اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن صنعتی

روغنهای صنعتی به محصولاتی اطلاق می شود که روانکار بوده و می توانند مانع از خراب شدن قطعات مختلف دستگاه های صنعتی شوند بهتر است درباره روغن صنعتی و مزایای استفاده از آن اطلاعات کافی کسب کنیم تا در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشیم حال درباره مزیت روغن صنعتی در این مقاله به بحث پرداختیم.

روغن صنعتی و مزایای استفاده از آن چیست؟

روغن صنعتی دارای انواع بسیار متفاوتی بوده، که با وجود ترکیب شیمیایی مختلف، تقریبا کارایی همه آنها یکسان می باشد. روغن های صنعتی می توانند هم به صورت مایع و هم به صورت جامد در بازار عرضه شوند. هر کدام از آنها می تواند کاربرد مخصوص به خود را داشته باشد. زیرا شرایطی که از انواع روغن صنعتی استفاده می شود، یکسان نمی باشد.

مزایای روغن صنعتی

روغن صنعتی معمولا می تواند باعث بهبود کارکرد دستگاه های صنعتی شده، در نتیجه راندمان کار افزایش می یابد. از طرفی این روغن ها عمر قطعات مختلف دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را افزایش می دهند. زیرا با برخورد و لرزش هایی که در قطعات این ماشین آلات به وجود می آید، به مرور زمان باعث خوردگی و در نتیجه خراب شدن قطعات می شود.

روغن صنعتی باعث حرکت روان و کاهش اصطکاک بین قطعات می گردد، که هم سر و صدای حین کار را کم کرده و هم عمر ماشین آلات صنعتی را بسیار زیاد می کند.بدین ترتیب استفاده از این روغن ها یک امر بسیار مهم و حیاتی بوده، زیرا ماشین آلات صنعتی اغلب دارای قطعات بسیار گران قیمتی می باشند. گاهی لازم است برای تعمیر و یا تعویض برخی از قطعات آنها چندین میلیون تومان هزینه نمود.

بدین ترتیب روغن های صنعتی جزء جدایی ناپذیر از دستگاه های صنعتی می باشند. هر دستگاهی باید به صورت روزانه و یا هفتگی از لحاظ داشتن روغن مناسب چک شود، تا بی روغنی باعث آسیب دیدگی قطعات آن نشود.

کاربرد های روغن صنعتی

مزیت روغن صنعتی معمولا متفاوت است، مثلا در سیستم های هیدرولیکی می توان به وسیله روغن های صنعتی انتقال قدرت را نیز انجام داد.بدین ترتیب اغلب دستگاه هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، مجهز به سیستم هیدرولیک می باشند، که با شیلنگ های مخصوصی، روغن صنعتی را به محل مناسب هدایت می نمایند. پمپ های روغن سرعت و قدرت روغن را تعیین می نمایند.

بدین ترتیب می توان گفت که روغن های صنعتی کاربردهای بسیار گسترده و متنوعی دارند. زیرا معمولا هر دستگاهی که دارای سیستم هیدرولیک بوده، می تواند در صنایع مختلفی کارایی داشته باشد.از روغن های صنعتی می توان در عملیات حرارتی نیز استفاده نموده، زیرا برخی از قطعات دارای مقاومت مناسبی نبوده، می توان آنها را گرم کرده، سپس درون روغن صنعتی قرار داده تا خنک شوند.

بدین ترتیب می توان عمر محصولاتی مانند چکش را تا چند برابر افزایش داد. روغن صنعتی می تواند جهت انتقال حرارت نیز کاربرد داشته باشد، یکی از معروف ترین و ملموس ترین مثال ها برای این مورد، موتورجوش های روغنی می باشند.حرارتی که در سیم پیچ های این موتور جوش ها به وجود آمده، توسط روغن صنعتی به محیط بیرون انتقال داده می شود.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در بالا به آنها اشاره شد، می توان به این نتیجه رسیده که امروزه صنعت بر پایه روغن های صنعتی می چرخد، زیرا اغلب دستگاه های قدیمی و جدیدی که در شرکت های مختلف تولید می شوند، نیاز به روغن برای حرکت روان قطعه ها داشته، از طرفی سیستم هیدرولیک یکی از کاربردی ترین روش های انتقال قدرت بوده، این موضوعات در استفاده بسیار زیاد از انواع روغن صنعتی بی تأثیر نمی باشد.بدین ترتیب شرکت های تولیدکننده روغن باید انواع مختلف از این محصول را تولید و به بازار عرضه نموده، تا مصرف کنندگان با مشکل مواجه نشوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>