اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برندها و کسب و کارهای موفق و معتبری وجود دارد که توانسته اند جایگاه ویژه ای در سطح جهانی کسب کنند.

شرکت_برتر_جهان

تمامی این شرکت ها و مجموعه های بزرگ یک وجه اشتراک مهم دارند و آن هم این است که با تلاش و آزمون خطاها و تجربه های بسیار به این جایگاه رسیده اند. این کسب و کارها تا به امروز با ارزش میلیاردها دلار پابرجا مانده و به رشد فناوری های دنیا کمک شایانی کرده اند.

کسب و کارهای بزرگی که امروزه در سرتاسر جهان می بینید، روزی کسب و کاری کوچک بوده اند که هم اکنون توانسته اند به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنند.

در ادامه لیستی از 10 شرکت برتر جهان را به شما معرفی خواهیم کرد. جالب است بدانید این شرکت ها همگی در زمینه آی تی و فناوری اطلاعات فعالیت دارند که این خود بیانگر آن است فن آوری های جدید چقدر می تواند اهمیت داشته باشند. همه این شرکت ها برای صاحبان آنها توانسته اند پرسود باشند.

10. شرکت اپل | Apple Company:

  • بنیانگذاران: استیو وزنیاک و استیوجابز.
  • ارزش بازار: 12/720 میلیارد دلار.

شرکت اپل در دهه هفتاد میلادی رایانه های خود را با عنوان اپل 1، اپل 2، اپل 3 و پس از مدتی نیز مکینتاش روانه بازار کرده و به گسترش رایانه های شخصی کمک فراوانی کرد. خطوط تولید هسته ای شرکت اپل دربردارنده دستگاه پخش آی پاد، آی فون، مک بوک ها و کامپیوترهای مکینتاش می باشند.

دوستی استیوجابز 16 ساله و استیو وزنیاک 21 ساله که مهندس کامپیوتر نیز بود، باعث شکل گیری شرکت اپل در تاریخ یکم آوریل سال 1976 شد.

این شرکت که از شرکت های برتر جهان محسوب می شود در سال 2011 با درآمد سالانه بیش از 60 میلیارد دلار به عنوان بزرگ ترین شرکت فناوری در جهان، شناخته شد. در همین سال این شرکت با ارزش 621 میلیارد دلار به عنوان باارزش ترین شرکت در طول تاریخ جهان معرفی شد.

9. شرکت آمازون | Amazon Company:

  • بنیانگذار: جف بزوس.
  • ارزش بازار: 18/802 میلیارد دلار.

فعالیت جدی این شرکت در سال 1995 در زمینه فروشگاه آنلاین کتاب شروع شد. پس از آن به فروش محصولات نو و دست دوم در بستر آنلاین پرداخت.

هم اکنون این شرکت، شرکت برتر دنیا بوده و در زمینه های سی دی، دی وی دی، کتاب، بسته های نرم افزاری و کفش و لباس محصولات خود را عرضه می کند و توانسته بیشترین درصد فروش اینترنتی را در دنیا به خود اختصاص دهد.

بخش بیشتر این فروشگاه را سایت آمازون تشکیل می دهد که شمار زیادی از اجناس و خدمات از همین طریق ارائه می شوند.

8. شرکت بانکداری | JPMorgan Chase:

  • بنیانگذاران: جی پی مورگان چیس.
  • ارزش بازار: 24/332 میلیارد دلار.

این شرکت که در نتیجه ترکیب زیادی از بانک ها و شرکت های خدمات مالی به وجود آمده، در سال 1779 پایه گذاری شده است.

این شرکت آمریکایی و چند ملیتی، از ادغام چیس مهتن بانک و کمیکال بانک می باشد. پس از آن نیز شرکت جی پی مورگان اند کو، هر دو شرکت را خریداری کرد و در نهایت در سال 2000 هر سه موسسه با یکدیگر ترکیب شده و شعبه مرکزی این بانک را در منهتن، ایالت نیویورک به وجود آوردند. این شرکت در حال حاضر بزرگ ترین بانک ایالت متحده بر اساس میزان دارایی محسوب می شود.

در سال 2012 مجله فوربز این بانک را پس از HSBC به عنوان دومین بانک بزرگ جهان معرفی کرد.

7. شرکت علی بابا | Alibaba Company:

  • بنیانگذار: جک ما.
  • ارزش بازار: 25/392 میلیارد دلار.

وب سایت اینترنتی علی بابا شباهت بسیار زیادی با وب سایت ebay دارد که در آن میلیاردها کالا عرضه می شود.

در ماه مارس سال 2013، کاربران چینی توانسته اند 60 درصد کالاهای این وب سایت را خریداری کنند. علی بابا جز 20 وب سایت برتر دنیا شناخته می شود.

این گروه توسط شخصی به نام جک ما در سال 1999 تأسیس شده است. این پرتال در ابتدا با هدف ارتباط برقرار کردن بین تولید کنندگان چینی و مشتریان برون مرزی فعالیت خود را آغاز نمود. بیش از 80 درصد فروش آنلاین در کشور چین توسط گروه علی بابا صورت می گیرد.

6. کمپانی فیس بوک | Facebook Company:

  • بنیانگذار: مارک زاکربرگ.
  • ارزش بازار: 25/413 میلیارد دلار.

پیش از آن که مارک زاکربرگ دانشجوی رشته علوم کامپیوتر و روان شناسی دانشگاه هاروارد باشد، تجربه های مختلفی از راه اندازی شبکه های اجتماعی داشته است.

