینون را برای درمان عارضه های پوستی ایمن معرفی کرد. با این حال، چندین سال بعد، برخی از کرم های هیدروکینون پس از اینکه محصولات آنها حاوی جیوه بود از بازار خارج شدند. این مسئله باعث نگرانی عمومی شد و منجر به گزارشات غالباً اغراق آمیزی شد که حاکی از این بود که هیدروکینون سمی، خطرناک و یا سرطانزا می باشد

متخصصان پوست بیان می کنند هیدروکینون بی خطر می باشد، به شرط آنکه از یک محصول معتبر و قابل اعتماد خریداری شده باشد یا آن را با نظارت متخصصان پوست استفاده کنید.

همچنین یک پدیده به نام اوکرونوز یا افزایش رنگدانه ها / تیره شدن پوست وجود دارد که در غلظت های زیاد و با استفاده طولانی مدت توسط هیدروکینون ایجاد می شود.استفاده از فرمولاسیون 2٪ تا 4٪ دو بار در روز و حداکثر 12 هفته بی خطر می باشد.

برخی از متخصصان همچنین بر این باورند که هیدروکینون برای تناسب توزیع رنگدانه های پوست می تواند خیلی خوب عمل کند. برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد این ماده ممکن است باعث افزایش رنگدانه در رنگ های تیره پوست شود.

اگر پوستی متوسط تا تیره دارید، قبل از استفاده از هرگونه کرم هیدروکینون با متخصص پوست خود صحبت کنید.

هیدروکینون یکی از موثرترین مواد روشن کننده پوست در مراقبت از پوست است. با این حال، از نظر علمی اثبات شده است که عوارض جانبی منفی دارد.

از آنجا که هیدروکینون یک ماده رایج در محصول مراقبت از پوست می باشد، بنابراین هر محصول آرایشی حاوی Hydroquinone دارای درجه ایمنی F می باشد. سازمان FDA هشدار داده است که از هیدروکینون و هر محصولی که حاوی آن می باشد خودداری کنید.

خطرات بالقوه هیدروکینون عبارتند از:

  • این ماده سرطان زا و جهش زا است.
  • برای ارگان های مختلف سمی است.
  • قرار گرفتن در معرض هیدروکینون، علائم آرتریت روماتوئید را بدتر می کند.
  • استفاده طولانی مدت می تواند منجر به اختلال پوستی به نام اوکرونوز برون زا می شود.
  • هیدروکینون می تواند باعث واکنش آلرژیک و تحریک پوست شود.
  • چالش های جهانی در مورد هیدروکینون.

روشنی و سفیدی پوست بسیار محبوب و مورد تقاضا است به طوری که این صنعت با بیش از نیمی از فروش در کشورهای آسیایی به یک صنعت بسیار بزرگ تبدیل شده است.ترکیب پماد هیدروکینون و ترتینوئین همچنین برای رفع مشکل جوش صورت بکار می رود.

گزارش 10 ساله Future Markets Insight در مورد بازار محصولات روشن کننده پوست در کشورهای آسیایی از جمله چین، ژاپن، کره و غیره فروش بالای این محصولات را نشان داده است.

در سطح جهانی، صنعت محصولات روشن کننده پوست حدود 13 میلیارد دلار ارزش دارد. کشورهای آسیایی بیش از نیمی از این بازار را با 7 میلیارد دلار به خود اختصاص می دهند که چین 40٪ فروش را به خود اختصاص می دهد.

از دیدگاه فرهنگی، زنان آسیایی با پوست روشن تر به عنوان زنان جذاب تر شناخته می شوند. این استاندارد زیبایی با عنوان "اوراسیا" یا "پان آسیایی" شناخته می شود و دارای امتیازات زیادی از جمله: ازدواج، شغل، وضعیت و درآمد بهتر می باشد. آسیا تنها مکانی نیست که صنعت روشن سازی پوست از افرادی که می خواهند وضعیت اجتماعی خود را بهبود ببخشند سود می برد.

در آفریقای جنوبی نیز روندی مشابه در حال رشد است که در آن زنان با پوست تیره از مواد آرایشی برای روشن شدن رنگ پوست خود کمک می گیرند. طبق گزارشی در سال 2014، از هر سه زن آفریقای جنوبی یک نفر به این محصولات اعتماد کرده اند. پماد هیدروکینون برای جای جوش نیز کاربرد دارد.

اعتقاد بر این است که رنگ پوست روشن باعث بهبود چشم اندازهای شغلی، موقعیت اجتماعی و موارد دیگر می شود. این احتمالاً به دلیل سابقه عمیق نژاد پرستی و استعمار در آفریقای جنوبی است.

علی رغم محبوبیت آن در میان جمعیت آفریقای جنوبی، اکنون بسیاری از این محصولات به دلیل وجود هیدروکینون ممنوع شده اند.

دولت آفریقای جنوبی از تأثیرات جدی سلامتی شامل آسیب پوستی جبران ناپذیر، سرکوب ملانین، ایجاد سوختگی در پوست و سرطان و غیره آگاهی دارد و با تنظیم دقیق هیدروکینون برای محافظت از شهروندان اقداماتی انجام داده است. هیدروکینون همچنین در استرالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا ممنوع شده است زیرا خطراتی برای سلامتی انسان دارد.

برای روشن سازی پوست به جای استفاده از هیدروکینون چه باید کرد؟
در حالی که هیدروکینون محبوب ترین و مسلماً موثرترین ماده روشن کننده پوست است، اما ارزش آن را ندارد که سلامتی خود را به خطر بیندازیم. چندین جایگزین ایمن برای هیدروکینون وجود دارد که می تواند به مدت طولانی و در انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده شود. مواد طبیعی روشن کننده پوست شامل موارد زیر است:

  • عصاره توت.
  • عصاره Madder.
  • ویتامین سی.
  • نیاسین آمید ویتامین (B3).
  • عصاره شیرین بیان.

پوست شما یکی از با ارزش ترین دارایی شماست و باید با احترامی که شایسته آن است با آن رفتار شود. هنگام استفاده از هیدروکینون، همیشه از محصولات شرکتی استفاده کنید که بهترین مواد و بهترین کیفیت محصولات را داشته باشد.

به خاطر سلامتی پوست و بدن خود، از هرگونه محصول هیدروکینون با غلظت بالاتر از 2٪ دوری کنید، مگر اینکه به طور خاص توسط پزشکی برای شما تجویز شده باشد که شرایط پوستی منحصر به فرد شما را درک کرده است.

هیدروکینون ماده ای است که می تواند به شما کمک کند تا پوستی زیبا و حتی قوی داشته باشید، اما تنها در صورت استفاده صحیح و درست از این ماده، این امر میسر می باشد.

پوست شما زیبا است. ملانین زیباست. تقویت زیبایی حق طبیعی شماست، اما نیازی به تغییر شدید رنگ پوست نیست. وقتی گزینه های بی خطر زیادی وجود دارد، نیازی به اعتماد به هیدروکینون نیست تا صورت شما را فوراً براق و روشن کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>