اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

براساس گزارش تحقیقاتی Plunkett Research، صنعت جهانی مواد غذایی و آشامیدنی در حال حاضر بیش از 8 تریلیون دلار ارزش دارد، که بیش از 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.

مواد_غذایی _آشامیدنی

با وجود اقتصاد ضعیف و کاهش ناگهانی قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در برخی از بازارهای عمده در سال های اخیر، صنعت جهانی مواد غذایی و آشامیدنی همچنان با سرعت در حال رشد است.

درحالی که بزرگ ترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی جهان این بازار را هدایت می کنند.

براساس گزارش تحقیقاتی Plunkett Research، صنعت جهانی مواد غذایی و آشامیدنی در حال حاضر بیش از 8 تریلیون دلار ارزش دارد، که بیش از 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.

با وجود اقتصاد ضعیف و کاهش ناگهانی قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در برخی از بازارهای عمده در سال های اخیر، صنعت جهانی مواد غذایی و آشامیدنی همچنان با سرعت در حال رشد است. درحالی که بزرگ ترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی جهان این بازار را هدایت می کنند.

به گزارش ایانا از " BizVibe "، طبق گزارش 2017 فوربس (2)، نستله غول مواد غذایی سوئیسی، به عنوان بزرگ ترین شرکت مواد غذایی جهان در سال 2017 همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، و پس از آن تولید کنندگان نوشیدنی آمریکایی PepsiCo و Coca-Cola به عنوان بزرگ ترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی جهان در این فهرست جای دارند.

این درحالی است که نستله نزدیک به سه سال متوالی، صنایع جهانی مواد غذایی و آشامیدنی را تحت سلطه خود دارد.

در سال 2017 نستله، تولید کننده شکلات و شیرینی مشهور و از بزرگ ترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی در جهان، بیش از 90 میلیارد دلار امریکا درآمد و 8.6 میلیارد دلار سود طی سال مالی گذشته در کارنامه تجاری خود ثبت کرده است.

10 شرکت مواد غذایی و نوشیدنی برتر جهان در سال 2017 به شرح زیر معرفی شدند.

1 - نستله ( Nestle):
برند سوئیسی، دارای ارزش بازار به مبلغ 229.5 میلیارد دلار که به عنوان از بزرگ ترین شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته شده است. در حال حاضر بیش از 328 هزار کارمند و بیش از 2000 علامت تجاری از جهانی گرفته تا محلی، در 191 کشور در سراسر جهان داراست.

2 - پپسی کولا ( PepsiCo):
دارای دفتر مرکزی در ایالات متحده و ارزش بازار: 159.4 میلیارد دلار است که در سال 1965 تأسیس شد، PepsiCo یکی از بزرگ ترین شرکت های نوشیدنی در ایالات متحده به شمار می رود.

که دارای بیش از 264 هزار کارمند است، PepsiCo دارای مجموعه ای از مواد غذایی و نوشیدنی است که شامل 22 علامت تجاری است به طور که هر کدام دارای فروش خرده فروشی سالانه بیش از یک میلیارد دلار در سال 2016 بوده اند.

3 - کوکاکولا ( Coca-Cola):
دفتر مرکزی در ایالات متحده و دارای ارزش بازار: 182.9 میلیارد دلار است، کوکاکولا، یکی از برندهای ارزشمند و شناخته شده در جهان است، دارایی شرکت Coca-Cola در حدود 21 میلیارد دلار است.

این درحالی است که از طریق بزرگ ترین سیستم توزیع نوشیدنی در جهان، کوکاکولا همچنان پیشگام جهانی در بخش نوشابه های گازدار و نوشیدنی ها به شمار می رود. لازم به یادآوری است که بیش از 1.9 میلیارد وعده نوشیدنی های کوکاکولا توسط مصرف کنندگان در بیش از 200 کشور مصرف می شود.

4 -کرافت هاینز ( Kraft Heinz Company):
دفتر مرکزی در ایالات متحده و ارزش بازار 110.4 میلیارد دلار است. شرکت کرافت هاینز، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی های فرآوری شده در جهان است.

محصولات پیشرو شرکت عبارتند از: سس ها و پنیر و لبنیات، غذاهای محیطی (مواد غذایی که در دمای محیط و خارج یخچال هم می توان نگهداری کرد)، غذاهای یخ زده و سرد و غذای نوزاد.

5- ان هئوزر-بوش اینبو ( Anheuser-Busch InBev):
دفتر مرکزی در بلژیک، ارزش بازار: 213.1 میلیارد دلار است و یکی از شرکت های پیشرو در زمینه نوشیدنی های جهان محسوب می شود. فعالیت های آن شامل تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی است.

6- موندلیز اینترنشنال ( Mondelez International):
دفتر مرکزی در ایالات متحده، ارزش بازار: 67.4 میلیارد دلار است. موندلیز، پیشرو دربخش تولید و بازاریابی برای محصولات میان وعده و نوشیدنی در جهان است.

محصولات شرکت شامل نوشیدنی ها، بیسکویت، وعده های غذایی، شکلات، و آدامس و آب نبات است. مارک های آن شامل Nabisco، Oreo و بیسکویت LU biscuits؛ Cadbury، Cadbury Dairy Milk، شکلات Milka و آدامس Trident و... است.

7- دانون ( Danone):
دفتر مرکزی در فرانسه، ارزش بازار: 42 میلیارد دلار است. یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان جهان در صنعت پردازش مواد غذایی است.

این شرکت در چهار بخش عمده فعالیت می کند: محصولات لبنی تازه، آب، تغذیه نوزادان ( Early life Nutrition) و تغذیه پزشکی ( Medical Nutrition). محصولات آن از لبنیات، نوشیدنی ها، فرمولاسیون غذای نوزاد، گرفته تا غذا با اهداف پزشکی را شامل می شود.

8- دیاگو( Diageo):
دفتر مرکزی در انگلستان، ارزش بازار: 71.2 میلیارد دلار است. Diageo در زمینه مشروبات الکلی با بیش از 200 مارک مشهور در جهان فعالیت می کند.

9 آرچر دانیلز میدلند ( Archer Daniels Midland):
دفتر مرکزی در ایالات متحده، ارزش بازار: 25.6 میلیارد دلار است یکی از پیشگامان در زمینه فراوری غذا و مواد افزودنی غذایی در جهان برای دانه های روغنی، ذرت، گندم، کاکائو و دیگر مواد غذایی و محصولات کشاورزی است. آرچر دانیلز میدلند، اکنون بیش از 32 هزار و 300 کارمند دارد و در بیش از 160 کشور جهان فعالیت دارد.

10- Heineke:
دفتر مرکزی در هلند، ارزش بازار: 23 میلیارد دلار Heineken بزرگ ترین شرکت نوشیدنی آبجوی الکلی در جهان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>