اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوران یک علف کش سیستمیک عمومی از گروه فنیل اوره است که بیشتر برای از بین بردن علف های هرز پهن برگ و باریک برگ در مزارع پنبه و نیشکر مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوران

هنگام استفاده از این سم زمین باید مرطوب باشد تا اثر گذاری آن به حداکثر برسد.این علف کش پس از سمپاشی از طریق ریشه و آوندهای چوبی در کل ساختار گیاه پخش شده و موجب کلروز و نکروز برگ ها و در نهایت مرگ گیاه می شود.

قیمت خرید و فروش دیوران که با نام تجاری کارمکس نیز در بازار شناخته می شود بر اساس مارک و نوسانات قیمت دلار متفاوت است و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری نمایید. 

مکانیسم اثر سم علف کش دیوران (کارمکس):
این علف کش سیستمیک پس از سمپاشی به تمام قسمت های گیاه منتقل شده و با مهار عمل فتوسنتز در فتوسیستم 2 موجب از بین رفتن طیف گسترده ای از علف های هرز می شود.

کاربردهای سم علف کش دیوران (کارمکس):
این علف کش در ایران برای مقابله با علف های هرز پهن و باریک برگ در مزارع نیشکر و علف های هرز در مناطق غیر زراعی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سایر کشورها از این سم برای کنترل علف های هرز یکساله و چند ساله در مارچوبه، انگور کشمشی، باغ های سیب، هلو، علف های هرز پهن برگ در بین درختان و بوته، قلمستان ها، گیاهان زینتی خشبی، اراضی آیش، اراضی که برای رشد و تکثیر مناسب نمی باشند، اراضی با خاک های مرطوب، مناطق درختکاری شده و دارای بوته های چوبی استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای این علف کش کنترل علف های هرز یکساله در درختان و بوته های همزیست، علف های یکساله چمن در حد واسط درختان، زمین های غیر قابل کشت و اطراف ساختمان های واقع در مناطق زراعی، مکان های صنعتی و از بین بردن علف های هرز مختلف در حاشیه جاده ها و مسیرهای راه آهن است.

مقدار و نحوه مصرف سم علف کش دیوران (کارمکس):
کارمکس یک علف کش عمومی است که می توان از آن برای ریشه کنی کلیه علف های هرز در هر زمان از سال استفاده کرد ولی بهترین نتیجه هنگام سمپاشی در اواخر زمستان و اوایل بهار به دست می آید.

به طورکلی استفاده از این سم به مقدار 5/1 تا 3 کیلوگرم در هکتار قبل از رویش علف های هرز توصیه می شود.

توجه داشته باشید که برای کسب بهترین نتیجه هنگام سمپاشی خاک باید مرطوب باشد و یا کمی بعد از سمپاشی بارش باران اتفاق بیافتد. ماندگاری این سم در خاک هایی با محتوای مواد آلی زیاد و یا دارای بافت سنگین کاهش می یابد.

استفاده از مخلوط دیوران و بروماسیل (27% + 51%) با نام تجارتی کرواردو 80% پودر وتابل به میزان 4 کیلو در هکتار فقط برای خزانه مرکبات توصیه می شود. از این علف کش به هیچ وجه روی نهال های کمتر از 2 سال و سایر باغ های میوه استفاده نکنید.

حداکثر دفعات مصرف سم در زمین های غیر زراعی با بالاترین دوز یکبار در سال و برای از بین بردن علف های اطراف درختان و بوته ها با کمترین دوز یکبار در سال است.

از این علف کش با کمترین دوز یک بار در سال برای باغ های سیب و هلو و دو بار در سال برای انگور کشمشی استفاده می شود.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش دیوران (کارمکس):
این علف کش را بیشتر در خزانه مرکبات و به ندرت در باغ های سیب، گلابی و هلو مورد استفاده قرار می دهند. هنگام مصرف این سم حتی الامکان از سمپاشی شاخ و برگ های نهال ها خودداری کنید.

برای کنترل علف های هرز زمستانه در یونجه، سمپاشی را در فصل پائیز و پس از شروع خواب یونجه انجام دهید و از کاربرد این علف کش در زمین های یخ زده خودداری کنید.

از مصرف دوزهای غیر انتخابی سم در نزدیکی و یا روی گیاهان حساس خودداری کنید چون ممکن است در اثر آبشویی یا باران شویی با ریشه ها تماس پیدا کنند.

از کاربرد این علف کش در اطراف درختان و بوته هایی موجود در خاک های خیلی سبک یا شنی و یا در خاک هایی با کمتر از 1 درصد مواد آلی خودداری کنید.

در زمین هایی که در آنها کشت صورت نمی گیرد، می توان این علف کش در هر زمان مورد استفاده قرار داد. علف کش دیوران برای انگور قبل از شکفته شدن جوانه و برای مارچوبه قبل از جوانه زنی بکار می رود.

سمپاشی در اطراف درختان و بوته ها در اواخر زمستان یا اوایل بهار انجام شود. در خاک هایی با بافت سنگین سمپاشی باید بین ماه های بهمن تا اردیبهشت صورت بگیرد.

استفاده از این سم برای درختان و بوته هایی با کمتر از 5 سانتیمتر ارتفاع و همچنین آنهایی که کمتر از 12 ماه است کاشته شده اند و همچنین در مناطقی که بوته ها و درختان در حال رشد هستند، ممنوع است. این علف کش را بر روی انواع مختلف چمن و یا مناطق مشابه مورد استفاده قرار ندهید.

نکات مهم در رابطه با سم علف کش دیوران (کارمکس):
در زمین هایی که علف کش دیوران مصرف شده نباید محصولات حساس مثل سبزیجات را حداقل برای 2 سال کشت کرد.

محصولات رشد یافته نباید حداقل تا 12 ماه بعد از مصرف این سم در زمین زراعی کاشته شوند. احتمال خسارات دیدن کلیه محصولات زراعی و گیاهان زینتی حساس هنگام استفاده از این سم وجود دارد.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش دیوران (کارمکس):
میزان سمیت کارمکس برای پستانداران 3400 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 1730 تا 5000 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 6/5 تا 25 میلی گرم بر لیتر است.

بنابراین این سم برای ماهی ها و سایر موجودات آبزی خطرناک است و نباید آب های سطحی یا نهرها را با ظروف آلوده به این علف کش آلوده کنید. ولی سمیت این علف کش برای پستانداران بسیار پایین است.

توجه داشته باشید که بذرهای ضدعفونی شده با این علف کش برای جانوران وحشی سمی و خطرناک است. استفاده از کارمکس در محصولات حساس می تواند موجب بروز خسارت شود. این علف کش حرکت بسیار محدودی در خاک دارد و ماندگاری آن در خاک 3 تا 6 ماه است.

روش نگهداری سم علف کش دیوران (کارمکس):
این علف کش را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>