اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلوفنوکسورون (Flufenoxuron) یک حشره کش بنزوئیلوره و عضو گروه مونوکلروبنزن ها است که در رشد کنه ها و حشرات اختلال ایجاد می کند.

کاسکید

این ماده از یک دی فنیل اتر به دست می آید. این حشره کش به شکل پودر کریستالی سفید رنگ است که در آب محلول نیست، قابل اشتعال و اکسید کننده هم نمی باشد.

این سم برای انسان و پستانداران سمیت کمی دارد ولی برای ماهی ها به دلیل تجمع زیستی بسیار خطرناک است.

فلوفنوکسورون یکی از سمومی است که مدت زیادی نیست در اتحادیه اروپا تأیید شده است. این حشره کش غیر فرار است و انتظار نمی رود به آب های زیرزمینی نفوذ کند.

قیمت خرید و فروش فلوفنوکسورون به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و با نام کاسکید نیز در بازار شناخته می شود.

مکانیسم اثر سم حشره کش فلوفنوکسورون (کاسکید):
این ترکیب حشره کش - کنه کش برای کنترل حشرات و کنه ها روی میوه ها، درختان انگور و گیاهان زینتی استفاده می شود. این سم تنظیم کننده رشد کنه ها است و از طریق تداخل در تشکیل کیتین، آفات گیاهی را از بین می برد.

اگرچه این سم برای از بین بردن حشرات بالغ مورد استفاده قرار نمی گیرد اما نسبت بسیار زیادی از تخم های گذاشته شده توسط حشره بالغ که در معرض این حشره کش قرار گرفته است از بین خواهد رفت.

این حشره کش علاوه بر تداخل در رشد حشرات و کنه ها با اثرات تماسی - گوارشی نیز عمل می کند و بسیاری از لاروهایی که در معرض سم قرار می گیرند در مرحله پوست اندازی و رشد بعدی می میرند. حشرات بالغ تحت معرض سم نیز نمی توانند تخم های با دوام تولید کنند.

کاربرد سم حشره کش فلوفنوکسورون (کاسکید):
این سم در برابر طیف وسیعی از گونه های آفت از جمله مورچه ها، سوسک ها، کک ها و پشه ها آزمایش شده است و نشان داده شده که کنترل بسیار گسترده ای را با نرخ دوز فوق العاده کم فراهم می کند.

فلوفنوکسورون همچنین به دلیل شیوه جدید عملکرد خود می تواند عملکرد چشمگیری در برابر سویه های مختلف آفت ایجاد کند که در برابر سایر حشره کش ها مقاومت نشان داده اند.

این حشره کش برای کنترل مراحل نابالغ بسیاری از کنه های فیتوفاگ Aculus، Brevipalpus، Panonychus، Phyllocoptruta، Tetranychus spp و آفات حشرات موجود در درختان میوه، درختان انگور، مرکبات، چای، پنبه، ذرت، لوبیای سویا، سبزیجات و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به نوع محصول و آفات حدود 25-200 گرم در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش فلوفنوکسورون (کاسکید):
میزان سمیت این آفت کش برای پستانداران 3000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 9/4 میکروگرم در لیتر و برای دافنی ها 04/0 میکروگرم در لیتر است.

این سم برای پرندگان عملاً غیرسمی است اما برای ماهی و دیگر موجودات آبزی بسیار خطرناک است.
این سم در خاک نسبتاً پایدار است اما در حضور نور خورشید به سرعت در سیستم های آبی تخریب می شود. در حالی که سمیت کم برای پستانداران دارد اما پتانسیل بالایی برای تجمع زیستی در ماهی ها دارد.

ملاحظات عمومی سم حشره کش فلوفنوکسورون (کاسکید):
فلوفنوکسورون یک تحریک کننده دستگاه تنفسی شناخته شده است و برای زنبورهای عسل و کرم های خاکی نیز سمی می باشد.

برای استفاده از این سم حتما از وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید و در صورت مشاهده علائم مسمومیت با در دست داشتن برچسب سم فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

این سم را در انبار خشک و خنک به دور از تابش نور مستقیم خورشید، دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در ظروف در بسته نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>