اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروپارژیت (امایت) یک کنه کش غیر سیستمیک با اثرات گوارشی - تماسی است که به خوبی بسیاری از کنه ها را کنترل می کند.

پروپارژیت

این سم متعلق به سموم گوگردار با اثرگذاری قوی و طولانی مدت است که می توان برای بسیاری از محصولات زراعی و درختان از آن استفاده کرد.

از ویژگی های مهم کنه کش پروپارژیت که با نام تجاری امایت نیز شناخته می شود این است که می تواند کنه های مقاوم به سموم ارگانوفسفره را نیز از بین ببرد.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوسانات قیمت ارز تغییر می کند و از فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است.

مکانیسم اثر سم کنه کش پروپارژیت (امایت):
این سم از گروه سولفیت ها است و با مهار آنزیم سنتز کننده ATP میتوکندریایی و اختلال در چرخه تولید انرژی این آفات گیاهی را از بین می برد. امایت علاوه بر اثرات تماسی - گوارشی از طریق تنفسی نیز بر کنه ها تأثیر گذاشته و آنها را از بین می برد.

پروپارژیت برای کنترل حالات متحرک طیف وسیعی از کنه­ های گیاهی از جمله خانواده­ های تترانیخیده، تنوئیپالپیده و اریوفیده موثر است و با اثر ضربه ای و قوی این آفات گیاهی در محصولات باغی و زراعی از بین می برد.

پروپارژیت پس از سمپاشی تا حدودی به لایه های خارجی برگ نفوذ می کند و ماندگاری خوبی روی سطح برگ ها دارد.

موارد مصرف سم کنه کش پروپارژیت (امایت):
این آفت کش را می توان برای کنترل کنه تار عنکبوتی پنبه، چغندر و سویا، کنه پاکوتاه چای، کنه دو لکه ای لوبیا، کنه قرمز اروپایی درختان میوه، کنه پسته و حبوبات، کنه دو نقطه ای درختان جنگلی و گیاهان غیر مثمر و کنه قرمز اروپایی درختان سیب مورد استفاده قرار داد.

علاوه بر این می توان از این حشره کش برای کنترل کنه ها در محصولاتی مانند انگور، درختان میوه آجیلی، درختان میوه دانه دار و هسته دار، مرکبات، سبزیجات، گوجه فرنگی، پنبه، ذرت، حبوبات و گیاهان زینتی استفاده کرد.

مقدار مصرف سم کنه کش پروپارژیت (امایت):
برای کنترل کنه های پنبه و سویا 1.5 لیتر در هکتار، برای چغندر یک لیتر در هکتار، درختان میوه و پسته یک در هزار، برای حبوبات 2 لیتر در هزار، برای چای 2/1 در هزار و برای درختان جنگلی و مزارع لوبیا 1 در هزار توصیه می شود.

روش مصرف سم کنه کش پروپارژیت (امایت):
بهترین زمان برای استفاده از این کنه کش سمپاشی پیش بهاره یعنی از آغاز تورم جوانه تا قبل از باز شدن جوانه است. سمپاشی دوم را می توانید با مشاهده 3 تا 5 عدد از مراحل متحرک کنه بر روی برگ محصولات مختلف در هر زمانی انجام دهید.

ملاحظات اختصاصی سم کنه کش پروپارژیت (امایت):
این سم را برای محصولاتی مانند به، توت فرنگی، پنبه، گلابی، رز، ، حبوبات و مرکبات با احتیاط استفاده کنید چون اگر ارتفاع آنها کمتر از 20 سانتی متر باشد باعث گیاه سوزی خواهد شد.

برای کسب نتایج بهتر سمپاشی را اوایل صبح انجام داده و همواره تناوب سموم را برای پیشگیری از مقاومت رعایت کنید. دوره کارنس این سم 15 روز است.

توجه داشته باشید که این حشره کش در مجاورت مواد قلیایی و اسیدی قوی تجزیه شده و تأثیرگذاری آن از دست می رود. قابلیت انحلال این ترکیب در آب 632 میلی گرم در لیتر و نیمه عمر آن در خاک با PH نرمال 80 روز است.

توجه داشته باشید که این سم با روغن های قلیایی جهت محلول پاشی زمستانه و تابستانه و نیز سمومی که حاوی مقدار زیادی حلال روغنی قابل اختلاط نیست.

ملاحظات عمومی سم کنه کش پروپارژیت (امایت):
هنگام سمپاشی از وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک، عینک و دستکش استفاده کرده و از خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار در طول سمپاشی خودداری کنید.

در صورت مشاهده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، ضعف عمومی، تنگی نفس، دل پیچه و تهوع فورا به پزشک مراجعه کنید. پادزهر اختصاصی این سم فنوباربیتال است که توسط پزشک تجویز می شود.

سم را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>