اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فن والریت (Fenvalerate) حشره کشی غیر سیستمیک با اثر تماسی و گوارشی است.

فن والریت از گروه حشره کش های پیرتروئیدهای سنتتیک با قدرت حشره کشی زیاد است که سمیت متوسطی برای انسان دارد.

در حیوانات آزمایشگاهی به دنبال قرار گرفتن در معرض حاد یا کوتاه مدت فن والریت سمیت سیستم عصبی مرکزی مشاهده می شود. این ترکیب کاربردهای زیادی در برابر طیف گسترده ای از آفات از جمله برخی از مخرب ترین انواع آنها دارد.

مکانیسم اثر سم فن والریت:
فن والریت یک سم سریع الاثر است که این تأثیر ربطی به اثر کشندگی آن ندارد زیرا مقدار سم لازم برای ایجاد مرگ و میر معمولاً بسیار بیشتر از مقداری است که برای فلج کردن حشرات مورد نیاز می باشد.

این سم با اثر مهارکنندگی اعصاب باعث افتادن سریع حشرات می شود. فن والریت با افزایش رها سازی گاما آمینو بوتریک اسید(GABA) در ناحیه پیش سیناپسی میزان حساسیت ناحیه پس سیناپسی را به تحریکات عصبی کاهش داده و با ممانعت از انتقال پیامهایی عصبی حشره را از بین می برد.

سم فن والریت توسط لایه کوتیکول حشرات و سطح برگ به راحتی جذب می شود و به دلیل چربی دوست بودن در مقابل باران مقاوم است. خاصیت حشره کشی سومیسیدین به مقدار توصیه شده برای هر آفت و مقدار پوششی که روی سطح برگ ایجاد می کند، بستگی دارد.

تأثیرات اکولوژیک فن والریت:
فن والریت یک سم عالی برای آفاتی است که به حشره کش های ارگانوکلرین، ارگانوفسفره و کاربامات مقاوم هستند. گونه هایی شامل مگس ها، کک ها، کرم های شکاری، برگ خواران، کاترپیلارها، فلس داران و سایر حشرات مکنده با این آفت کش نابود می شوند.

این آفت کش بیشتر برای زنبورها و ماهی ها سمی است. این ماده در برخی از کنسانتره های قابل امولسیون، ULV، پودرهای مرطوب شونده، فرمولاسیون های آهسته رهش، مه های حشره کش و گرانول یافت می شود.

Fenvalerate بیشتر برای کنترل حشرات موجود در مواد غذایی، خوراک دام و محصولات پنبه ای و همچنین برای کنترل مگس ها و کنه ها در انبارها و اصطبل ها استفاده می شود.

این آفت کش گیاهان را تحت تأثیر قرار نمی دهد و برای مدت زمان طولانی فعال است. فن والریت ممکن است پوست و چشم را در حین تماس تحریک کند و در صورت بلع نیز خطرناک است.

موارد مصرف حشره کش فن والریت:
این سم برای طیف گسترده ای از آفات از جمله کنترل آفات در میوه های انگور، زیتون، هوپس، آجیل، سبزیجات، خیار، پنبه، آفتابگردان، غلات، سورگوم، سیب زمینی، چغندر، بادام زمینی، لوبیای سویا، تنباکو، نیشکر، گیاهان زینتی، جنگلی و در زمین های غیر زراعی موثر است.

عوارض فن والریت برای انسان و حیوانات:
تماس پوستی یا استنشاق این سم با عوارضی همراه نیست یا اینکه عوارض خفیفی به دنبال دارد. ولی در پی مصرف زیاد، بیماران ممکن است دچار کما، تشنج و کزاز شدید عضلات شود که چند روز و گاهی اوقات هفته ها طول می کشد تا بهبود یابند.

در صورت تماس پوستی، سوزن سوزن شدن و خارش همراه با اریتم لکه دار روی صورت یا سایر نواحی در معرض دیده می شود که با تعریق یا لمس تشدید می شوند.

این سم در صورت ورود به چشم باعث اشک ریزی و ورم موقت ملتحمه خواهد شد. استنشاق فن والریت باعث تحریک دستگاه تنفسی با سرفه، تنگی نفس خفیف، عطسه و رینوره خواهد شد. در صورت بلع ممکن است باعث تهوع، استفراغ و درد شکم می شود.

سمیت سیستمیک به دنبال بلع مقدار بالای این سم اتفاق می افتد. علائم سیستمیک ممکن است بعد از تماس گسترده پوستی ایجاد شود و عوارض آن شامل سردرد، سرگیجه، بی اشتهایی و ترشح بیش از حد بزاق است.

مسمومیت شدید غیر معمول است ولی باعث ایجاد اختلال در هوشیاری، سفتی عضلات، تشنج و به ندرت ادم ریوی خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>