اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرش ها جز اصلی خانه های ایرانی هستند که دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی دارند. امروزه فرش ها جز اساسی ترین کالاهای ضروری بشر محسوب می شوند و دیگر مانند قدیم در دسته بندی کالاهای لوکس قرار نمی گیرد.

فرش_ماشینی

چندین برند برتر تولیدکننده فرش ماشینی در کشور ایران وجود دارد که به صورت حضوری و غیر حضوری می توانید از آن ها خریداری کنید. در ادامه به بررسی و معرفی 10 برند برتر فرش ماشینی در ایران می پردازیم با ما همراه باشید.

تنوع طرح در فرش های ایرانی:
مدل های بسیار زیادی که فرش های ایرانی در طول تاریخ داشته اند، درهر دوره تاریخی فرهنگ مردم را معین می کرده است.

در دوره های مختلف تاریخی از هخامنشیان تا بعد از اسلام طرح های بسیارزیادی از این فرش ها وارد کشور شده است که فرهنگ و تاریخ مردم را به نمایش می گذارد. از جمله طرح هایی از فرش که در تاریخ ثبت شده است می توان به بلوچ، بته جقه، طرح های ترکمن و… اشاره کرد.

از نمونه های جذاب این طرح ها می توان به طرح های شکارگاه اشاره کرد که حتما نمونه های آن ها را در آثار باستانی و تاریخی دیده اید. تنوع طرح در برندهای برتر تولیدکننده فرش ماشینی بسیار زیاد است و بنا به سلیقه خود می توانید هریک از این موارد را انتخاب کنید.

برای خرید فرش باید به نکات زیر دقت داشته باشید:
هزینه ای که قراراست برای خرید فرش ماشینی پرداخت کنید، بسیار زیاد است به همین دلیل باید برای خرید آن باید دقت زیادی داشته باشید.

برای خرید فرش ماشینی باید ملاک های زیادی را مد نظر قراردهید، از جمله مواردی که باید به آن دقت داشته باشید نخ به کاررفته در آن است.

برای مثال آن دسته از فرش هایی که با نخ پلی استر بافته می شوند، شباهت بسیارزیادی به فرش های ابریشمی دارند. البته فرش هایی که با نخ پلی استر بافته می شوند، مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت دارند و هم چنین به مرور زمان دچار سایش می شوند. پس این نوع فرش ها را برای مکان های پررفت و آمد نباید استفاده کرد.

برای خرید فرش مناسب از ده برند برتر فرش ماشینی ابتدا باید انواع فرش ایرانی را بشناسید، تا بتوانید بهترین انتخاب را دراین زمینه داشته باشید.

برای مثال برای فضای باز می توانید از فرش های پلی پروپیلن استفاده کنید. این فرش ها مقاومت بسیارکمی دارند و اما به هیچ عنوان جذاب رطوبت نیستند همین ویژگی نیز سبب می شود تا بتوانید برای فضای باز از آن استفاده کنید.

البته برای انتخاب فرش مناسب باید ویژگی های دیگری نظیر ابعاد، طرح مناسب ویا میزان شانه و تراکم را نیز مدنظرداشته باشید. درادامه به بررسی 10 برند برتر فرش ماشینی در ایران می پردازیم.


1- فرش خاطره کاشان:
شرکت خاطره کاشان جر ده برند برتر تولید کننده فرش ماشینی در ایران است که حاصل فعالیت گروهی مجموعه ای از کارخانجات بافندگی و ریسندگی است. کارخانه های این برند حدود ده سال فعالیت مستمر دارند و در این ده سال موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

تنها بخشی از فرش های تولیدی در این شرکت در داخل ایران به فروش می رسد و مابقی آن صادر می شود. تراکم در فرش ها دارای انواع مختلفی است که دومورد از آن ها را درادامه بررسی می کنیم.

تراکم طولی فرش خاطره کاشان:
منظور از تراکم طولی تعداد گره هایی است که در یک طول زده می شود.روش های مختلفی برای بافت فرش های ماشینی وجود دارد که روی تراکم طولی آن نیز تأثیر بسیارزیادی می گذارد. تراکم طولی را به صورت عامی همان تراکم فرش نیز می نامند.

تراکم عرضی فرش خاطره کاشان:
منظور از تراکم عرضی تعداد نخ های خاب در هرمترمربع است. میزان تراکم عرضی را با شانه بیان می کنند. برای مثال فرش 500 شانه یعنی در هر تراکم عرضی آن 500 گره خواب قراردارد.

2- فرش قیطران:
فرش قیطران از جمله ده برند برتر تولید کننده فرش ماشینی در ایران است که دارای تنوع بسیارزیادی ازنظر طرح و رنگ هستند. می توانید آن ها را در نمونه های 700، 1000، 1200و 1500 شانه خریداری کنید. وی فعالیت خود را از ربع قرن پیش شروع کرده است و در سال 1392 توسعه یافته است.

