اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن صنعتی

روغن صنعتی ضامن عملکرد صحیح ماشین آلات است این روغنهای صنعتی به دسته ی بزرگی از محصولات گفته می شود که هر کدام از آن ها خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت و مختص خود را برای کاربرد های متفاوت دارد اما همه آن ها خاصیت روانکاوی را دارند.

روغن صنعتی (Industrial Oils) چیست؟

روغن های ساخته شده از نفت در صنعت و خانه ها برای روان کاری ماشین آلات (ماشین آلات، ابزار و غیره) مورد استفاده قرار می گیرند. و از نفت خام امبا، باکو و انواع نفت خام شرقی در تولید آن ها استفاده می شود.

گاهی از روغن های گیاهی (به عنوان مثال، کاستور، خردل و یا کلزا) به عنوان افزودنی، و همچنین به عنوان آنتی اکسید کننده، غلیظ کننده و خاصیت ضد خوردگی برای بهبود کیفیت برای تولید روغن صنعتی استفاده می کنند. طیف وسیع روغن صنعتی همواره با به وجود آمده برند های جدید، به ویژه روغن های سینتیک (به عنوان مثال، سیلیکون، پلی استر و فلورو هیدروکربن)، در حال افزایش است.

دسته بندی روغن های صنعتی و موارد استفاده

روغن صنعتی به واسطه گرانروی خود به انواع سبک، متوسط و سنگین تقسیم می شود. روغن های سبک با گرانروی 5-10 سانتی استوک (1 سانتی استوک=10-6 m2/sec) در دمای 50 درجه سانتی گراد و نقطه ذوب تا 25- درجه سانتی گراد، برای روان کاری ماشین آلات با سرعت بالا و بار کم استفاده می شوند.

اطلاعات بیشتر در این زمینه

این گروه شامل روغن L (velosite) و روغن T (petrolatum) است که برای روان کاری ماشین آلات در صنایع نساجی استفاده می شود؛ روغن جداکننده L، برای روان کاری ماشین های سبک؛ مانند ماشین آلات بافندگی استفاده می شوند و روغن ابزار MVP ( با نقطه ذوب 60- درجه سانتی گراد)، برای روان کاری دستگاه های نظارت و اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های صنعتی متوسط با گرانروی 10-50 سانتی استوک در دمای 50 و دمای روان شدن کمتر از 30- درجه سانتی گراد، به منظور روان کاری ماشین آلات با سرعت متوسط و بار متوسط استفاده می شوند. این گروه شامل روغن های روان کننده ماشین آلات، روغن جداکننده T و روغن تلگرافیک است.

این روغن ها در بسیاری از بخش های صنعت (صنعت سبک، فلزکاری و غیره)، عمدتاً برای روان کاری در موتور های کم قدرت و دستگاه های هیدرولیکی ماشین آلات فلز کاری استفاده می شود. روغن های صنعتی سنگین با دمای روان شدن 10-30 سانتی استوک در دمای 100 درجه سانتی گراد و دمای روان شدن نسبتاً بالا، برای روان کاری تجهیزات صنعتی با سرعت کم و تحت بار های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، ماشین آلات مربوط به کوره و پرس و چرخ دنده ها.

انواع روغن صنعتی

علاوه بر سه گروه ذکر شده در بالا، روغن صنعتی همچنین شامل روغن های ابزار، با گرانروی نسبتاً بالا (10-20 سانتی استوک در 50 درجه سانتی گراد) و دمای روان شدن پایین (تا 70- درجه سانتی گراد) برای آزمایش و اندازه گیری دستگاه های روان کاری می باشد.

روغن ساعت با گرانروی 20-30 سانتی استوک در دمای 50 درجه سانتی گراد و دمای روان شدن پایین تا 20- درجه سانتی گراد؛ روغن توربین با گرانروی 20-50 سانتی استوک در دمای 50 درجه سانتی گراد و دمای روان شدن پایین تا 15- درجه سانتی گراد و همچنین دارای خواص آنتی اکسید کننده و حلال پذیری خوب برای روان کاری بلبرینگ و قطعات جانبی در توربین های آب و بخار با گردش روغن در آن ها است.

روغن های کمپرسور داری ثبات بالا، نقطه ی فلاش بالا (210 تا 270 درجه سانتی گراد) و گرانروی بالا (10-20 سانتی استوک در دمای 100 درجه سانتی گراد) هستند، و برای روان کاری کمپرسور های رفت و برگشتی و دوار و دمنده استفاده می شوند.

آخرین گروه شامل روغن یخچال برای روان کاری کمپرسور ها در ماشین آلات سردخانه ها است: KhA (frigus)، برای کمپرسور های آمونیاک و دی اکسید کربن و KhF-12 (نقطه ذوب 40- درجه سانتی گراد) و KhF-22 (نقطه ذوب 60- درجه سانتی گراد) برای کمپرسور های فرون.

روغن هیدرولیک یک گروه خاص از روغن صنعتی است. آن ها به عنوان یک مایع در دستگاه های مختلف هیدرولیکی مانند دستگاه های ترمز خودرو ها و در هیدرولیک درایو های ماشین آلات استفاده می شوند و همه آن ها دارای دمای روان شدن پایین (تا 70- درجه سانتی گراد)، درجه خلوص بالا و ثبات اکسیداسیون هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>