اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


روغن صنعتی


روغن صنعتی با گریس چه تفاوتی دارد ؟

گاهی اوقات باید برای اینکه محصولی مناسب برای روانکاری دستگاه مان انتخاب کنیم باید تفاوت انواع روانکارها را بدانیم تا بهترین نورا که عالی ترین عملکرد را روی دستگاه می گذارد انتخاب کنیم در این قسمت می خواهیم از تفاوت دو روانکار روغن صنعتی و گریس برای شما مطالبی را بازگو کنیم.

روغن صنعتی

روغن های صنعتی برای دستگاه های بیشتر به کار می روند که حرکت چرخشی دارند در این نوع دستگاه ها روغن های صنعتی کارایی بیشتری دارند زیرا وقتی دستگاه حرکت می کند و می چرخد روغن صنعتی باعث خنک شدن دستگاه می شودهمچنین روغن های صنعتی برای دستگاه هایی نیز به کار می روند که دمای کاری آنها بالای 200 فارنهایت می باشد.

پایه اصلی روغن های روانکار از نفت ساخته می شوند به همین دلیل روغن صنعتی جزء پرفروش ترین روانکارها به شمار می رود سایر ویژگی هایی که روغن های روانکار دارند را توان اصطحکاک کم_ مقاوم در برابر حرارت و اکسیده نشدن_ روغن های صنعتی قابلیت پاک کنندگی خوبی دارند_ همچنین ویژگی بسیار مهم و اصلی آنها این است که وقتی به طور مداوم کار می کنند به خود و دستگاه رسوبات را جذب نمی کنند

روغن های صنعتی برند های متنوعی دارند یکی از آن ها روغن بهران نام دارد که روغن های بهران خود انواع مختلفی دارد مثل روغن بهران هیدرولیک طرف دار های زیادی دارد و روغن بهران آذرخش که کیفت مناسب و بهران حرارت که فروش زیادی دارد

گریس ها

گریس ها اصولاً مواد جامد یا نیمه جامد هستند گریس ها از یک ماده سفت کننده و یک ماده روان کننده ساخته شده است که حالت روغنی و چرب داردگریس ها از عناصر های زیادی تشکیل شده اند اما اصلی ترین آن ها مواد سفت کننده و مواد روان کننده است.ماده که در روغن گریس سفت کننده نام دارد به روانکاری کمک زیادی می کند در اصل تنها تفاوت روغن های صنعتی و گریس ها در ماده سفت کننده ای است که در گریس وجود دارد.کیفیت گریس ها به مقدار و جنس ماده سفت کننده بستگی دارد

روغن صنعتی با گریس چه تفاوتی دارد ؟

ایا میدانید روغن صنعتی با گریس چه تفاوتی دارد؟ روغن صنعتی و گریس ها هر دو جز روانکارها محسوب می شوند که مواد تشکیل دهنده یکسانی دارند اما تفاوت روغن صنعتی و گریس مربوط به کاربرد آنها می باشد. از این رو استفاده از گریس نسبت به روغن صنعتی دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه این مقاله از سایت اطلس گنج این مطالب را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تعریف گریس و ساختار آن

یک ماده کاملا جامد و یا نیمه جامدی که از مشتقات نفتی و صابون ها و یا ترکیب چند نوع صابون با یکدیگر با داشتن Fillersها یا بدون آن تشکیل شده را گریس می گویند. در واقع گریس ها نوعی روانکار محسوب شده تا با چسبیدن به قطعات متحرک و نیروی جاذبه از قطعات جدا نشوند و بعد از روغنهای صنعتی بیشترین مصرف را در جهان به خود اختصاص داده است. اجزاء تشکیل دهنده گریس شامل سه بخش چربی حیوانی و یا گیاهی، بخش قلیایی و روغن مایع ( روغن های معدنی یا سنتتیک یا ترکیبی از مایعات مختلف) هستند.

گریس ها پایه صابونی داردند و در زمان تهیه گریس الیاف و رشته های صابونی که در داخل روغن ها گرفته شده، به صورت ژلاتینی در می آورند. تفاوت انواع گریس ها با یکدیگر در ساختار الیاف آن می باشد. برای اینکه گریس دوام بهتری داشته باشد به دو عامل بستگی دارد: 1٫ باید نسبت طول الیاف به قطر آن بیش تر شود، 2٫ نوع کریستال آنها: یعنی هرچه کریستال موجود در گریس فشرده تر یا متفرق یا چسبیده تر شود ساختارهای متفاوت تری خواهند داشت که کنترل حرارت در تولید آن موثر می باشد.

مزایا و معایب استفاده از گریس به جای روغن صنعتی

مزایای گریس: استفاده از گریس باعث شده تعداد دفعات روانکاری کاهش یابد و در محل مورد ماندگاری بیشتری داشته باشد. نشتی و چکه کردن روانکار را کاهش می دهد و میزان چسبندگی آن به قطعات در زمانی که دما و فشار بسیار بالاست، بیشتر خواهد بود. استفاده از آن آسان بوده و به سادگی برای سیستم های روانکاری تطراحی و تولید شده است. گریس نوعی دارد که در برابر حرارت مقاوم است که گریس نسوز نام دارد

معایب گریس

در مقایسه با روغن صنعتی به میزان کمتری دستگاه ها را خنک می کند. بسته بندی و انبار داری آن مشکل بوده و همچنین قابل پاک شدن نیست و نمی توان آلودگی های روی سطح های قطعات متحرک را از بین برد. گریس ها در قطعات بسیار ریز دستگاه ها یا مجاری آن نفوذ نمی کند در حالی که این کار توسط روغن صنعتی به خاطر آسان جاری شدنش به سهولت انجام می شود.

از آنجایی که موتورها یک سری مواد را جذب خود کرده و با روغن موتور ترکیب می شوند بهتر است به جای گریس از روانکارهایی مثل روغن صنعتی استفاده کرد تا در مدت های مشخص شده بتوانیم آن را عوض کنیم چرا که گریس به دلیل شکل فیزیکی ای که دارد جداسازی و تخلیه آن از موتورها به راحتی امکان پذیر نیست.

نکاتی درمورد انتخاب گریس ها
در انتخاب گریس باید به نوع آن، مقدار رطوبت موجود در محیط، مقدار دمای عملیات ماشین ها توجه کرد. علاوه بر این موارد تغییرات درجه حرارت نیز اهمیت دارد. گریسی که انتخاب می شود باید از قطعات ماشین در برابر عواملی مانند خوردگی، ساییدگی و زنگ زدگی محافظت کند و با در حین تماس قطعات پلاستیکی و لاستیکی سازگاری داشته باشد. عمر مفید و قابلیت استفاده مجدد گریس نیز جز نکاتی هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>