اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فنازاکوئین (پراید) کنه کشی تماسی با اثر ضربه ای برای کنترل تمام مراحل رشد کنه ها است.

این حشره کش متعلق به گروه به کینازولین ها است و با مهار متابولیسم و جلوگیری از تفریخ تخم ها این آفات گیاهی را از بین می برد.

فنازاکوئین با اکثر گیاهان سازگار است و می توان آن را برای جلوگیری از مقاومت به شکل متناوب با سموم دیگر مورد مصرف قرار داد.

قیمت خرید و فروش فنازاکوئین که با نام تجاری پراید نیز شناخته می شود به فاکتورهای مختلفی از جمله تغییرات قیمت ارز بستگی دارد و در همه فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است. 

مکانیسم اثر سم کنه کش فنازاکوئین (پراید):
این آفت کش با مهار زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری کنه ها را از بین می برد که از این نظر مکانیسم آن شبیه حشره کش های طبیعی گروه روتنون است.

فنازاکوئین به صورت محلول سوسپانسیون 20% در دسترس است و با اثر ضربه ای به سرعت و برای مدت طولانی بر روی تمامی مراحل رشد کنه از لارو و پورگی تا کنه بالغ موثر است.

موارد مصرف سم کنه کش فنازاکوئین (پراید):
این سم را می توانید برای کنترل کنه های جنس Tetranychus، Eotetranychus، Panonychus و برخی از کنه های Eriophidمورد استفاده قرار دهید.

این حشره کش برای از بین بردن کنه محصولاتی مانند سیب، مرکبات، پنبه، انگور و گیاهان زینتی موثر است و تا حدودی کنه زنگ را نیز کنترل می کند.

لازم به ذکر است که فنازاکوئین در دوز بالا خاصیت حشره کشی دارد و می توان آن را برای کنترل انواع شته، تریپس، پسیل و مگس سفید مورد استفاده قرار داد.

مقدار و موارد مصرف سم کنه کش فنازاکوئین (پراید):
برای کسب بهترین نتیجه محلول پاشی یکنواخت با سم جهت پوشش کامل شاخ و برگ های گیاهان توصیه می شود. برای سمپاشی به ازاء هر 0٫5 لیتر فنازاکوئین باید 500 لیتر آب اضافه شود. روش استفاده از این سم در ادامه ذکر شده است:

  • کنترل انواع کنه های تارتن و کنه قرمز اروپایی در درختان میوه (سیب و گلابی) 0٫4 تا 0٫5 لیتر در هزار لیتر آب.
  • جهت کنترل کنه قرمز مرکبات 0٫4 تا 0٫5 لیتر در هزار لیتر آب.
  • جهت کنترل پسیل پسته 0٫75 تا 1 لیتر در هزار لیتر آب.
  • انواع کنه های تارتن در انگور 0٫75 لیتر در هزار لیتر آب.
  • کنه های تارتن در پنبه، سویا، چغندرقند، گیاهان زینتی، سبزی و جالیز 0٫4 تا 0٫5 لیتر در هکتار.
  • برای کنترل شته در پنبه 0٫75 تا 1 لیتر در هکتار.

ملاحظات اختصاصی سم کنه کش فنازاکوئین (پراید):
برای کنترل تخم های تابستانه کنه ها می توان آن را با روغن مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد مقاومت در هر فصل فقط یک بار می توانید از این آفت کش استفاده کنید و می توان به تناوب آن را با سایر کنه کش­ ها غیر مشابه مصرف نمود.

برای مثال از مصرف فن پیروکسی میت 5% بعد از سمپاشی با فنازاکوئین به دلیل مکانیسم اثر مشابه بر روی درختان میوه خودداری کنید و از سمومی با مکانیسم اثر متفاوت مانند پروپارژیت، هگزی تیازوکس استفاده نمایید.

هرچند توصیه می شود فنازاکوئین را به تنهایی مصرف کنید اما این سم با اکثر حشره کش ­ها و قارچ کش­ ها به جزء سموم قلیایی مانند بردو قابل اختلاط است.

میزان سمیت این کنه کش برای پستانداران 134 میلی گرم بر کیلوگرم و برای پرندگان 1747 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 3.8 و برای دافنی 4.1 میلی گرم بر لیتر اعلام شده است.

بنابراین برای آسیب نرسیدن به آبزیان هرگز ظروف آلوده سم را در آبهای جاری شستشو ندهید و از سمپاشی در مجاورت آبهای جاری و دریاچه ها خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم کنه کش فنازاکوئین (پراید):
هنگام استفاده از این سم مانند سایر سموم از لباس کار، عینک، ماسک و دستکش استفاده کنید. در صورت بروز علائم مسمومیت از جمله سردرد، تهوع، سرگیجه و اختلال در بینایی فورا با در دست داشتن برچسب سم به پزشک مراجعه کنید.

در حین سم پاشی از خوردن و آشامیدن و استفاده از دخانیات خودداری کنید تا احتمال مسمومیت کاهش یابد. سم را در انبارهای خشک و خنک، دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>