اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پندی متالین (pendimethalin) یک علف کش انتخابی پس رویشی است که برای کنترل علف های هرز در مزارع عدس توتون، گلرنگ و تاکستان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پندی_متالین

این علف کش متعلق به گروه سموم دی نیتروآنیلین ها است که با نام تجاری استامپ نیز در بازار خرید و فروش می شود.

این علف کش پس از جذب از طریق ریشه و ساقه با مهار تقسیم سلولی بسیاری از علف های هرز خصوصا انواع پهن برگ را از بین می برد. این سم قادر به کنترل مجموعه علف های هرز سبز شده است ولی تأثیری بر بوته های تکی ندارد.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید.

مکانیسم اثر سم علف کش پندی متالین (استامپ):
این علف کش پس از محلول پاشی بر روی علف های هرز سبز شده با جلوگیری از تقسیم سلولی به سرعت باعث مرگ گیاهان می شود.

این سم به صورت پیش کاشت یا پیش رویشی و مخلوط با خاک مورد استفاده قرار می گیرد و پس از چند روز توسط آبیاری یا بارندگی وارد خاک شده و رشد علف های هرز را کنترل می کند.

کاربردهای سم علف کش پندی متالین (استامپ):
پندی متالین در ایران برای کنترل رشد علف های هرز بعد از کشت محصول و قبل از سبز شدن علف های هرز در مزارع توتون و گلرنگ و در تاکستان ها قبل از سبز شدن علف های هرز یک نوبت در سال مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش در سایر کشورها برای کنترل رشد علف های هرز باریک برگ یک ساله در مزارع سبزیجات و صیفی جات، باغ های درختان میوه دانه دار و هسته دار، گلخانه های پرورش گیاهان زینتی، مزارع دانه های روغنی، حبوبات و غلات استفاده می شود.

استفاده از علف کش استامپ برای کنترل رشد علف های هرز در جو بهاره، هویج، کاهو، تره فرنگی، هویج وحشی، جعفری، نخود فرنگی ذرت علوفه ای، سیب زمینی، پیازها، لوبیا در مراحل اولیه رشد، برای کنترل علف های هرز در مزارع کدوئیان قبل از نشاء و برای مزارع غلات قبل از ظهور برگ پرچم، برای باغ انگور، مزرعه نیشکر و رازک قبل از باز شدن جوانه ها و برای کنترل علف های هرز مزارع توت فرنگی قبل از گلدهی صورت می گیرد.

مقدار و نحوه مصرف سم علف کش پندی متالین (استامپ):
این سم برای محصولات زراعی 3 تا 4.5 لیتر در هکتار و در تاکستان ها 5 لیتر در هکتار به صورت پیش رویشی استفاده می شود.

پندیمتالین را می توان به صورت مخلوط با ایزوپروتورن و کلوروتورن مورد استفاده قرار داد. این آفت کش برای کنترل علف های هرز در مزارع کاشت ذرت علوفه ای، در اختلاط با آترازین نیز قابل استفاده است.

در صورت تمایل به استفاده از این علف کش باید قبل از کاشت اقدام به اختلاط بقایای گیاهی با خاک کنید. حداکثر دفعات سممپاشی با این علف کش برای هرمحصول یک بار است ولی برای تره فرنگی می توانید تا 2 مرتبه از آن استفاده کنید.

برای اثرگذاری بهتر این علف کش وجود رطوبت کافی در سطح خاک تا مدتی بعد از سمپاشی ضروری است. بهترین زمان استفاده از پندی متالین در باغ های میوه در پائیز و بهار و مواقعی است که درختان در خواب هستند.

از مصرف این سم در مزارع سورگوم و ذرت دانه ای خودداری کنید و در صورت استفاده، بذر سورگوم را به مواد ایمن کننده مخصوص بذر آغشته کنید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش پندی متالین (استامپ):
بهتر است در کشت بهاره نخود از علف کش استامپ در اختلاط با سیانازین استفاده شود. این سم در کنترل قیاق بذری، سوروف، نشانه واش نیز موفق عمل کرده است.

این علف کش را می توانید پس از کاشت و آماده نمودن بستر سیب زمینی و مرزبندی مزرعه به صورت مخلوط با سیانازین یا متریبوزین استفاده کنید ولی بسته به نوع واریته ممکن است استفاده از سیانازین یا متریبوزین محدود شود. درمزارع کشت سیب زمینی این علف کش باید 7 روز قبل از ظهور اندام های هوایی مورد استفاده قرار بگیرد.

این علف کش در مزارع پیاز بعد از کاشت و قبل از رویش پیاز و علف های هرز تا حداکثر 1.5-1 برگی علف های هرز باریک برگ و 2 برگی شدن پهن برگ ها قابل مصرف است.

در زمان مصرف این علف کش بذر پیاز نباید در عمق کمتر از 3 سانتی متر کشت شود. همچنین در صورت کشت پیاز در خاک های شنی سبک یا وقتی روی پیاز با ماسه پوشیده شده است احتمال خسارت با این علف کش وجود دارد.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش پندی متالین (استامپ):
اثر علف کش پندی متالین در خاک هایی با بیش از 6% ماده آلی کاهش یافته و زمانی که ماده آلی بیش از 10% است نباید از این علف کش استفاده کنید. در شرایط آب و هوایی خشک در بهار در صورتی استفاده می شود که بارندگی رخ دهد.

خطر آبشویی این علف کش کم است و نسبتا بی خطر است. سمیت استامپ برای پستانداران 1250 میلی گرم بر کیلوگرم است. از آلوده کردن آب های سطحی برکه ها و آبگیرها با این علف کش خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم علف کش پندی متالین (استامپ):
هنگام سمپاشی از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، دستکش، کلاه و عینک استفاده کنید تا احتمال مسمومیت کاهش یابد.

در صورت بروز علائم مسمومیت از قبیل تهوع، سردرد و سرگیجه با در دست داشتن برچسب سم فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>