از اولین روزهای تأسیس این برند روی استفاده از مواداولیه مرغوب تأکید بسیارزیادی داشته است و روی رعایت استانداردهای بین المللی نیز تأکید می کند. این شرکت طی این سال ها پیشرفت بسیارزیادی کرده است و توانسته است جز دسته بندی بهترین تولید کننده های فرش ماشینی در ایران قرار بگیرد.

3- فرش نگین مشهد:
نگین مشهد از بزرگ ترین برندهای تولید فرش ماشینی است که فرش های مرغوب بسیارزیادی را تولید می کند. این شرکت در سال 1371 تأسیس شده است و از آن پس پیشرفت های بسیارزیادی در تولیدات این کشور رخ داده است. البته فرش های تقلبی بسیارزیادی به نام این برند در بازار موجود است که شما باید توانایی تشخیص اصل آن را داشته باشید.

روش های تشخیص فرش تقلبی:
نمی توان مشخصات ویژه و خاصی برای فرش تقلبی بیان کرد. برای تشخیص این موضوع می توانید شناسنامه فرش را مورد بررسی قرار دهید، دراین شناسنامه موارد بسیار زیادی هم چون وزن فرش، الیاف، گره ها، طول پرز و … نوشته شده است.

که اگر هرکدام از این موارد ناقص باشد می تواند نشانه تقلبی بودن فرش باشد. برای مثال از ویژگی های بارز فرش های تقلبی این است که پرز بسیار زیادی می دهد و تا مدت ها بعد از استفاده هنوز هم با نشتن روی آن لباس هایتان پر از پرز خواهدشد.

4- فرش یلدای کویر کاشان:
از بهترین و معروف ترین برند برتر تولیدکننده فرش ماشینی می توان به یلدای کویر کاشان اشاره کرد. این برند می تواند فرش های ماشینی را با کیفیت های متنوع تولید کرده و وارد بازارکند.

این برند در سال 1370 تأسیس شده است و در طی این سال ها توانسته است پیشرفت های بسیارزیادی دراین زمینه داشته است.

5- فرش سورنا:
فرش سورنا هم نیز جز بهترین برند فرش ماشینی در ایران است که تولیدات بسیارمرغوب و با کیفیتی دارد. همین موارد هم سبب شده است تا بتواند سالیان متمادی مشتریان ثابت بسیارزیادی را داشته باشد. این برند حدود سی سال تجربه کاری دارد که فرش های زیادی را در دسته های مختلف با ویژگی های متفاوت را تولید می کند.

برای تولید فرش سورنا از بهترین مواد اولیه و جدید ترین تکنولوژی های جهان استفاده می شود و در سال های پس از تأسیس توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند. تولید فرش در این شرکت طبق استانداردهای بین المللی صورت می گیرد و به فرش های دستباف گونه شباهت بسیارزیادی دارد. که می توانید آن ها را در طرح ها و رنگ های مختلفی بنا به سلیقه خود تهیه کنید.

6- فرش نیاوران:
از جمله بزرگ ترین و بهترین برند تولیدکننده فرش ماشینی می توان به فرش نیاوران اشاره کرد. فرش های کلاسیک این برند شهرت بسیارزیادی دارد و حتما خواهید توانست بنا به سلیقه خود حتما می توانید نمونه جذابی را انتخاب کنید.

این برند دارای ماشین های بافندگی بسیارزیادی برای تولید فرش 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه است که دارای کیفیت بسیاربالایی است.

7- فرش عالی مقام:
فرش عالی مقام جز 10 برند برتر فرش ماشینی در ایران است که در سال 1378 تأسیس شده است و ابتدا تولید خود را با فرش های 500 شانه شروع کرده است. البته در حال حاضر این شرکت در تراکم های 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه نیز فرش های زیادی در طرح های مختلف واردبازارمی کند.

فرش عالی مقام رد سال های اخیر توانسته است نشان استاندارد ملی ایران را کسب کند، و همه محصولات ارائه شده آن گارانتی کیفیت دارند. این فرش ها برای نیاز داخلی تولید می شوند و اما مازاد آن برای کشورهایی نظیر آلمان، بلژیک، عراق و آمریکای جنوبی صادر می کند.

8- فرش محتشم:
فرش محتشم جز ده مارک برتر فرش ماشینی است که در سال 1375 تأسیس شده است. این برند در طی سال های پیشرفت بسیارزیادی داشته است و دلیل این پیشرفت نیز پایبند بودن به استانداردهای لازم بوده است.

این شرکت از بروزترین مواد اولیه برای تولید فرش استفاده می کند وهم چنین دستگاه های بسیاربه روزی دارد که فرش های با کیفیت بالا را تولید می کند.