وی سایت هایی همچون CourseMatch برای پیگیری وضعیت مدرک تحصیلی و Facemash برای تعیین و رده بندی میزان جذابیت افراد را طراحی کرده بود.

پس از مدتی و در ماه فوریه سال 2004، در سن بیست سالگی به همراه جمعی از دوستان خود در دانشگاه، وب سایت The Facebook را طراحی و راه اندازی کرد. حدود یک میلیون و دویست نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد، در 24 ساعت اولیه عضو این وب سایت شدند.

پس گذشت حدودا یک ماه بیش از نیمی از دانشجویان عضویت خود را در سایت فیس بوک به ثبت رساندند. در سال 2018 مارک زاکربرگ پنجمین ثروتمند دنیا شناخته شد.

5. شرکت مایکروسافت | Microsoft Company:

  • بنیانگذار: بیل گیتس.
  • ارزش بازار: 25/789 میلیارد دلار.

همانند شرکت های دیگر مایکروسافت نیز شروع پرقدرت و هیجان انگیزی را داشته است. تولید اولین نرم افزارهای کاربردی برای کامپیوتر که هر کدام دستاوردهای بزرگی را برای شرکت مایکروسافت داشتند، از نقاط عطف این شرکت به حساب می آیند.

ویندوز، برنامه های آفیس، اسکایپ و ده ها نرم افزار دیگر از جمله این موارد هستند. این شرکت در سال 1996 توانست برای اولین بار درآمد 2 میلیارد دلار را تجربه کند.

این رشد تصاعدی درآمد همچنان ادامه داشت تا جایی که حتی وقایع اقتصادی سال های 2008 و 2009 تأثیری منفی بر افزایش درآمد مایکروسافت نداشت. میزان درآمد شرکت در سال 2009 14 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

این شرکت ارزش بسیاری برای محصولاتش قائل هست و به همین خاطر استفاده های غیرقانونی از محصولاتش را تحت پیگرد شدید قانونی قرار داده است. افزایش تعداد کاربران ویندوز برای مایکروسافت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

4. کمپانی برکشایر هاتاوی | Berkshire Hathaway:

  • بنیانگذار: وارن بافت.
  • ارزش بازار: 36/482 میلیارد دلار.

وارن بافت یکی از موفق ترین سرمایه گذاران قرن بیستم شناخته می شود. وی یک کارآفرین، بازرگان و سرمایه گذار اهل آمریکا است.

وارن بافت 99 درصد ثروت خود را از سن پنجاه سالگی به بعد به دست آورده است. او در سال 1962 شروع به خریداری سهام شرکت نساجی برکشایر هاتاوی کرد. هم اکنون نیز وارن بافت، مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره همین شرکت می باشد.

سیستمی که وارن بافت برای سرمایه گذاری روی شرکتش به کار گرفته است «سیستم شناور» می باشد. تصمیم وی ابتدا در این شرکت، متمرکز شدن روی سرمایه گذاری بلند مدت بود که موفق به انجام این کار هم تاکنون بوده است. اما به تازگی تصمیم گرفته که کل سهام شرکت را خریداری کند.

3. شرکت گوگل | Google Company:

  • بنیانگذاران: سرگنی برین و لری پیج.
  • ارزش بازار: 37/737 میلیارد دلار.

واژه گوگل که نام این شرکت است برگرفته شده از کلمه «گوگول» که همان عدد یک و صد صفر جلوی آن می باشد.

پروژه گوگل که یک پروژه تحقیقاتی به شمار می رفت، توسط دو دانشجوی دکترا به نام های لری پیج و سرگنی برین در سال 1996 در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا استارت زده شد. سرگی برین یک کارآفرین آمریکایی یهودی تبار بوده که در روسیه متولد شده است.

لری پیج نیز یک کارآفرین و مبتکر آمریکایی است که به همراه سرگنی برین این شرکت را راه اندازی کرده اند. جالب است بدانید که 95 درصد درآمد بهترین شرکت دنیا از طریق تبلیغات کسب می شود.

2. کمپانی تنست | Tencent Company:

  • مدیرعامل: ما هواتنگ چینی.
  • ارزش بازار: 90/400 میلیارد دلار.

شرکت هلدینگ یک شرکت چینی است که خدماتی را در زمینه های رسانه های گروهی، شبکه های اجتماعی، تجارت الکترونیک، پورتال های وب، مرورگر وب، آنتی ویروس ها و بازی های چند نفره آنلاین ارائه می دهد. این شرکت توسط ما هواتنگ در سال 1998 تأسیس شده است.

هم اکنون (سال 2019) این شرکت پس از آمازون، گوگل، مایکروسافت، اپل و فیس بوک به عنوان هفتمین شرکت بزرگ اینترنتی در جهان در حال فعالیت است.

1. شرکت جانسون اند جانسون | Johnson & Johnson Company:

  • بنیانگذاران: برادران جانسون.
  • ارزش بازار: 99/347 میلیارد دلار.

شرکت جانسون اند جانسون، خدمات خود را از طریق تجهیزات پزشکی، تولید کالا، داروسازی و بسته بندی کالاهای مصرفی ارائه می دهد.

این شرکت توسط ژوزف جانسون با همکاری دو برادر خود یعنی جیمز و ادوارد در سال 1886 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اصلی این شرکت از همان ابتدا تولید دارو برای عصر نوین پس از کشف میکروب ها بود.

شرکت جانسون اند جانسون نخستین تولید کننده لوازم آماده پانسمان از نوع پنبه های جاذب نرم و گازهای پانسمان ضدعفونی شده شناخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>