اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرومترین (prometryn) یک علف کش انتخابی و سیستمیک از گروه تریازین است که با نام تجاری گزاگارد نیز در بازار خرید و فروش می شود.

سم_گزاگارد

این سم پس از محلول پاشی از طریق برگ ها و ریشه جذب شده و در تمام گیاه پخش می شود و علف های هرز باریک برگ و پهن برگ را در مزارع پنبه و عدس کنترل می کند.

استفاده از این علف کش رشد محصولات اصلی را در زمین های زراعی بهبود بخشیده و بازدهی را افزایش می دهد.

قیمت پرومترین در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید این علف کش را از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید. 

مکانیسم اثر سم علف کش پرومترین (گزاگارد):
این علف کش پس از جذب از بخش های هوایی و ریشه گیاه از طریق آوندهای چوبی در ساختار گیاه پخش شده و در مریستم انتهایی تجمع می یابد. این سم با مهار فتوسنتز در فتوسیستم 2 از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و آنها را از بین می برد.

علائم تأثیر این سم در گیاه به شکل کلروز در برگ ها، از بین رفتن غشاء سلول ها و نابودی کلروپلاست بروز کرده و باعث مرگ علف هرز می شود.

کاربردهای سم علف کش پرومترین (گزاگارد):
موارد مصرف این علف کش در ایران کنترل علف های هرز باریک برگ و پهن برگ در مزارع پنبه و عدس است.

در سایر کشورها از این علف کش به صورت پیش رویشی در مزارع پنبه، سیب زمینی، هویج، بادام زمینی، آفتابگردان، نخود و لوبیا و به صورت پس رویشی در مقادیر کمتر در مزارع کرفس، هویج، پنبه و سیب زمینی استفاده می شود. ماندگاری یا نیمه عمر این علف کش بسته به شرایط خاک می تواند 14 تا 158 روز باشد.

قبل از مصرف این علف کش در سطح وسیع ابتدا باید در یک سطح کوچک روی گیاهان مختلف آزمایش شود. هرگز در مزارع نخود فرنگی بذری از این سم استفاده نکنید.

مقدار مصرف سم علف کش پرومترین (گزاگارد):
مقدار مصرف پرومترین در مزارع پنبه و عدس 1 تا 2 کیلو گرم در هکتار به صورت پس رویشی و بلافاصله بعد از کاشت است. میزان مصرف این سم ارتباط مستقیمی با جنس خاک و درصد مواد آلی موجود در خاک مزرعه دارد.

برای تأثیر بهتر علف کش، رطوبت مناسب خاک ضروری است. در مزارع عدس بعد از کاشت محصول و قبل از سبز شدن علف هرز باید این علف کش را مورد استفاده قرار دهید. برای کسب بهترین نتایج، سمپاشی را تا زمانی که ارتفاع علف های هرز جوان به 5 سانتی متر برسد، انجام دهید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش پرومترین (گزاگارد):
ممکن است طی 8 هفته اول استفاده از علف کش به محصولات اصلی مزرعه خسارت وارد شود. البته در این مدت محصولاتی مانند نخود، سیب زمینی، هویج، جعفری و کرفس آسیب نخواهند دید.

توجه داشته باشید که 8 هفته بعد از سمپاشی و قبل از کاشت محصول بعدی باید مزرعه را حداقل تا عمق 15 سانتی متری شخم بزنید.

استفاده از این سم در خاک های آلی فقط باید در زمان توصیه شده صورت بگیرد و درصورت لزوم می توانید سمپاشی را تکرار کنید. از کاربرد این علف کش در زمین های خیلی کلوخه ای خودداری کنید.

پس از سمپاشی وقوع بارندگی بیش از حد به محصول آسیب می رساند. بیشترین دوز معادل با یک دوز کامل برای تیمار تمام محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش در مزارع هویج، کرفس و جعفری در زمان ظهور مرحله 2 برگی یا بعد از جابه جایی نشاکاری مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد علف کش گزاگارد بر روی تره فرنگی نشاء شده یا کرفس هاس نشاء شده بعد از استقرار نشاءها می باشد.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش پرومترین (گزاگارد):
میزان سمیت این علف کش برای پستانداران 5235 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 16140 > میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 5/2 تا 10 میلی گرم بر لیتر است.

بنابراین این سم برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک است و باید از آلوده کردن آب های جاری خودداری کرد.

علف کش پرومترین برای موجودات زنده سمی است و برای محیط زیست نیز اثرات طولانی مدت و زیان آوری دارد. کاربرد مداوم این علف کش موجب بروز مقاومت در علف های هرز می شود.

ملاحظات عمومی سم علف کش پرومترین (گزاگارد):
هنگام سمپاشی از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد.

در صورت بروز علائم مسمومیت فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. مواد تهوع آور را می توان به عنوان پادزهر استفاده کرد. این علف کش را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>