فرش متحشم دارای کیفیت بسیار بالایی است و هم چنین می توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. خدمات پس از فروش این فرش نیز بسیارمناسب است و همین نیز باعث می شود تا پس از خرید نیز اطمینان کامل را دراین باره داشته باشید.

از جمله سایر ویژگی های فرش محتشم تنوع بالای کارها در آن است که شما به راحتی می توانید فرشی مناسب دکوراسیون منزل خود را خریداری کنید.

9- فرش ستاره کویر یزد:
برند ستاره کویر یزد جز 10 برند برتر تولید کننده فرش ماشینی در ایران است که در سال 1360 تأسیس شده است.

این برند در سطح خاورمیانه جز کارخانه های بسیارفعال در سراسر جهان است که حدود ده کلکسیون جذاب فرش دارد که نظیر آن در تمام دنیا وجود ندارد. فرش هایی که در یک کلکسیون قراردارند، ترکیب رنگی یکسانی دارند.

این شرکت همیشه در برندها و کلکسیون های خود تنوع بسیارزیادی را ایجاد می کند. همین نواوری ها سبب شده است تا در طی این سال ها این شرکت پیشرفت های بسیار زیادی داشته باشد و بتواند در لیست برترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران قرارگیرد.

10- فرش ساوین:
از اولین و برترین برند تولیدکننده فرش ماشینی می توان به فرش ساوین اشاره کرد. این شرکت فرش های بسیارزیادی را تولید کرده و به داخل و خارج از کشور می فرستد. یکی از دلایل محبوبیت این برند این است که طرح های بسیارزیادی را متناسب با سیلقه های متفاوت و امروزی تولید کرده و وارد بازار می کند.

اصالت کالاهای این برند مورد تایید است و برند ساوین کالا با مناسب ترین قیمت را دراختیار مشتریان قرارمی دهد.

محصولات این شرکت از نظر نوع نخ به کاررفته در آن نیز با هم متفاوت هستند از جمله نخ هایی که در فرش های این شرکت به کار می رود می توان به نخ آکریلیک، نخ پلی استر، نخ های پلی پروپیلن و مخلوطی از این دو اشاره کرد.

انتخاب بهترین فرش ماشینی:
امروزه تنوع فرش ماشینی به طرز عجیبی افزایش یافته است به همین دلیل نیز انتخاب فرش مناسب بسیارسخت خواهد بود. بهترین فرش های ماشینی ایران، فرش کاشان است که محبوبیت بسیار زیادی نیز بین مردم دارد.

در شهرکاشان از بروزترین و بهترین ماشین های بافت استفاده می شود که فرش هایی با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند. منظور از فرش کاشان برند خاصی نیست بلکه منظور هر برند و شرکت تولیدی است که در شهر کاشان فعالیت دارد.

برای انتخاب فرش ماشینی موارد بسیارزیادی را باید مد نظر قرار دهید از جمله آن ها می توان به جنس نخ، جنس نخ تار، بافت، تراکم طولی و عرضی و … است.

به صورت کلی هنگام خرید فرش ماشینی ابتدا باید از برندهای معتبری دراین زمینه خرید کنید و سپس این که جنس نخ فرش را چک کنید.بهترین نخ برای فرش ماشینی نخ آکریلیک هیت ست شده و نخ به کاررفته در تاروپود آن نیز از جنس پنبه باشد.

توجه داشته باشید هرچه تراکم فرش بالاتر باشد، کیفیت بسیارزیادی خواهد داشت. مثلا این مسلم است که کیفیت فرش های 1500 شانه از فرش های 500شانه بهتر و بیش تر است.

انواع فرش ماشینی:
فرش های ماشینی انواع بسیارزیادی دارند که برخی از آن ها را درادامه موردبررس قرارمی دهیم:

  • فرش ماشینی آکریلیک: این نوع فرش ها جز بهترین فرش های ماشینی اند که الیاف آن ها صددرصد مشابه پشم است. هم چنین به مرور زمان دچار تغییر نخواهد شد.
  • فرش ماشینی پلی استر: این فرش ماشینی نسبت به نمونه های قبلی ارزان ترند و هم چنین کیفیت پایین تری دارند. این نوع فرش ها را بهتر است برای مکان های کم رفت و آمد خریداری کنیدزیرا طول عمر زیادی ندارند. از مزایای این فرش ها می توان به راحت بودن شست و شوی آن و خشک شدن آسان آن است.
  • فرش ماشینی پروپیلن: این نوع فرش ها از الیاف مصنوعی ساخته شده اند و جاذب رطوبت نیستند.این فرش ها معایبی هم دارند که از جمله ان ها می توان به دیرتر تمیز شدن آن است که در نهایت نیز کیفیت فرش را تغییر خواهد داد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فاطمه درویشی:
عالی بود .
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>