اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرانول

پلیمر PVC که یکی از اصلی ترین محصولات پتروشیمی است، محدودیت های مختلفی از جمله آسیب پذیری بالا در برابر حرارت و عدم انعطاف پذیری و نرمی دارد. به جهت رفع این محدودیت ها و افزایش گستره کاربرد این محصول، آن را به گرانول تبدیل می کنند. در فرآیند تبدیل پلیمر PVC به گرانول، افزودنی های مختلفی، از جمله نرم کننده ها به گرانول افزوده می شوند.

انواع نرم کننده های گرانول قابلیت کاربرد و مصرف آن را گسترش داده و ضمن حفظ استحکام ماده اولیه، نرمی و انعطاف پذیری آن را بالا می برند.در ادامه این صفحه به بررسی انواع نرم کننده های گرانول می پردازیم و به سوالات زیر پاسخ می دهیم: چرا باید از نرم کننده های گرانول استفاده کرد؟ خواص نرم کننده ها چیست؟ نرم گننده های گرانول چند نوع بوده و کاربرد هریک از آن ها برای چه مصارفی است؟

نرم کننده گرانول چیست؟

نرم کننده های گرانول، همان طور که از اسمشان نیز مشخص است، برای نرم کردن و بالا بردن انعطاف پذیری گرانول ساخته شده اند. پلیمر PVC یک پلاستیک سخت و صلب است؛ اما با استفاده از نرم کننده ها نرم و انعطاف پذیر می شود. نرم کننده ها موادی روغنی هستند و نقطه جوش آن ها بالاست.

نرم کننده ها دمای انتقال شیشه ای را پایین می آورند و باعث می شوند محصولات تولید شده در دمای پایین هم انعطاف قابل قبولی داشته باشند. برای تولید محصولات پلاستیکی که نیازمند نرمی و انعطاف هستند، مانند شلنگ یا انواعی از کابل ها، از این نرم کننده ها استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین نرم کننده های گرانول، روغن DOP است.

دلایل استفاده

به صورت خلاصه و کلی نرم کننده ها برای منعطف کردن محصول، ضمن حفظ استحکام و پیوستگی آن به کار می روند. البته استفاده از نرم کننده ها خواص و اهداف دیگری نیز دارد. از جمله خواص افزودنی های نرم کننده می توان موارد زیر را نام برد:

  • افزایش قابلیت کشسانی محصول پلاستیکی
  • کاهش دادن مدول پلاستیک
  • خاصیت انعطاف پذیری محصول حتی در دمای سرد
  • کاهش دادن دمای فراورش
  • کاهش یافتن ویسکوزیته مذاب
  • تسهیل فرایند کار بر روی محصول و شکل دهی آسان تر
  • این خواص باعث شده اند یکی از پرکاربردترین افزودنی ها در تولید گرانول، نرم کننده ها باشند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>