اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن صنعتی

روغن صنعتی دارای کاربردهای مختلف و خاصی در صنایع مختلف می باشند در صنایع به روغن های صنعتی با ویژگی های مورد نیاز همان صنعت که در بدو تولید به آن اضافه می شود مورد نیاز می باشند برای آشنایی با پرمصرف ترین روغنهای صنعتی با ما همراه باشید.

معرفی پرمصرف ترین روغن های صنعتی؟

روغن صنعتی به روغن هایی با مشخصات فیزیکی و شیمیایی خاصی گفته می شود که از آن ها در صنایع مختلف و به صورت خاص و ویژه استفاده می شود. روغن های صنعتی دارای ویژگی های خاصی هستند و بر اساس مواد ثانویه ای که به آن ها اضافه می شود دسته بندی می شوند و در صنایع گوناگون به کار برده می شوند.

انواع روغن صنعتی تولیدی

روغن صنعتی بر اساس کاربردش در صنعت دارای تنوع بسیار زیادی می باشد.از انواع روغن های صنعتی می توان به روغن های صنعتی مورد استفاده در ترانسفورماتور ها، روغن صنعتی های مخصوص موتور های گردشی و هیدرولیک با ماندگاری به نسبت بالاتر، روغن های مخصوص توربین ها، روغن صنعتی مخصوص دیزل ژنراتور، روغن های صنعتی کمپرسور ها، روغن های مورد نیاز در تجهیزات کارخانجات نساجی، روانکار های مورد استفاده در عملیات های ماشین کاری و برشکاری،

روغن های صنعتی مورد استفاده در دنده های دستگاه های صنعتی بزرگ، روغن های مود نیاز در انتقال حرارت از بخش های مختلف تجهیزات به دیگر قسمت ها، روغن های محافظت کننده از تجهیزات حساس به دما یا ساییدگی، روغن های صنعتی مورد استفاده در ماشین آلات سنگین و … اشاره کرد که هر یک از این انواع روغن ها دارای مزایا و ویژگی های می باشند که در ذیل به آن ها بیشتر می پردازیم.
پرمصرف ترین روغن های صنعتی

روغن های صنعتی مورد استفاده در توربین ها

توربین ها به علت قدرت بسیار زیاد و حرارت حاصل از سنگینی کار نیاز بسیار زیادی به روانکارها یا همان روغن های صنعتی دارند.روغن های مخصوص توربین ها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و روانکارهای فوق العاده به حساب می آیند. این نوع از روغن ها در انواع توربین های آب، بخار، گاز و … به کار برده می شوند و دارای خواص جدا پذیری هوا و آب از روغن می باشند که در این نوع از وسایل بسیار مورد نیاز می باشد.

روغن دنده های صنعتی ویژه

روغن دنده های صنعتی ویژه به طور خاص برای استفاده در جعبه دنده های صنعتی به کار برده می شوند و این نوع از روغن ها دارای خواصی برای کاهش اثر فشار می باشند و معمولا نیز در دستگاه های مختلف صنایعی چون سیمان، فولاد، صنایع نیروگاهی، کاغذ و … مورد استفاده قرار می گیرند.

روغن های صنعتی مورد استفاده در نساجی

در صنعت نساجی به علت ویژگی های خاص دستگاه ها و محصولات به نوعی از روغن ها نیاز می باشد که علاوه بر خاصیت روانکاری و خنک کنندگی بتوانند از ایجاد الکتریسیته ساکن نیز جلوگیری کنند. این روغن ها علاوه بر این کار بسیار مهم در روان کردن ماشین های دوخت اتومات و گردباف نیز کاربردهای زیادی دارند.

روغن های مورد استفاده در صنعت نساجی دارای قابلیت بسیار خوبی برای شستشو با آب هستند و این امر باعث می شود تا هیچ گونه ردی از آن ها در روی پارچه های پنبه ای و یا مصنوعی در هنگام عملیات دوخت باقی نماند.

روغن های صنعتی هیدرولیک و گردشی

روغن های مورد استفاده در ماشین های صنعتی نیز باید دارای خصوصیاتی برابر با این دستگاه ها و ماشین ها باشند. این روغن ها می بایست علاوه بر پایداری حرارتی قابل قبول، خاصیت روانکاری سیستم های دنده بسته، موترهای الکتریکی و پمپ های آن ها، چرخ های زنجیری، دستگاه های پرس سبک و سنگین، سیستم های گردشی و هیدرولیکی و بلبرینگ ها… را به خوبی داشته باشند.

روغن بهران حرارت نوعی روغن است که می تواند حرارت بالا را تحمل کند.این نوع روغن ها می بایست دارای یک امتیاز خاص نیز باشند و آن هم ضد زنگ بودن و ضد اکسیداسیون بودن آن هاست که در این نوع از کاربردشان بسیار حایز اهمیت می باشد.انواع بسیاری از روغن ها وجود دارد مثل روغن بردبار و آذرخش که جز پرطرف دار ترین دسته های روغن های صنعتی می باشد.

روغن های صنعتی ترانسفورمرها

این نوع از روغن ها نیز دارای خواصی خاص می باشند و در هنگام تولید آن ها از موادی استفاده می شود که آن ها را به نوعی عایق الکتریکی خواهد کرد. این نوع از روغن های عایق الکتریکی در ترانسفورمرهای با قدرت بسیار زیاد کارهای چون ضد اکسید و ضد خورندگی، عملیات روانکاری عالی، پایداری حرارتی بالا، سرد کنندگی، جذب گازهای تولید شده زاید، طول عمر و کاربرد زیاد، ولتاژ شکست بالا و …. را انجام می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>