اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ سوله

رنگ ها هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند، برخی از آن ها پوشاننده، برخی تزئین کننده و برخی به عنوان نگهدارنده بر روی کار اعمال می شوند. در ادامه با یکی از رنگ های پرکاربرد پوشاننده به نام رنگ سوله بیشتر آشنا خواهید شد.

رنگ سوله چیست ؟

رنگ سوله بر پایه رزین های آلکیدی ساخته شده، در ساختار این نوع رنگ پیگمنت هایی چون زینک فسفات و کرومات دیده می شود. به دلیل وجود این پیگمنت ها در رنگ، رنگ سوله خاصیت پوشش دهی و مقاومت بسیار بالاتری را در برابر عوامل مخرب محیطی پیدا می کند. مواد اولیه تشکیل دهنده این رنگ ها رزین بوده و همین امر باعث شده تا مقاومت آن بالا رود.

انواع رنگ سوله

رنگ سوله انواع و اقسام مختلفی دارد اما از مهم ترین و کاربردی ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رنگ آلکیدی

سرعت خشک شدن رنگ آلکیدی، با مقدار حجم استفاده شده از رنگ رابطه مستقیمی دارد. این نوع رنگ سوله در بیشتر مواقع به عنوان یک جلادهنده و پوشش دهنده مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر بر روی سطوح گچی و در و پنجره های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

2. رنگ وینیل

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین رنگ های سوله، رنگ وینیل است. وینیل در برابر عوامل مخرب محیطی مقاومت بسیار بالایی دارد از این رو بیشتر در سازه های فلزی و اسکلت های فلزی از آن به عنوان یک پوشاننده و عایق استفاده می کنند. نکته مهم در رابطه با وینیل این است که حتما باید با استفاده از فرچه و قلمو روی کار اعمال شود، در غیر اینصورت نمی تواند به عنوان یک پوشش و محافظ خوب عمل کند. با استفاده از قلمو قدرت چسبندگی وینیل روی کار بیشتر خواهد شد.

3. رنگ اپوکسی پلی آمید

از این رنگ سوله هم به عنوان یک عایق و محافظ در برابر عوامل مخرب محیطی استفاده می کنند. در سازه های فلزی از این رنگ به عنوان اولین پوشش استفاده می شود.

ویژگی های رنگ صنعتی سوله

  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • عدم نیاز به زیرسازی برای استفاده از آن
  • چسبندگی بسیار بالا و سازگار با هرنوع سطحی
  • به دلیل دارا بودن از پیگمنت های ضدخوردگی، می تواند به عنوان یک عایق و محافظ عمل کند.

کاربردهای رنگ سوله ای

از رنگ سوله ای در بخش های مختلفی همچون بخش های ساختمانی بخش های ساختمانی نیزاستفاده می شود؛ در این بخش ها معمولا رنگ با استفاده از قلمو یا فرچه بر روی کار اعمال می شود.در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی از رنگ سوله در بخش های تولید ماشین آلات، اسکلت های فلزی، لوازم خانگی و اداری و انواع مختلف تأسیسات فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما چون این رنگ ها بیشتر برای محیط های صنعتی و نیمه صنعتی ساخته شده است، ترجیحا در محیط های مسکونی از آن ها استفاده نشود.اما مهم ترین کاربرد رنگ سوله استفاده از آن در اسکلت ها و تأسیسات فلزی، سطوح چوبی و سطوح گچی است.

آموزش استفاده از رنگ سوله

این رنگ به شدت قابل اشتعال است پس بهتر است که در ظروف مات، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و حرارت بالا قرار بگیرد. این رنگ به قدری قوی و قابل احتراق است که اگر در محیط های سربسته استفاده شود باید تهویه مناسب در آنجا اعمال شود.دمای مناسب برای نگهداری این رنگ ها معمولا منفی 10 درجه تا 40 درجه سانتی گراد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد ادقی:
سلام وقت بخیر. رنگ سوله ای رو میشه برا زیر کار نقاشی دیوار حیاط مدرسه و پیاده رو که روش دوباره باید با رنگ روغن نقاشی و طراحی بشه استفاده کرد؟در فضای باز که ممکن هست زیر نور خورشید باشه خطرناک نیست؟ رنگ روغن که روی رنگ سوله ای بخوره به مرور کار پوست پوست نمیشه؟اگه در کل برا این موارد اوکی هست، چه رنگ سوله ای باید استفاده بشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>