اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص


فوق روان کننده

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی فوق روان کننده های بتن

کاهش آب بتن باعث صرفه جویی در مصرف سیمان و سادگی عمل تراکم و اختلاط بتن می گردد. بدیهی است که فوق روان کننده ها در مقایسه با روان کننده ها دارای اثر قوی تری هستند، اصلی ترین تفاوت افزودنی های فوق روان کننده با افزودنی های روان کننده بتن مقدار کاهش آبی است که استفاده از این افزودنی ها ممکن می سازند. فوق روان کننده ها می توانند مقدار آب اختلاط را تا بیش از 12 درصد و برخی از انواع آن ها حتی تا 30 درصد کاهش دهند.

خواص بتنی که در ساختار آن از افزودنی های بتن فوق روان کننده استفاده شده اصولا با کاهش میزان آب مصرفی محقق می شود تا حدی که اسلامپ برابر با بتن شاهد برسد. آب یک عنصر اصلی و مهم برای بتن تازه به منظور تامین پایداری مخلوط بتن و انجام هیدراسیون بتن است، ولی مصرف آب زیاد به دلیل کاهش پارامترهای مقاومتی بتن سخت شده مناسب نیست و توصیه نمی شود.در واقع افزودنی های فوق روان کننده بتن یا همان کاهنده های شدید آب به موادی می گویند که:

  • بدون تغییر در اسلامپ و روانی بتن، مقدار آب مخلوط بتن را به اندازه ی چشمگیری کاهش دهند،
  •  یا اینکه بدون تغییر مقدار آب، اسلامپ یا جریان روانی را به میزان چشمگیری افزایش دهند،
  • و یا اینکه هر دو خواص را به طور هم زمان ایجاد کنند.

ویژگی های فوق روان کننده بتن

  • ایجاد خاصیت دیرگیری در گیرش بتن
  • آغاز تغییر حالت بتن از حالت خمیری به سخت
  • افزایش کارایی بتن
  • افزایش مقاومت فشاری و نفوذناپذیری بتن

فوق روان کننده دیرگیر بتن

Delayed superplasticizer (فوق روان کننده دیرگیر) یکی دیگر از افزودنی ها به بتن بوده که بر پایه پلی نفتالین سولفونات ساخته شده و اگر به ترکیب بتنی اضافه شود مقدار جذب آب را در ترکیب به شدت کاهش می دهد و زمان خشک شدن و گرفته شدن بتن را هم به تاخیر می اندازد. به طور کلی روان کننده ها با افزایش فاصله بین ذرات سیمان باعث جداشدگی و کشش یکنواخت در ترکیب می شوند تا بتن در قالب به صورت صاف و یکنواخت باز شود، از طرفی علاوه بر اینکه میزان استفاده از آب را کاهش می دهد، مصرف سیمان را به اندازه 15 الی 20 درصد پایین خواهد آورد.

کاربرد فوق روان کننده دیرگیر

  • ساخت بتن هایی در حجم های بالا
  • بتن ریزی در سطح های وسیع و گسترده
  • مناسب برای سازه هایی در شرایط آب و هوایی گرم و خشک
  • قابل استفاده در قالب گیری فرم دار و قالب های لغزان
  • ساخت بتن هایی برای مسافت های طولانی
  • قابل استفاده در سازه های باریک بتنی چون تیر، ستون، دیوار و ….
  • قابل استفاده در بدنه سدهای آبی، تونل ها و کانال های آبی
  • قابل استفاده در بلوک های بتنی از پیش ساخته شده
  • قابل استفاده در بتن ریزی هایی با حجم وسیع و گسترده ای که برای خشک شدن نیاز به مدت زمان بیشتری دارند.

نحوه استفاده فوق روان کننده دیرگیر

فوق روان کننده دیرگیر به دلیل داشتن شکل مایع، بهتر است قبل از ترکیب با مواد خشک بتنی با آب ترکیب شود. معمولا مقدار مورد استفاده در هر ترکیبی بین 1 تا 1,5 درصد وزن سیمان است اما در نهایت برای بهتر مشخص شدن این مقدار و اندازه مشخص آن، باید از طرف آزمایشگاه کارگاه مورد نظر اعلام شود که برای این حجم و نوع سیمان چه مقدار روان کننده دیرگیر مورد نیاز است.

معمولا در این ترکیب فقط به اندازه 2 برابر حجم روان کننده از آب استفاده شود، مصرف بیش از اندازه از این روان کننده در بتن باعث می شود تا زمان خشک شدن آن بیش از حد معمول طول بکشد و در کیفیت ظاهری و مقاومت بتن هم تأثیر زیادی بگذارد.

ویژگی و مزایا فوق روان کننده دیرگیر

  • کاهش ترک های ریز در بتن
  • کاهش استفاده آب و سیمان در ترکیب بتنی
  • افزایش مقاومت بتن به دنبال پرشدن منافذ و خلاهای خالی
  • افزایش زمان پرداخت در حین کار به روی بتن از جهت دیرگیر بودن آن
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>