اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع غلظت دهنده


غلظت دهنده چیست ؟

به موادی غلظت دهنده گفته می شود که ویسکوزیته محصول مورد نظر را افزایش دهد. این غلظت دهنده ها هم در محصولات پایه آب و هم در محصولات پایه استفاده می شود. غلظت دهنده علاوه بر افزایش ویسکوزیته محصول مورد نظر تأثیرات دیگری از جمله ضد رسوب بودن، ته نشینی و جریان پذیری را نیز خواهد داشت.چند نوع غلظت دهنده وجود دارد؟

  • غلظت دهنده اکریلاتی
  • غلظت دهنده سلولزی
  • غلظت دهنده پلی یورتانی
  • فیوم سیلیکا

غلظت دهنده اکریلاتی

در این نوع غلظت دهنده، کوپلمیرهای متا اکریلیک اسید به همراه اتیل اکریلات استر باعث افزایش ویسکوزیته محصول مورد نظر خواهند شد. غلظت دهنده اکریلاتی در مقایسه با نوع سلولزی تنها تفاوتشان رد نوع استفاده از آن ها است، غلظت دهنده اکریلاتی به هیچ عنوان مورد حمله میکروارگانیستم ها قرار نخواهد گرفت و همین موضوع در محیط های قلیایی به جذب آب بیشتر کمک خواهد کرد.

نوع دیگری از غلظت دهنده های اکریلاتی وجود دارد که به آن غلظت دهنده غیرتجمعی گفته می شود که در محیط های قلیایی به جای جذب آب، ph محیط را افزایش می دهند و ویسکوزیته محصول افزایش پیدا خواهد کرد و به طور کلی می توان گفت؛ نگهداری از محصولاتی که آب گریز هستند به مراتب بهتر و راحت تر از محصولات دو جانبه است.

غلظت دهنده سلولزی

این غلظت دهنده ها از خانواده اترها بوده، از این رو قدرت جذب آب بسیار بالایی دارد. از دیگر خواص غلظت دهنده های سلولزی می توان به پایداری و انبارداری راحت تر، ضد شره، نگهداری آب بیشتر و … اشاره کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این غلظت دهنده این است که هیچگونه محدودیتی ندارند و در هر فرمول و محصولی می توان آن را استفاده کرد. این غلظت دهنده های سلولزی به هیچ عنوان به تنهایی نمی توانند در برابر میکروارگانیستم ها مقاومت کنند، به همین دلیل باید موادی وجود داشته باشد و تنها بایوسایدها می توانند نگهدارنده بسیار مناسبی برای این محصولات باشند.

انواع غلظت دهنده های سلولزی

  • متیل هیدورکسی اتیل سلولز
  • هیدروکسی اتیل سلولز
  • هیدروکسی پروپیل متیل سلولز
  • اتیل هیدروکسی اتیل سلولز
  • کربکسی متیل سلولز

یکی از مهم ترین و پرکاربردی ترین غلظت دهنده ها هیدروکسی اتیل سلولز نام دارد. از این نوع غلظت دهنده بدون هیچ محدودیتی می توان در صنایع مختلفی چون رنگ و رزین، محصولات آرایشی و بهداشتی، چسب و مواد شوینده و… استفاده می کنند.از ویژگی های غلظت دهنده های سلولزی می توان به مواردی چون سازگاری بیشتر با پیگمنت ها، نگهدارنده آب بیشتر، حداقل تأثیر به روی براقیت رنگ و رزین و جلوگیری از پاشیده شدن رنگ اشاره کرد.

غلظت دهنده پلی یورتانی

غلظت دهنده پلی یورتانی نسل جدیدی از غلظت دهنده های پایه آب است. یکی از مزایای استفاده از این غلظت دهنده استفاده در ph های مختلف است. این گروه از غلظت دهنده ها در برابر میکروارگانیسم ها مقاوم بوده و به راحتی می توان از آن ها در بخش های مختلف استفاده کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های غلظت دهنده پلی یورتان که باعث شده تا نسبت به سایر غلظت دهنده ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، وابسته نبودن آن به دماست. این غلظت دهنده را می توان در هر دما و حرارتی استفاده کرد.

فیوم سیلیکا

یکی دیگر از مواد افزودنی فیوم سیلیکا است که به طور عمده در رنگ های پایه حلال به عنوان یک غلظت دهنده و به عنوان یک رسوب دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. فیوم سیلیکاها معمولا به دو نوع آب دوست و آب گریز تبدیل می شوند. معمولا نوع آب دوست آن را در محصولاتی استفاده می کنند که حلالیت غیرقطبی و قطبیت بسیار پایینی دارند، محصولاتی چون رزین اپوکسی، پلی استرها.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>