اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هگزی تیازوکس (Hexythiazox) که با نام تجاری نیسورون نیز شناخته می شود یک کنه کش غیر سیستمیک با اثرات تماسی - گوارشی است.

نیسورون

این حشره کش با ویژ گی نفوذی مناسب به داخل برگ ها بر روی تخم، لارو و پوره کنه ها بسیار تأثیرگذار است و به سرعت آنها را از بین می برد.

کنه ها یکی از آفات گیاهی به شدت آسیب رسان هستند که باعث تضعیف گیاهان، ریزش برگ ها و خشک شدن آنها می شوند.

اگر بر روی برگ گیاهان یا محصولات زراعی خود نقاط زرد یا قهوه ای مشاهده کردید حتما به وجود کنه ها شک کنید و به دنبال تارهای شبکه ای در زیر برگ ها و ساقه های گیاه باشید. با دیدن علائم فوق شما نیاز به یک کنه کش دارید تا این حشرات کنترل کند و از آسیب بیشتر گیاهان پیشگیری کند.

هگزی تیازوکس با تأثیرگذاری عالی می تواند به سرعت این آفات را از بین ببرد. قیمت خرید و فروش این آفت کش در بازار ایران بسته به نوسانات قیمت ارز متفاوت است و به راحتی از فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری می باشد. 

مکانیسم اثر سم کنه کش هگزی تیازوکس (نیسورون):
هگزی تیازوکس کنه کشی متعلق به گروه سموم ایزوتیازولیدین است که به صورت مایع امولسیون شونده در بازار موجود است.

این سم تماسی - گوارشی تخم، لارو و پوره کنه ها را کنترل می کند ولی تأثیر کمی روی کنه های بالغ دارد. نیسورون همچنین باعث عقیمی تخم کنه ها شده و تحت تأثیر این سم کنه های ماده نمی توانند تخم های زنده تولید کنند.

مقدار و موارد مصرف سم کنه کش هگزی تیازوکس (نیسورون):
این آفت کش را جهت از بین بردن تخم های زمستانه کنه ها باید در اواخر زمستان مورد استفاده قرار دهید که زمان باز شدن تخم ها است.

همچنین بهترین زمان مصرف این کنه کش در فصل فعالیت حشرات موقعی است که اکثر جمعیت کنه ها در حالت تخم یا پورگی هستند.

هگزی تیازوکس خصوصاً برای کنترل کنه های جنس Pananychus و Tetranychus روی درختان میوه - مرکبات و انگور، سبزیجات، پنبه و گیاهان زراعی بسیار مفید و موثر است و افزودن 1 تا 1.5 لیتر روغن سوپراویل باعث افزایش عملکرد آفت کش می شود.

برای کنترل کنه قرمز مرکبات 50 تا 75 گرم سم را با صد لیتر آب و یک لیتر روغن مخلوط کرده و مورد مصرف قرار دهید. بهترین زمان سمپاشی با نظر کارشناس تعیین می گردد. برای جلوگیری از ایجاد مقاومت در حشرات می توانید به تناوب از آفت کش های دیگر با مکانیسم متفاوت استفاده کنید.

ملاحظات اختصاصی سم کنه کش هگزی تیازوکس (نیسورون):
اگر جمعیت کنه های بالغ در مزرعه یا گلخانه خیلی زیاد باشد می توانید این حشره کش را با یک کنه کش موثر بر کنه های بالغ مانند فن پیروکسی میت و آبامکتین به صورت ترکیبی استفاده کنید.

هگزی تیازوکس در صورت مصرف صحیح و رعایت دوز توصیه شده روی گیاهان هیچ اثر سوئی ندارد و می توان آن را با اکثر حشره کش ها، قارچ کش ها و روغن ها مخلوط کرد.

حلالیت این سم در آب با دمای 25 درجه سانتی گراد 5/0 گرم در لیتر است و در مقابل گرما، نور، هوا، محیط های اسیدی و قلیایی پایدار است.

فاصله زمانی از آخرین سمپاشی تا برداشت محصول یا دوره کارنس سم در درختان میوه حداقل 14 روز است. برای کنترل کنه قرمز مرکبات جهت تأثیرگذاری بیشتر توصیه می شود که این سم همراه با 1 درصد روغن مورد استفاده قرار بگیرد.

ملاحظات عمومی سم کنه کش هگزی تیازوکس (نیسورون):
هنگام سمپاشی حتما از وسایل حفاظتی مانند ماسک، کلاه، دستکش و لباس مخصوص استفاده کنید و در طول مدت سمپاشی از خوردن، آشامیدن و استعمال سیگار خودداری کنید.

در صورت وجود علائم مسمومیت که شامل سرگیجه و سردرد است با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. این سم پادزهری ندارد.

نیمه عمرمحلول آبی این حشره کش در مقابل نور خورشید 7 تا 16 روز است. سمیت گوارشی و پوستی این آفت کش برای انسان و جانوران خونگرم پایین است و برای کنه های شکارگر و حشرات مفید بی خطر و غیر سمی است.

شرایط نگهداری هگزی تیازوکس:
آفت کش را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان، حیوانات خانگی و به دور از مواد غذایی نگه داری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>