اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاپیک یک علف کش سیستمیک و انتخابی متعلق به گروه سموم آریلوکسی فنوکسی پروپیونیک اسید است.

کلودینافوپ_پروپارژیل

تاپیک در واقع نام تجاری علف کش کلودینافوپ پروپارژیل است که برای مقابله با علف های هرز باریک برگ مزارع گندم مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش به صورت پس از رویشی مورد استفاده قرار می گیرد و علائم آن طی مدت یک تا سه هفته روی برگ ها به شکل پوسیدگی و کلروز قابل مشاهده خواهد بود.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار ایران بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت است و شما می توانید آن را از فروشگاه های مختلف سموم کشاورزی تهیه نمایید.

مکانیسم اثر سم علف کش تاپیک (کلودینافوپ پروپارژیل):
این علف کش پس از سمپاشی از طریق اندام های هوایی و تا حدودی ریشه جذب شده و از طریق آوندهای چوب و آبکش به قسمت های مختلف گیاه منتقل می شود و با ممانعت از سنتز اسیدهای چرب باعث گیاه سوزی علف هرز را از بین می برد.

این سم پس از محلول پاشی باعث زردی و پژمردگی برگ ها شده و در نهایت باعث نکروزه شدن آن می شود.

این علف کش از رشد ریشه و اندام های هوایی جلوگیری کرده و باعث می شود بوته از طوقه به راحتی جدا شود.

تأثیر سمپاشی ظرف یک تا سه هفته ظاهر می شود و خود را به شکل پوسیدگی گره ها و کلروز شدن برگ های جوان و قسمت های روینده نشان می دهد.

مقدار و موارد مصرف سم علف کش تاپیک (کلودینافوپ پروپارژیل):
علف کش تاپیک را با توجه به نوع علف هرز و مرحله رویشی (از مرحله 3 برگی تا حداکثر تا پایان پنجه زنی) به میزان 0/6 تا 0/8 لیتر در هکتار می توان مورد استفاده قرار داد.

این علف کش به خوبی گرام های نازک برگ یکساله را در مزارع کشت گندم از بین می برد.نکته: به هیچ عنوان این علف کش را در مزارع جو مورد استفاده قرار ندهید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش تاپیک (کلودینافوپ پروپارژیل):
این سم علف های هرز یولاف وحشی، چچم و فالاریس را بهتر از سایر سموم مختص علف های هرز باریک برگ انتخابی گندم از بین می برد.

محلول پاشی در زمان جوانه زنی علف های هرز به بازدهی محصول کمک می کند زیرا مانع رقابت این گیاهان ناخواسته با محصول اصلی می شود.

کلودینافوپ پروپارژیل را می توانید با علف کش گرانستار مخلوط کنید اما قابلیت اختلاط با توفوردی را ندارد. به طورکلی اختلاط این علف کش با قارچ کش های غیر قلیایی و علف کش های متعلق به گروه سولفونیل اوره امکان پذیر است. عملکرد این علف کش تحت تأثیر نوع خاک، محتوای ماده آلی یا بقایای کاه موجود در مزارع قرار نمی گیرد.

در صورت بارش باران یک ساعت پس از سمپاشی ممکن است اثرگذاری سم کاهش یابد. از سمپاشی محصولات با این علف کش در شرایط تنش زا مانند غرقاب، بیماری یا یخبندان و حمله آفت خودداری کنید.

آخرین مرحله سمپاشی باید قبل ظهور گره دوم برای گندم دوروم، تریتیکاله، چاودار صورت بگیرد. در رابطه با گندم نان نیز تیمار باید پیش از باز شدن کامل غلاف برگ پرچم انجام شود.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش تاپیک (کلودینافوپ پروپارژیل):
سمیت این علف کش برای انسان و سایر پستانداران ضعیف است ولی برای موجودات آبزی و ماهی ها جزء سموم خطرناک محسوب می شود.

بنابراین از سمپاشی در اطراف آب های جاری و نهرها خودداری کنید. همچنین از شستشوی ظروف آلوده به سم در رودخانه ها و آبهای جاری پرهیز کنید.

این علف کش در خاک خاصیت ابقایی ندارد و نمی تواند علف های هرزی که پس از سمپاشی می رویند را از بین ببرد.

نیمه عمر این سم در دمای 25 درجه و خاک هایی با PH برابر با 7 تقریبا 64 ساعت می باشد. این علف کش در محیط های اسیدی نسبتا پایدار است اما در محیط های قلیایی به سرعت هیدرولیز شده و از بین می رود.

ملاحظات عمومی سم علف کش تاپیک (کلودینافوپ پروپارژیل):
هنگام سمپاشی از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، عینک، کلاه و دستکش استفاده کنید تا امکان تماس سم با بدن شما به حداقل برسد.

در صورت آلوده شدن هر قسمت از بدن با سم فورا محل را با آب و صابون شستشو داده و پس از پایان عملیات سمپاشی حتما دوش بگیرید.

در صورت بروز علائم مسمومیت از قبیل تار شدن بینایی، مشکل در تنفس، تهوع، سردرد و سرگیجه فورا با در دست داشتن برچسب علف کش به مراکز درمانی مراجعه کنید.

سم را در بسته بندی اصلی در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>