اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برودیفاکم ( برودیفاکوم) یک سم موش کش و جونده کش با اثرات ضد انعقادی و از نسل دوم آنتی کوآگولانت ها است که سبب خونریزی داخلی و در نهایت مرگ جانور می شود.

این موش کش نسبت به سایر سموم موجود در بازار بسیار قوی است و فقط یک بار مصرف آن باعث از بین رفتن موش ها و سایر جوندگان می شود.

این سم اثر مسمومیت تاخیری داشته و طی 5 تا 7 روز باعث مرگ جونده خواهد شد بنابراین احتمال پدیده پس زدن سم توسط این موجودات تقریبا صفر است و حتما جونده را از بین می برد. این جونده کش را می توان برای کنترل موش های انباری، کشاورزی و خانگی مورد استفاده قرار داد.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار بسته به وزن بسته بندی و شرکت تولید کننده متفاوت است و می توانید به راحتی آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی و داروخانه های دامپزشکی تهیه نمایید.

مکانیسم اثر سم موش کش و جونده کش برودیفاکم (برودیفاکوم):
برودیفاکوم یک ماده ضد انعقاد قوی است که با مهار فعالیت آنزیم ردوکتاز مانع تبدیل ویتامین K1 اکسپوکساید به ویتامین K1 می شود.

در نتیجه این مهار ذخایر ویتامین K1 در بدن کاهش می یابد که یک پیش فاکتور برای انعقاد خون است. بنابراین این سم با اختلال در انعقاد خون باعث خونریزی داخلی و مرگ تدریجی جوندگان می شود.

پس از مصرف این سم طی چند روز علائم مسمومیت ظاهر می شود بنابراین جوندگان دیگر متوجه سمی بودن طعمه ها نشده و با ادامه مصرف همه آنها به تدریج از بین می روند. این روند احتمال بروز مقاومت را نیز کاهش می دهد.

مقدار و موارد مصرف سم موش کش و جونده کش برودیفاکم (برودیفاکوم):
این جونده کش را می توانید برای انواع موش خانگی، موش صحرایی یا رت در منازل، مزارع، مرغداری و دامپروری ها و مکان های صنعتی مورد استفاده قرار دهید.

این سم به شکل پلت های مخلوط با غلات تهیه می شود و برای از بین بردن جوندگان باید آن را به میزان 2 گرم در هر مترمربع در مسیر جوندگان قرار دهید. در محیط باز مانند سطح مزارع طعمه گذاری را حداکثر 5 کیلوگرم در هر هکتار انجام دهید.

برای کنترل موش صحرایی و در صورت استفاده از تله تونلی یا طعمه گذاری در درون لوله پلاستیکی می توانید در هر لوله 200 - 100 گرم و برای موش خانگی 50 - 20 گرم به صورت طعمه گذاری استفاده کنید. در انبار غله برای طعمه گذاری در درون تله تونلی یا داخل لوله پلاستیکی در هر لوله به میزان 500 - 200 گرم استفاده شود.

ملاحظات اختصاصی سم موش کش و جونده کش برودیفاکم (برودیفاکوم):

  • در مکان های مسقف بهتر است طعمه گذاری را در درون لوله پلاستیکی یا تله تونلی انجام دهید.
  • لاشه موش های تلف شده را پس از جمع آوری سوزانده یا دفن کنید تا از مسمومیت ثانویه جلوگیری شود.

ملاحظات زیست محیطی سم موش کش و جونده کش برودیفاکم (برودیفاکوم):
میزان سمیت این موش کش برای پستانداران 4/0-2/0 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 6/11-3/0 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 16/0-05/0 و برای دافنی ها 34/0 میلی گرم بر لیتر است.

این موش کش در برابر تابش نور آفتاب مقاوم است و انتشار آن در خاک محدود است. این سم در آب نامحلول است بنابراین با قرار گرفتن در خاک جذب گیاهان نمی شود و می توان با خیال راحت از آن در کنترل جوندگان زمین های زراعی استفاده کرد.

ملاحظات عمومی موش کش و جونده کش برودیفاکم (برودیفاکوم):
حتما برای طعمه گذاری از دستکش استفاده کنید تا طعمه ها بوی انسان نگیرند چون در این صورت جوندگان آنها را مصرف نخواهند کرد.

در زمان طعمه گذاری از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کرده و در صورت تماس طعمه با پوست محل را با آب و صابون شستشو دهید.

در صورت مصرف اتفاقی یا عمدی این سم فورا به مراکز مراجعه کنید. پادزهر این سم ویتامین K1 است که به صورت خوراکی یا تزریق وریدی به صورت دوزهای منقسم تجویز می شود.

سم را دور از دسترس کودکان، حیوانات و دام های اهلی و دور از نور مستقیم خورشید در محلی با تهویه مناسب نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حنیف نوری :
سلام من از مرگ موش برودیفاکوم خوردم ولی هیچیم نشد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>